Розробка уроку з використанням новітніх технологій, а саме-з використанням QR кодів. Посилання на сайт для розробки QR http://qrcodes.com.ua/generation-business-card/
Конспект уроку для учнів 9 класу з використанням QR-кодів, взято до уваги підручник « О.В. Григорович ; Хімія 9 клас ; «Ранок» 2017р»
Тема уроку: Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення елемента за хімічною формулою сполуки.
Мета уроку: Ознайомити учнів з поняттям ступінь окиснення, з основними правилами визначення ступенів окиснення. Формувати вміння визначати ступені окиснення елемента за хімічною формулою сполуки. Розвивати інтерес до предмета, інформаційно-комунікативну, здоров'язбережувальну компетентності, вміння працювати у групах. Виховувати дружелюбність, самостійність, наполегливість, відповідальність.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Обладнання та реактиви: Періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва,картки з QR-кодами, мобільні пристрої для зчитування QR-кодів, картки з індивідуальними завданнями.
Хронометраж уроку:
І. Організаційний момент 1- 2хв
ІІ. Актуалізація теоретичних знань. 5-6хв.
ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності 2-3хв.
ІV. Вивчення нового матеріалу 16-18хв.
V. Узагальнення та систематизація знань 10-12хв.
VІ. Підсумки уроку та виставлення оцінок 3-4 хв.
VІІ. Інструктаж з Д/З 1-2хв.
Хід уроку:
І. Організаційний момент
Перевірка присутніх, вияснення організаційних питань.
ІІ.Актуалізація теоретичних знань.
Двоє учнів працюють біля дошки зі схемами
Хімічні елементи ―›› Речовини
↙ ↘ ↙ ↘
Фронтальне опитування:
- Які речовини називають простими?
- де в Періодичній системі хімічних елементів Д.І. Менделєєва розміщені металічні елементи?
- який з неметалічних елементів має найбільшу електронегативність?
ІІІ.Мотивація навчально-пізнавальної діяльності
Напис на дошці :« У мене немає ніякого таланту,є лише наполегливість та допитливість» А.Енштейн.
Запитання:
-Хто такий А.Енштейн?
-Як ви розумієте цей вислів?
Я бажаю вам бути допитливими, наполегливими, відповідальними як на сьогоднішньому уроці так і на протязі всього життя. На сьогоднішньому уроці ви матимете можливість дізнатися багато нового та цікавого і вам неодмінно знадобляться ці якості.
ІV.Вивчення нового матеріалу
-Робота учнів з підручником. Учні ознайомлюються з поняттям « ступінь окиснення»
-Розповідь вчителя з елементами бесіди: ступінь окиснення позначать використовуючи знаки «+», «-» або «0». Наприклад: H₂⁺¹S⁺⁶ O4¯²
Постановка проблемного питання- «у сполуці повинно бути більше «+» чи «-»?.
Діти висловлюють власні думки. Вчитель вказує на те, що «+» і «-» має бути порівну і у сумі давати«0», адже молекула - електронейтральна.
А як же визначити ,який саме ступінь окиснення матиме хімічний елемент у тій чи іншій сполуці ?
Для цього існують певні правила, з якими ви зможете ознайомитися відкривши QR-коди за допомогою власних мобільних приладів.
- Робота в групах. Кожна група отримує комплект QR-кодів, за кожним з яких зашифровано по 1 правилу визначення ступенів окиснення та приведено приклади. Учні відкривають по одному правилу, записують їх та опрацьовують приклади.
- Оздоровча рухова вправа
V. Узагальнення та систематизація знань .
І. Групи отримують нові QR-коди, розкривши які, отримують завдання на визначення ступенів окиснення хімічних елементів у сполуках.
2. Визначте ступені окиснення елементів, речовин, які беруть участь у процесах : фотосинтезу, горіння сірки. Напишіть відповідні рівняння реакцій.
VІ. Підсумки уроку та виставлення оцінок
Рефлексія:
Виставлення оцінок
VІІ.Інструктаж з Д/З
Опрацювати параграф підручника, завд № 1-3, №6*
Додатковий матеріал до уроку
QR-коди: