Конспект уроку для 5 класу .Тема уроку:" Види речень за метою висловлювання. Окличні речення."

Про матеріал

Методи і прийоми уроку сприяють творчому розвитку учнів; тематичний матеріал прищеплює любов до природи рідного краю; на основі мовного матеріалу формуються вміння та навички розпізнавати та будувати різні види речень за метою висловлювання.

Перегляд файлу

 

Конспект уроку  для 5 класу

Тема уроку: Види речень за метою висловлювання. Окличні речення.

Мета. Повторити й узагальнити поняття про види речень за метою висловлювання, про окличні речення; розвивати організаційно-контрольні вміння організовувати спеціальні спостереження над мовним матеріалом; формувати загальнопізнавальні вміння розпізнавати види речень за метою висловлювання; окличні речення, правильно їх інтонувати, розвивати творчі вміння побудови речень різних за метою висловлювання, прищеплювати любов до рідної мови, природи.

Обладнання: підручник, схеми для побудови речень.

Тип уроку: комбінований.                                                                                   Методи і прийоми навчання:     бесіда, робота з текстом, моделювання речень, фізкультхвилинка, творче завдання, «мікрофон».                                                                                                   

 

                                                    Хід уроку                                                                                                                     1.              Організаційний момент.                                                                              Учитель говорить учням, щоб вони налаштувалися на добрий лад, посміхнулися, з добрим настроєм переходимо до уроку.                                      ІІ.Актуалізація опорних знань учнів.                                                                          Метод бесіда.                                                                                                        1.Розділ              науки про мову, де вивчається словосполучення і речення? (синтаксис)                                                                                                                2.Розділ науки про мову, до якого входять морфологія і синтаксис (граматика).

З.Частина мови, що означає особу або предмет і відповідає на питання хто?що?( іменник)

4.Наука, що вивчає правила вживання розділових знаків? (пунктуація)

5.Одиниці мови, з яких складаються словосполучення (слова).

6.Засіб встановлення змістового зв'язку між словами у словосполученні (питання).

Молодці, діти. А зараз поглянемо на дошку: визначимо, де тут словосполучення, а де речення.

Червона калина Восени калина пишається

кетягами рум'яних ягід.

  • Давайте розберемо словосполучення
  •   Визначимо граматичну основу речення
  • У чому різниця між словосполученням і реченням?
  • Речення — це --? (Діти дають визначення речення та знаходять різницю між реченням і словосполученням)

Мотивація навчальної діяльності.

Звернемося до нашого підручника ( с. 71, вправа 112)

Знайдіть, будь ласка у вправі речення,  у якому метою є щось розповісти:(1,4)

Є метою про щось запитати (2)

Є метою до чогось закликати або прохати (1,2,3,5)

Розгляд таблиці (с. 71)

  • Які  є речення за метою висловлювання?
  • Що містять у собі розповідні речення?
  • Що містять у собі питальні речення?
  • Що містять у собі спонукальні речення?

Вправа 114( усно)

( Прочитати речення, дотримуючись правильної інтонації, визначити вид речення за метою висловлювання).

  • А що ж таке інтонація ( мелодійний лад вимови)

До інтонації належать гучність, зміна висоти тону, темп мовлення, паузи)

Прочитати речення на с. 72, дотримуючись інтонації. Прочитати речення, заздалегідь записане на дошці У лісі плачуть горобці від холоду. по черзі виділяючи слова силою голосу.

З інтонацією пов'заний логічний наголос ( виділення силою голосу одного слова у реченні)

Завдання № 1 Моделювання запитальних речень.

  1. Поставили запитання до поданих відповідей і записати їх за зразком:

Зразок: У лici день був холодний і хмарний?—

— Ні, день у лісі був теплий і сонячний.

  • Ні, сонце сходило на небі високо.
  • Сонце сходило на небі низько?
  • Ні, стежка йшла через великий садок.
  • Стежка йшла через великий луг?
  • Так, дрібні хмаринки почали пливти в гори.
  • Дрібні хмарки почали пливти в гори?

Учні читають виконану вправу. (Оцінювання завдання)

2.Виписати із речень слова із протилежним значенням (антоніми).

Робота з книгою ( Риторичні питання — це питання, які не розраховані на відповідь. Мета риторичних питань — спонукати до роздумів). Стор. 72.

Вправа 117 ( усно, учні коментують).

Фізкультхвилинка

 Вправа 120 (усно).

Творче завдання

Скласти висловлювання на тему « Пори року», використовуючи розповідні, питальні та спонукальні речення).

Перевірка творчого завдання.

  1. Підсумок уроку « Мікрофон»
  1.      Що ми вивчали на уроці?
  2.      Про які види речень ви дізналися?
  3.      Що таке інтонація?
  4.      Що таке логічний наголос?
  5.     Які бувають речення за емоційним забарвленням?
  6. Чи все було зрозуміле на уроці?

5. Домашнє завдання.

§ 7 (опрацювати таблиці, вивчити правила) Написати твір-мініатюру «Барви осені», використовуючи різні види речень за метою висловлювання.

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
16 квітня
Переглядів
129
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку