Дана презентація містить матеріал на повторення вивченого про прийменник та викладення нового матеріалу з теми: поділ прийменників за походженням та класифікація за будовою: також містить тренувальні теми для засвоєння теми.
Урок Прийменник Види прийменників за будовою Похідні та непохідні
Номер слайду 2
Тридцяте березня Класна робота
Номер слайду 3
До яких частин мови відноситься прийменник? Яка його роль у мові? Чи має він лексичне значення? Чи змінюється він? Чи виступає членом речення? Пригадаймо
Номер слайду 4
Запишіть речення. Знайдіть прийменники Проаналізуйте, яка їх роль у реченні. За верхівками розлогих дубів піднімався день. Похмуре небо сумно виглядало із-за будинків. Сумним бузок стає під вечір. Повітря тремтить від палючої спеки.
Номер слайду 5
Знайшов під столом, Вийшов з дому Росли понад ставом, знаходився поміж вербами, вискочив з-під мосту Залежно від обставин, Коло батька Зверніть увагу на прийменники та їх будову
Номер слайду 6
Номер слайду 7
Номер слайду 8
4 3 8. Спишіть речення. Підкресліть прийменники разом зі словами, яких вони стосуються, як члени речення. Які з цих прийменників похідні? ЗРАЗОК. Брат, із сестрою зупинилися біля свого будинку. 1. На золоті крил із-під тучі бджола поспішає у світ (М. Стельмах). 2. Пісню ту візьму собі на спомин, пісня буде поміж нас (В.Івасюк). 3. Нема краще понад мене (Нар. творчість). 4. Посеред ночі дощ пішов, зашелестів, як збіжжя, в полі (Д. Павличко).
Номер слайду 9
Кілька Прийме-нників Кілька слів
Номер слайду 10
4 4 0. Знайдіть і випишіть похідні прийменники. Поясніть, як їх утворено. Над водою, понад ставом, у разі потреби, поблизу каміна, з приводу листа, перед уроками, на моніторі, посеред кімнати, незалежно від бажання, відповідно до наказу, з нагоди ювілею, поруч зі мною, коло вікна, на відміну від мене, від дороги, шляхом перевиборів, під кондиціонером, під час відпочинку, для малювання, включаючи молодших. II. З одним виписаним прийменником (на вибір) складіть і запишіть речення з дієприкметниковим
Номер слайду 11
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЄ 1.Параграф 42, ст. 155, вивчити і знати розряди за будовою та походженням прийменників. 2.Виконати вправу 444 /2/ письмово.