Конспект уроку до теми :"Число «нуль». Утворення числа 0. Віднімання рівних чисел. Порівняння нуля з числами першого десятка."

Про матеріал
Конспекти уроків математики в 1 класі з використанням навчального посібника «за підручником О. М. Гісь, І. В. Філяк» до теми "Арифметичні дії додавання і віднімання з числами в межах 10"
Перегляд файлу

 «____»___________.20___ року

Конспект уроку математики з використанням навчального посібника «за підручником О. М. Гісь, І. В. Філяк»

Тема: Число «нуль». Утворення числа 0. Віднімання  рівних чисел. Порівняння нуля з числами першого десятка.

Мета: ознайомити дітей із числом нуль, його утворенням; навчити дітей розуміти число «нуль» як кількісну характеристику порожньої множини; навчити порівнювати нуль із числами першого десятка, віднімати рівні числа; закріпити знання складу чисел, уміння впізнавати вивчені геометричні фігури; розвивати обчислювальні навички; виховувати відповідальність за свої вчинки.

Обладнання:  мультимедійний комплект, підручник, робочий зошит.

Хід уроку

І. ОК (організація класу)

Слайд 2. Організація класу

Чи готові ваші очі до уроку?

Чи готові ваші вушка  слухати?

Чи готові ваші ручки писати у зошиті?

Чи готові ваші ніжки вас слухати?

ІІ.АОЗ (актуалізація опорних знань)

Слайд 3. Повторення вивченого матеріалу

Робота з геометричним матеріалом

Покажіть пряму, промені, відрізки (скільки їх).

Покажіть замкнені ламані. Покажіть їхні ланки і вершини.

Покажіть незамкнені ламані.

Слайд 4-5. Гра «Доповни до 10»

Знайди число, яке б доповнювало дане до 10.

4 9 5 8 6 2 7 3 1 10

ІІІ.МНД (мотивація навчальної діяльності)

Слайд 6. Мотивація навчальної діяльності

 

 

Птаха біла прилетіла,

На долоні теплі сіла,

Зерна стиглі поклювала.

Пурх! – і враз її не стало.

Слайд 7. Повідомлення теми та завдань уроку

Ви вже здогадалися що ми сьогодні будемо вивчати?

Сьогодні на уроці ми ознайомимось із числом нуль.

ІV. ВНМ (вивчення нового матеріалу)

Слайд 8. Опрацювання нового матеріалу

Завдання 1 с.77

  • Здавна білий голуб у світі вважається символом миру. Тому  так обережно тримає його у своїх долонях людина, щоб ніхто не образив , не нашкодив. Узагалі, людина – найрозумніша  істота серед усього живого на Землі. Тому саме людина несе відповідальність за все живе на нашій планеті. І я, і ви, діти, маємо дбати за кожну тваринку, яка поруч, за дерева і квіти, бо вони беззахисні.
  • Кого і що навколо нас ми можемо оберігати?
  • Розгляньте малюнок до завдання 1 . Скільки голубів було в долонях людини? ( один). Що змінилось? ( голуба нема, він, мабуть,полетів.) кількість голубів збільшилась чи зменшилась? ( зменшилась). Пишемо знак «-«. Скільки голубів залишилось? Пишемо «=». (жодного птаха не залишилося). У математиці відсутність предметів позначають числом «нуль». Число 0 на письмі позначається цифрою 0. Ось приклад : 1-1=0.
  • Де ми ще використовуємо цю цифру? ( Коли пишемо число 10)
  • Подивіться на малюнок і скажіть, що більше: 1 чи 0? Що менше: 1чи 0?

Слайд 9. Довідничок

Числа на письмі позначаються цифрами.

 

Нуль                           Цифра нуль

                               

Слайд 10. Робота з підручником. Число «0»

Завдання 2 с.77

Міркуємо так: Було дві жабки. Одна жабка зникла. Залишилася одна. І ця одна жабка теж зникла. Не залишилося жодної жабки, тобто інакше можна сказати: залишилось нуль жабок.

Слайд 11. Дихальна гімнастика

Слайд 12-13. Робота з підручником. Число «0»

Завдання 3с.77

  • Скільки сосисок на першому малюнку?(3) Що змінилось на другому малюнку?(Цуценя з’їло одну сосиску.) Кількість сосисок збільшилась чи зменшилась?(Зменшилась) Пишемо знак «-«. Скільки сосисок залишилось? Пишемо «=» 2. Перевіряємо: 3-1=2. Що змінилось на третьому малюнку?( Цуценя з’їло ще одну сосиску) Скільки їх тепер залишилось? (2-1 =1) Що відбулося на четвертому малюнку?( Цуценя  з’їло останню сосиску) Який приклад запишемо ? (1-1=0)
  • Скільки було сосисок спочатку? (3). Скільки всього сосисок з’їло цуценя?(1і1і1, разом 3) Який приклад запишемо? (3-3 =0)
  • Зробимо висновок: коли віднімаємо рівні числа, отримуємо 0.

Завдання 4 с.78

  • Міркуємо: Було 4 порції морозива. Усі 4 порції морозива з’їли. Морозива не залишилось. Отже, до першого малюнка підходить приклад 4-4=0.( Аналогічно пояснюють наступні завдання)

Слайд 14. Робота з підручником. Число «0». Порівняння

Завдання 5 с.78

 Письмо з коментуванням.

  • Розглянемо першу кістку доміно. Зліва маємо4 крапочки. Пишемо 4. Справа частинка порожня. Пишемо 0. Порівнюємо: 4 > 0.
  • Розглянемо другу кістку доміно. Зліва крапочок немає. Пишемо 0. Справа – одна крапочка. Пишемо 1. Порівнюємо :0 < 1.

( Далі- за аналогією.)

Висновок: число «нуль» менше, ніж кожне із чисел першого десятка. Починаючи від одиниці, кожне наступне число більше від 0.

Слайд 15. Робота з підручником. Робота над завданням

 Завдання 6 с.78

Завдання спочатку обговорюється колективно, потім діти самостійно записують у зошити.

Слайд 16. Фізкультхвилинка

Слайд 17. Настанова вчителя. Сиди правильно

Слайд 18. Методика написання цифри «0»

Слайд 19-21. Робота у зошиті

Слайд 22. Пальчикова гімнастика

V. ЗВ (закріплення вивченого)

Слайд 23. Робота у зошиті з друкованою основою с.

Слайд 24. Рухлива вправа

Слайд 25-26. Закріплення матеріалу

-Підкресли всі нулі.

-Скільки їх?

Було 5-5 = 0                  Стало

Слайд 27. Повторення вивченого матеріалу

Обери для малюнка відповідний запис.

VI.Підсумок

 

Слайд 28. Рефлексія. Бесіда

-Чого ви навчилися на уроці?

(Утворювати число 0, порівнювати 0 з іншими числами, віднімати рівні числа.)

VII.Рефлексія

Слайд 29. Рефлексія. Вправа «Яблунька»

У мене все вийшло.

Було важко.

Нічого не зрозумів.

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
31 березня 2023
Переглядів
706
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку