Конспект уроку для 6 класу на тему "Моральні цінності у творі М.Енде "Джим Гудзик і машиніст Лукас"

Про матеріал
Конспект уроку дла 6 класу (в основі метод Едварда де Боно "Шість капелюхів мислення") на тему "Моральні цінності у творі М.Енде "Джим Гудзик і машиніст Лукас"
Перегляд файлу

Тема: Моральні цінності, що стверджуються у творі М. Енде "Джим Гудзик і машиніст Лукас"

Метод: "Шість капелюхів мислення"

Клас: 6-й

Мета уроку:

  • Освітня: проаналізувати основні моральні цінності твору, вивчити, як вони проявляються в діях героїв.
  • Розвивальна: розвивати вміння критично мислити, висловлювати думки з різних точок зору.
  • Виховна: сприяти формуванню позитивних моральних якостей, таких як дружба, відповідальність, сміливість, взаємодопомога.

Обладнання:

  • Роздруковані картки з "капелюхами" для кожної групи.
  • Ілюстрації до твору(дом.завд.) або коротке відео.
  • Інтерактивна дошка або фліпчарт для запису думок.

Перебіг уроку

1. Організаційний момент

  • Привітання учнів.
  • Ознайомлення з темою уроку, пояснення мети.

2. Актуалізація знань

  • Обговорення:
    • Що вам найбільше сподобалося у книзі?
    • Як ви думаєте, які цінності допомогли героям подолати труднощі?
  • Демонстрація ілюстрацій або короткого відеофрагмента про пригоди Джима і Лукаса.

 

3. Мотивація навчальної діяльності

  • Пояснення методу "Шість капелюхів мислення" (Едвард де Боно):
    • Кожен "капелюх" символізує певний тип мислення:
      • Білий – факти й інформація.
      • Жовтий – позитивні сторони, переваги.
      • Чорний – ризики та недоліки.
      • Червоний – емоції та інтуїція.
      • Зелений – творчі ідеї.
      • Синій – керування процесом, підбиття підсумків.

 

https://dptnzdpl6.com.ua/wp-content/uploads/2023/01/photo_2023-01-20_09-22-16.jpg                         

  • Розподіл учнів на 6 груп.

 

 

 

 

4. Основна частина

Обговорення твору за методом "Шість капелюхів" (20 хвилин)

  1. Групова робота:
    • Кожна група отримує свій "капелюх" та запитання для обговорення:
    •  
      1. Білий капелюх: Які факти з життя героїв (Джима та Лукаса) допомогли їм подолати труднощі?
      2. Жовтий капелюх: Які позитивні риси характеру героїв допомогли їм?(«гроно»). Як вони вплинули на інших?
      3. Чорний капелюх: Які труднощі та ризики виникали у героїв? Що могло піти не так?
      4. Червоний капелюх: Які почуття ви переживали, читаючи про пригоди героїв? Які емоції могли переживати самі герої?(використовувати «шкалу емоцій»)
      5. Зелений капелюх: Як би ви змінили сюжет твору, щоб зробити його ще цікавішим?
      6. Синій капелюх: Що об’єднує всі ці думки? Які моральні уроки ми можемо винести з книги?
      7.  
  2. Презентація груп:
    • Кожна група представляє результати обговорення.

5. Інтерактивна вправа "Дерево цінностей"

На дошці або фліпчарті малюється дерево.

  • Учні записують на "листках" (стікерах):
    • Моральні цінності, які вони помітили у творі (наприклад, дружба, сміливість).
    • Короткий приклад з тексту, що підтверджує цю цінність.
    •  

6. Підсумок уроку

  • Рефлексія:
    • Що нового ви дізналися?
    • Чи змінився ваш погляд на героїв після обговорення?
    • Які моральні цінності ви вважаєте найважливішими для себе?
  • Учні заповнюють картку із завершенням речення:
    • "Я зрозумів(ла), що моральні цінності важливі, тому що..."

 

Розробка уроку з дитячою книгою, використовуючи стратегію «6 капелюхів  мислення»

docx
Додано
8 січня
Переглядів
14
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку