Конспект уроку для 9 класу з теми: Що таке сім’я і шлюб.

Про матеріал

Даний матеріал дає уявлення учням про поняття „сім'я і шлюб",

умови укладання шлюбу, особисті немайнові та майнові права та

обов'язки подружжя; пояснювати на основі ст. Сімейного кодексу

України умови укладання шлюбу в тому числі і неповнолітніми
Перегляд файлу

Тема: Що таке сім’я і шлюб.

Мета: навчальна: дати уявлення учням про поняття „сім’я і шлюб”,

            умови укладання шлюбу, особисті немайнові  та майнові права та

            обов’язки подружжя; пояснювати на основі ст. Сімейного кодексу

            України умови укладання шлюбу в тому числі і неповнолітніми.

розвиваюча:розвивати уміння аналізувати правові ситуації і

            пропонувати шляхи їх розв’язання на підставі  норм сімейного

            права.

виховна: виховати повагу в учнів до сім’ї, як до частини держави.

Тип уроку: Урок вивчення нового матеріалу.

Форми роботи: Метод „Кейс”, метод „Попкорн”, „робота в групах”, „Юридичний практикум”.

Обладнання: Сімейний кодекс України, аркуш А-4, Аркуш А-1, кольорові аркуші.

Література: В.М. Сутковий, Т.М. Філіпенко Правознавство (практичний курс) 9 клас. – К:. Генеза с. 124-134.

 Інтернет – ресурси:W.W.W.dtktom.ua.

W.W.W.nau.Kiev. u.a.

(нормативно-правові акти України-законодавство для практиків).

 

ХІД УРОКУ.

 

І. Організаційний момент (вчитель заходить в клас, перевіряє наявність відсутніх учнів, робочого інвентаря, а також  поділу учнів на групи).

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Учні демонструють власні проекти по темі:”Сучасна реклама, як двигун торгівлі (електронні презентації).

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

На аркуші А-1 вчитель демонструє епіграф уроку:

Кожна сім’я – це частина держави (Арістотель).

Демонстрацію можна здійснити і у вигляді слайду на мультимедійному проекторі.

Далі учні у формі „відкритого мікрофона” коментують епіграф, їх відповіді записують на дошці, але не коментуються.

ІУ. Оголошення теми, мети і завдань уроку.

У. Сприйняття і усвідомлення навчального матеріалу.

 

План.

  1. Поняття „Сім’я” та „Шбюб”.
  2. Умови укладання шлюбу. Чи можуть неповнолітні укладати шлюб?
  3. Особисті немайнові та майнові права і обов’язки подружжя.
  4. Юридичний практикум: учні діляться на групи і отримують зразки документів, які потрібно заповнити на основі Сімейного кодексу України (заява, шлюбний договір).  Див. Додаток.

Застосування методу „Кейс”, учні переглядають відеосюжети про укладання шлюбу в органах РАЦС, таінство вінчання в церкві, а також фрагменти про життя жінок і чоловіків разом однією сім’єю. Всі ці сюжети складаються в „Кейс”.

Всі ви діти, серед ваших специфічних прав, є право виховуватись в сім’ї. Кожна доросла людина має право на сім’ю.

Запитання: Чому на ваш погляд так важливо мати сім’ю?

„Мозковий штурм” ( відповіді учнів за алгоритмом)

Я вважаю, що ....................

Тому, що ...........................

Наприклад ........................

Одже .................................

Далі вчитель демонструє правові ситуації. ст. 97 підручника.

 

1.Застосування методу „Нота закону”.

  • відносини, що складаються в сім’ї називаються сімейними;
  • вони регулюються нормами сімейного права;
  • закріплені в Конституції України, Сімейному кодексі України;
  • згідно із  законом сім’я створюється на підставі: „Кровного споріднення, усиновлення, шлюбу (демонстрація табл. на ст. 125, підручника).

Застосування прийому6 „Буква закону”.

Учні опрацьовують  ст. 3 Сімейного кодексу України та дають відповідь на запитання:

1. Хто згідно ст.3 Сімейного кодексу України є головним осередком суспільства.

2. Які особи складають  сім’ю.

Робота  з юридичними термінами і поняттями.

Учні опрацьовують ст.21 Сімейного кодексу України і дають визначення поняття шлюб.

2. Застосування методу „Навчаючись – вчусь”.

Клас ділиться на дві групи. Кожна з них отримує картку із завданнями (завдання: Які умови укладання шлюбу) на аркуші А-4. Крім того групи отримують різнокольорові невеликі за розміром аркуші з інформацією. Коли інформація буде вивчена, учні рухаються по класу і збирають інформацію якою володіють інші групи. Після чого в кожного учня бцде 2 аркуші різних кольорів.

 

Картка 1.

Вільна згода жінки і чоловіка.

  • примушування жінки і чоловіка до шлюбу не допускається.
  •            реєстрація шлюбу з особою, яка визнана недієздатною, а також з особою, яка з інших причин неусвідомлювала значення своїх дій і немогла  керувати ними, має наслідки визнання шлюбу недійним.

 

Картка 2.

Досягнення шлюбного віку особами, що реєструють шлюб.

  • шлюбний вік для жінки 17, для чоловіка 18р.
  • за заявою особи, яка  досягла 14р., за рішенням суду її може бути надано право на шлюб, якщо буде встановлено, що це відповідає її інтересам.

 

Робота в групах:

Клас ділиться на 3 групи. Кожна група отримує перелік запитання по процедурі укладання шлюбу, а відповіді записуються на плакаті А-1, який висить на дошці. 3 група заповнює фрагмент  свідоцтва про шлюб. (ст. 127-128 підручника).

Запитання:

  1. Чоловік та жінка подають (письмову заяву)  до органу РАЦС.
  2. Коли реєструється шлюб? (1 місяць з дня подання заяви в органи РАЦС).
  3. Де реєструється шлюб? ( в органах РАЦС)

(Можна запропонувати учням ознайомитись з інформацією на картках). Якщо дозволяють технічні можливості, можна учням запропонувати оформити відповіді у формі презентації на мультимедійному проекторі.

Робота з таблицею. Учні опрацьовують ст. 6-9 СКУ і заповнюють таблицю „Права та обов’язки подружжя”.

 

права подружжя

обов’язки подружжя

майнові

немайнові

майнові

немайнові

 

Група виступає з проектом у формі мультимедійної презентації „Особливості укладання шлюбу неповнолітньою особою”, а також „Умови припинення шлюбу”.

УІ. Закріплення нових знань, умінь і навичок учнів.

Тестування (ст. 130-131 підручника).

 

УІІ. Підсумки уроку:

Рефлексія:

1. Що таке сім’я?                   2. Що таке шлюб?

3. Умови шлюбу?                  4. Які права і обов’язки мають подружжя?

 

УІІІ. Домашнє завдання:

  1. Твір-роздум „Для чого людині потрібна сім’я.......”
  2. Створити презентацію „Ми (Іванови) про свою родину”.

 

 

Додатки:

 

ШЛЮБНИЙ ДОГОВІР

 

Місто Жмеринка Вінницької області

Одинадцяте березня дві тисячі другого року

 

Ми, Діденко Андрій Вікторович, що мешкає у м. Жмеринка Вінницької області, по вул. В. Порика, 18, кв. 71, та Навроцька Раїса Кузьмівна, що мешкає в місті Вінниці, по вул. Космонавтів, 2, кв. 45, у присутності свідків - Карповича Віталія Максимовича, що мешкає у м. Жмеринка Вінницької області, по вул. Виноградній, 5, та Авдєєвої Алли Василівни, що мешкає в м. Вінниця, по вул. Космонавтів, 2, кв. 41, маючи на меті врегулювання своїх майнових відносин у зв'язку з одруженням, уклали цей договір про нижчезазначене:

1.  Після укладення шлюбу я, Діденко А. В., передаю в нашу спільну з дружиною - Навроцькою Р. К. - влас­ність належне мені таке майно:

а)   приватизовану  двокімнатну   квартиру   площею 28,8 кв. м у

м. Жмеринка Вінницької обл., по вул. В. Порика, 18, кв. 71;

б)   меблевий   гарнітур   Київської  меблевої   фабрики «Лагода», за оцінкою______грн;

в)  телевізор «Раnаsопіс», за оцінкою_____грн;

г)  пральну машину «Іndesit», за оцінкою______грн;

г) два килими німецького виробництва розміром 3x4 м

і 2x3 м вартістю відповідно________грн і________грн.

2.  Належні мені, Навроцькій Р. К., передаю в нашу спільну власність:

а) легковий автомобіль марки «Пежо», за оцінкою_________грн;

б)  бібліотеку в кількості 700 (сімсот) одиниць худож­ньої літератури українською, польською, німецькою, ро­сійською мовами, за оцінкою_________грн;

в)  столовий набір «Вегgof», за оцінкою________грн;

г)  німецький чайний сервіз «Мадонна», за оцінкою_________грн;

г)  югославську меблеву стінку, за оцінкою_____грн;

д)  6 (шість) комплектів постільної білизни, за оцін­кою____________грн.

3.  Усі грошові подарунки й речі, які будуть одержані нами від родичів і друзів як весільні дарунки, визнаємо спільною власністю подружжя.

4.  У разі поділу цього майна та спільно придбаного майна через розірвання шлюбу кожному з нас належати­ме 1/2 (одна друга) частина.

5.  Витрати на укладення цього договору покладені на Діденка А. В.

6.  Цей шлюбний договір набуває чинності з моменту реєстрації шлюбу між Діденком А. В. та Навроцькою Р. К.

7.   Зазначений шлюбний договір складений у трьох примірниках, один з них зберігається у справах Жмерин­ської державної нотаріальної контори №___Вінницькоїобласті, по одному примірнику видано громадянам Дідеyку А. В. та Навроцькій Р. К. Усі три примірники адекватні.

 

 

 

 

Підписи сторін:      __________(Діденко А. В.)

__________(Навроцька Р. К.)

 

Підписи свідків:     __________(Карпович В. М.)

__________(Авдєєва А. В.)

Посвідчувальний надпис Жмеринської державної но­таріальної контори №__Вінницької області

 

Державний нотаріус__________(прізвище)

 

Свідоцтво про шлюб

Прізвище _____________________________________________________________

ім'я ______________________________по батькові_____________________,

який народив „_____"     ________________  19____ р,

_______________________________________________________________

(місце народження - держава, область, район, місто, селище (село)

_______________________________________________________________,

(громадянство)

Прізвище_______________________________________________________,

Ім'я ________________________по батькові ________________________________,

яка народилася   " ______"   _______________19_______р.

_______________________________________________________________,

(місце народження - держава, область, район, місто, селище (село)

_______________________________________________________________,

(громадянство)

зареєстрували шлюб   ___________________________________________________,

(число, місяць, рік,

_______________________________________________________________,

цифрами та словами)

про що в Книзі реєстрації шлюбів ______ року ___________місяця ________числа

зроблено відповідний актовий запис за № ______,

Прізвище після реєстрації шлюбу:

чоловіка____________________________________________________________

дружини____________________________________________________________

Місце реєстрації_________________________________________________

(найменування державного органу реєстрації актів цивільного стану)

Державний орган, що видав свідоцтво Відділ реєстрації актів цивільного

______________________________________________________________________

реєстрації актів цивільного стану)

Дата видачі   "______"    _________________   р.

мп

 

Керівник державного органу

реєстрації актів цивільного стану_________________    _________________

   (підпис)(ініціали та прізвище)

 

Серія 1-БВ    

 

docx
Додано
16 березня 2018
Переглядів
1271
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку