4 клас
Я у світі
Тема: Практична робота. Плануємо пізнавальну діяльність «Чи відповідає наша школа стандартам НУШ?»
Мета:
формування предметних компетентностей: розвивати здатність працювати у команді, ухвалювати самостійні рішення; формувати навички виявляти позицію стосовно себе; розвивати здатність ставити мету своєї діяльності, набувати практичного досвіду при математичних підрахунках, удосконалювати вміння відшукувати, аналізувати інформацію; розвивати зв’язне мовлення; виховувати самостійність, відповідальність.
Тип уроку: комбінований
Міжпредметні зв’язки: літературне читання, українська мова, математика.
Хід уроку
І. Вступна частина
1. Організаційний момент
2. Повідомлення теми уроку
На дошці фото одномісних парт. Додаток 1
ІІ. Основна частина
Усім відомо, що початкова освіта в Україні перейшла до Нової української школи (НУШ), яка ввібрала в себе новинки з країн, освіта яких вважається найкращою, а саме: Фінляндії, Сінгапуру, Шотландії, Ірландії, Австралії, Франції, Канади, Польщі. Додаток 2
Діти займають місця відповідно до своїх номерів, утворивши 3 групи.
№1 – освіта у Польщі
№2 – освіта у Сінгапурі
№3 – освіта у Франції Додаток 3
Завдання – потрібно ознайомится із системою освіти у представленій країні, виділити спільні та відмінні моменти з освітою в Україні та заповнити картку відповідно у колонках «Спільне», «Відмінне» Додаток 4
Практична робота . Аналіз відмінних та спільних моментів,визначених учнями, доповнення та уточнення вчителем.
Проблема «Чи ЗОШ №6 =НУШ?»
Причини: 1) недостатнє фінансування; 2) брак необхідного спортивного обладнання; 3) недостатня кількість комп’ютерів.
Факти: 1)фінанси – неможливо придбати необхідну наочність, меблі; 2) труднощі з виконанням деяких вправ під час уроків фізкультури; 3) обмежена кількість комп’ютерів обмежує можливості роботи в мережі інтернету.
Рішення: потрібно знайти компроміс для покращення умов освітнього процесу в школі, залучивши мінімальні витрати.
Робота у групах за кольорами (елемент Джигсоу)
№1.Зелений колір – креатив
№2.Білий колір – вчені (цифри)
№3.Червоний колір – художники (почуття)
(№1 – облаштування місця недобудови; №2 – підрахунок фінансових витрат для збереження тепла; №3 – «піар-хід» створення легенди)
Знаходження альтернативи «Де можна вирішити питання економніше?»
ІІІ. Заключна частина
Питанням покращення умов школи діти цікавилися раніше та власноруч відзняли та змонтували відеоролик, використавши відповідну програму у планшеті.
Відеоролик про школу
Додаток 1
Додаток 2
Сінгапур
Польща
Ірландія
Франція
Фінляндія
Шотландія
Австралія
Канада
Додаток 3
Франція
У початковій школі заборонені завдання додому, але це практикується повсюдно.
Школи навчають змішані класи - дівчаток і хлопчиків разом.
Усі предмети в класі веде один викладач.
Навчання триває 27 годин на тиждень , чотири дні в тиждень і в суботу ранком. У середу і неділю діти відпочивають.
Умови навчання також мають свої недоліки: перевантажені класи, нестача вчителів і матеріалів для навчання, наявності учнів з різним рівнем підготовки в одному класі, занадто швидка зміна програм і методів навчання
Польща
Дитина, перед вступом в перший клас, в обов'язковому порядку повинна рік займатися в підготовчих групах, які відкриті в дитячих садках або в школах. У 6-7 років школяр, який уже отримав певні знання та навички, переходить у перший клас, в базову школу.
З учнями працює один вчитель, лише тільки заняття іноземними мовами, фізкультурою і музикою ведуть інші викладачі.
Уроки, як і в Україні, тривають по 45 хв, між якими є обов'язкові перерви. Учні також можуть брати участь у спеціальних уроках з релігії або етики, хоча вони не є обов'язковими і батьки самостійно вирішують про участь дитини в релігійних заняттях. Окрім обов'язкових уроків, школа також надає дітям позакласну діяльність, наприклад екскурсії, походи в музеї чи театри тощо.
Сінгапур
Навчальний рік тут починається в січні і завершується наприкінці жовтня.
Коли дитині 12 років і вона переходить до середньої школи, то потрібно скласти іспит.
Протягом року діти збирають значки, які можна отримати за виконання певної дії. Школярі мають встигнути зібрати всю колекцію.
Два роки тому вирішили долучати дітей до прибирання класів після навчання та до забезпечення благоустрою біля закладу освіти. Така практика існує й в інших країнах, наприклад, у Японії. При цьому в школах є постійні прибиральники.
Додаток 4
Спільне |
Відмінне |
|
|