Урок "Правила вживання апострофа. Тренувальні вправи"

Про матеріал

Розробка узагальнюючого уроку з використанням інтерактивних технологій, які створюють необхідні умови для розвитку творчого потенціалу учня. Дякуючи таким технологіям , як інтелект-карта, учень не просто розв'язує поставлену перед ним проблему, а долає труднощі, які виникають у процесі роботи, шукає шляхи розв'язання, висловлює та відстоює свою думку, робить висновки, розвиває пізнавальну діяльність. На етапі закріплення знань використано метод «Ромашку Блума». Саме такий спосіб опитування дозволяє учням самостійно мислити, збагачувати свій світогляд. А завдяки освітньому проекту «Мова — ДНК нації» учні мають змогу пригадати основні правила правопису і перевірити свої знання з української мови.

Перегляд файлу

Тема: Правила вживання апострофа. Тренувальні вправи.

Мета:   поглибити і систематизувати знання учнів про правила вживання апострофа; формувати вміння правильно вимовляти та писати слова з апострофом, пояснювати свій вибір за допомогою правил; збагатити словниковий запас новими словами; удосконалювати пунктуаційну та орфографічну грамотність; розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення, спостережливість; вихову­вати  товариські  взаємини, інтерес до  мовних  явищ; заохочувати  до  співробітництва.

Обладнання: компьютер, інтелект карта «Правила вживання апострофа».

Тип уроку: систематизація і узагальнення вивченого.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Оголошення теми, мети  уроку.     

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Робота з інтелект картою

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

IV. Усвідомлення здобутих знань у процесі практичної роботи, удосконалення орфографічних умінь з теми.

  1. Лінгвістична гра «Промінчик».

(Від кожної літери утворити слова, які містять апостроф, з  одним  таким  словом  скласти  речення.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Метод «Ромашка Блума»

Картинки по запросу ромашка блума на уроках української мови

 

1. Знаннєві (прості) запитання – запитання, відповідаючи на які, потрібно назвати якісь факти, згадати і відтворити певну інформацію: “Що?”, “Коли?”, “Де?”, “Як?”.

2. Уточнюючі запитання (на розуміння). Такі запитання зазвичай починаються зі слів: “Тобто ти кажеш, що …?”, “Якщо я правильно зрозумів, то …?”, “Я можу помилятися, але, по-моєму, ви сказали про …?”. 

3. Практичні запитання. Цей тип запитання спрямований на встановлення взаємозв’язку між теорією і практикою: “Як можна застосувати …?”, Що можна зробити з …? “.

4. Інтерпретаційні (синтезуючі) запитання. Зазвичай починаються зі слова “чому?” .

5. Оціночні запитання. Ці запитання спрямовані на з’ясування критеріїв оцінки тих чи інших подій, явищ, фактів. “Чому щось добре, а що погано?”.

6. Творчі запитання. Цей тип запитання найчастіше містить частку “б”, елементи умовності, припущення, прогнозу: “Що змінилося б …”, “Що буде, якщо …?”.

 

V. Узагальнення  та  систематизація вивченого  матеріалу.

 1. Робота з інтернет вправою.  (Сайт «Мова – ДНК нації» № 17977 за посиланням https://ukr-mova.in.ua/exercises/orfografiya)

  1.    Підсумок  уроку.

          Опитування. Закінчити  речення.

         "На  уроці  я  навчив(ла)ся…" або "Знати правила  вживання  апострофа  мені  потрібно  для  того, щоб…"

  1.     Оцінювання.

 

VIII. Домашнє  завдання.                                                                                                                                       Написати міні-твір «Мова  в житті людини», використавши слова з орфограмою «Уживання апострофа».                                    

 

 

 

 

docx
Додано
23 квітня 2018
Переглядів
1520
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку