Конспект уроку для 7 -го класу на тему : "Фізичні властивості речовин".

Про матеріал

Поглибити знання про речовини. Навчити порівнювати та описувати фізичні властивості речовин. Формувати вміння проводити лабораторні дослідження з дотриманням правил техніки безпеки, поглибити знання про наукові методи пізнання. Розвивати спостережливість, акуратність, уміння фіксувати одержані результати, працювати в команді. Формувати вміння використовувати свої знання в життєвих ситуаціях.

Перегляд файлу

Тема. Фізичні властивості речовин

Мета. Поглибити знання про речовини. Навчити порівнювати та описувати фізичні властивості речовин. Формувати вміння проводити лабораторні дослідження з дотриманням правил техніки безпеки, поглибити знання про наукові методи пізнання.  Розвивати спостережливість, акуратність, уміння фіксувати одержані результати, працювати в команді. Формувати вміння використовувати свої знання в життєвих ситуаціях.

Обладнання. Пробірки, скляні палички, ареометр, кухонна сіль, цукор, крейда, залізо, вода, олія, довідники.

Тип. Вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І. Активізація пізнавальної діяльності

Учитель. Ви всі знаєте про філософський камінь. Уявіть, що ви його знайшли, заходячи до кабінету хімії. Як використаєте  його? (Заслуховуються відповіді учнів)

Сьогодні ми знову будемо говорити про речовини. Опрацювавши матеріал, ви зможете визначати, описувати, порівнювати фізичні властивості речовин. Давайте згадаємо, що таке речовина. Назвіть речовини, які вам добре відомі. Для чого вони використовуються? (Вивчення життєвого досвіду учнів)

ІІ. Актуалізація опорних знань

Хімічний диктант «Закінчіть речення»

  1. Матеріали складаються з …(речовин)
  2. Будь-яка речовина має …(масу і об’єм)
  3. Речовини стають матеріалами тоді, коли… (з них виготовляють фізичні тіла).
  4. Речовини можуть перебувати в таких агрегатних станах… (твердому, рідкому, газуватому).
  5. Унаслідок переходу з одного агрегатного стану до іншого склад речовин … (не змінюється).
  6. Використання речовин як матеріалів зумовлено … (їхніми властивостями).
  7. Знання складу, будови і властивостей речовин потрібні для …(правильного їх використання в повсякденному житті).

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Учитель демонструє схему «Фізичні властивості речовин».(Слайд 1)

 

 

 

 

Проблемні запитання:

 1. Про які з цих властивостей ви щось знаєте?

 2.  За допомогою чого їх можна виявити?

2. Учитель. Використання глосарію (словничка) допоможе знайти правильні відповіді на поставлені запитання. (Слайд 2)

  1. Проведення лабораторного досліду.

Лабораторний дослід  1

Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Опис спостережень. Формулювання висновків

Повторення правил безпеки під час роботи з речовинами

Завдання 1. Вам видані речовини: кухонна сіль, цукор, вода,олія, крейда, залізо. Розгляньте їх, результати спостережень занесіть у  таблицю. Температури плавлення, кипіння й густину знайдіть у довідковій літературі.

 

 

Ознака

Речовина

 

 

 

 

 

 

Агрегатний стан

 

 

 

 

 

 

Колір

 

 

 

 

 

 

Запах

 

 

 

 

 

 

Смак

 

 

 

 

 

 

Розчинність у воді

 

 

 

 

 

 

Прозорість

 

 

 

 

 

 

Температура плавлення

 

 

 

 

 

 

Температура кипіння

 

 

 

 

 

 

Густина

 

 

 

 

 

 

Електропровідність

 

 

 

 

 

 

(В ході проведення лабораторного досліду учні перевіряють розчинність речовин, вимірюють густину рідин ареометром)      

 Завдання 2. Порівняйте, чим подібні між собою: а) кухонна сіль і цукор; б) вода й олія.

Завдання 3. Виявіть властивості, за якими відрізняються: а) цукор і крейда; б)залізо й вода.

Завдання 4. Зробіть висновок щодо подібностей і відмінностей фізичних властивостей досліджених речовин. (Речовини можуть мати однакові й відмінні фізичні властивості, але немає речовин абсолютно схожих між собою)

  1.               Учитель. Перехід речовин з одного агрегатного стану в інший має свої назви.  (Слайд 3). Прокоментуйте схему.

ІV. Осмислення нового матеріалу

  1.               «Запитання на вибір». (Учні обирають те запитання, відповідь на яке вони знають)(Слайд 4)

 

  1.               (Робота в парах). Назвіть найбільше фізичних властивостей, за якими можна розрізнити ці метали. (Слайд 5)

 

  1.               Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ». (Робота в групах).

Описати фізичні властивості будь-якої речовини так, щоб учні другої групи змогли  її відгадати.

V. Рефлексія.

1. Чи знадобляться знання, одержані на уроці,  в вашому житті?

2. Чи задоволені ви своєю роботою на уроці?

VІ.  Оцінювання знань.

VІ.  Домашнє завдання

Опрацювати відповідний параграф підручника, підготувати для однокласників повідомлення із префіксом «най» про властивості речовин.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мокрій Юлія Сергіївна
    Дякую, що ділитися своїм досвідом роботи!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
11 лютого 2018
Переглядів
8009
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку