конспект уроку до теми :"Поняття «пара». Парні й непарні числа. "

Про матеріал
Конспекти уроків математики в 1 класі з використанням навчального посібника «за підручником О. М. Гісь, І. В. Філяк» до теми "Арифметичні дії додавання і віднімання з числами в межах 10"
Перегляд файлу

 «____»___________.20___ року

Конспект уроку математики з використанням навчального посібника «за підручником О. М. Гісь, І. В. Філяк»

Тема :Поняття «пара». Парні й непарні числа.

Мета: ознайомити дітей із поняттям «пара», «парні числа» й «непарні числа»; навчити лічити парами; закріпити знання складу чисел; розвивати логічне мислення, обчислювальні навички; виховувати охайність. 

Обладнання:   конструктор LEGO, підручник, робочий зошит, розрізні цифри, лічильний матеріал.

Хід уроку

  1. ОК (організація класу)

Встали, дітки, всі рівненько,

Посміхнулися гарненько,

Настрій на урок взяли

Й працювати почали.

  1. ПВ М(повторення вивченого матеріалу)

Гра «Учень – учитель»

На дошці – демонстраційний числовий промінь. Підходять двоє учнів : «учитель» й «учень». «Учитель» пропонує обчислити приклад. «Учень» показує указкою на числовому промені хід виконання дії та її результат. Решта дітей у класі працюють разом з «учнем», піднімаючи картку з правильною відповіддю. Хто обчислив приклад найшвидше, стає наступним «учнем»

  1. МНД (мотивація навчальної діяльності)
  • Вивчаючи число 2, ми згадували про цікаве слово «пара»: пара черевичків, пара шкарпеток… Під час екскурсій ми ходимо парами.

Повідомлення теми та завдань уроку

Сьогодні ми дізнаємося, які числа називаються парними, які – непарними. Будемо вчитися лічити парами.

3.ВНМ (вивчення нового матеріалу)

1.Довідничок (с.86)

-Кого намалював Вивчайко в довідничку? (Хлопчика і дівчинку)

-Їх двоє, вони пара.

Дівчинка і хлопчик гарно виглядають.

Може, вони разом в подорож рушають?

Можливо, у парі будуть танцювати?

Ми разом почнем усі пари рахувати.

Оскільки, пара – це два, число 2 є парним числом.

2.Опрацювання нового матеріалу.

Робота з підручником. Поняття «пара» Завдання 1(с.86)

-Подивіться на малюнок до першого завдання. Такі різноманітні красиві тістечка пече людина, яка має професію кулінар. Зробити своїми руками такі вироби з тіста чи спекти святковий торт – це справжнє кулінарне мистецтво! А нас із вами сьогодні чекають математичні дослідження із цими тістечками.

- Скільки тістечок на першому малюнку?( чотири).Подивіться, як розбили тістечка по 2 на пари. Кожну пару сполучили знизу дужкою. Прочитаємо висновок у зразку: усі 4 тістечка розбиті на пари. Отже, 4 – парне число. Ми вже маємо одне парне число – це число 2, а ось ще одне : 4.( кріплю на дошку число 4 праворуч від числа 2

- Скільки тістечок на другому малюнку? (три). Чи є з-поміж трьох тістечок одна пара?( Так) Цю пару об’єднали дужкою. Скілки тістечок без пари? (Одне) Прочитаємо висновок у другому зразку: серед трьох тістечок одне без пари. Отже,3 – непарне число.( кріплю на дошку число 3 під числом 2)

Далі пояснюють решту за зразками.

  • Наше дослідження закінчилося. Що ж ми дізналися?( Що є парні  й непарні числа)
  • То які числа можна назвати парними?( Ті, що можна розбити на пари) Прочитайте їх у верхньому рядку на дошці : 2,4,6,8,10.
  • А які числа можна назвати непарними? (Т і, що не можна розбити на пари.) Прочитайте їх у нижньому рядку на дошці: 3,5,7,9.
  • З якого числа починається лічба предметів? (Із числа 1) Його тут нема. Як ви думаєте, до яких чисел треба віднести число1, до парних чи непарних? ( До непарних, оскільки 1 не має пари)

Завдання 2с.87

  • Пригадайте і назвіть числа першого десятка.
  • Назвіть серед них парні.
  • Запишіть парні числа першого десятка.
  • Яке серед цих чисел є найменшим? Підкресліть його.

Завдання3 с.87

  • Назвіть непарні числа першого десятка.
  • Запишіть непарні числа першого десятка.
  • Яке серед цих чисел є найменшим? Підкресліть його.
  • Окрім чисел першого десятка, є ще число 0. До якої ж групи належить число 0: до парних чисел чи до непарних чисел?
  • Дослідимо це.
  • Розглянемо ще раз ряд парних чисел першого десятка: 2,4,6,8,10. Як ви думаєте, як із 2 утворилося 4? Із4 -6? Із 6- 8? Із 8 – 10?(До попереднього числа додати2)
  • А тепер розглянемо ті ж парні числа в порядку спадання6 10,8,6,4,2. Як з 10 утворилося число 8? Із 8 -6? Із 6- 4? Із 4 -2? (Від наступного відняти 2.)
  • Відніміть від двох два. Що одержимо?( Нуль)
  • Отже, до якого ряду належить число 0?( До ряду парних чисел.)

 3. Фізкультхвилинка

  1. ЗВ (закріплення вивченого)

Робота з довідничком с.87

  • Запам’ятаємо, що число 0 – парне.

Завдання 4 с.87

  • Увага , на нас допитливо дивляться очі, їх у людини пара.

Пара рученяток, пара рукавичок,

Пара крилець у веселих синичок.

  • Чого  людини є парна кількість? (Пара ніг, рук, пара вух, щік, брів тощо)

       Настанова вчителя. Сиди правильно

           Робота у зошиті с.40

 

  1. Підсумок

 Вправа «Кубування»

  • Що ви запам'ятали сьогодні на уроці?
  • Покажіть, як правильно сидіти за партою.
  • Як правильно тримати олівець?
  • Коли на уроці було сумно?
  • Що ви розкажете про урок своїм рідним?
  • Яке завдання вам найбільше сподобалось?
  1. Рефлексія

 Оберіть відповідну цеглинку лего

На уроці мені дуже сподобалось ( зелений)

На уроці мені сподобалось(жовтий)

На уроці мені не сподобалось(червоний)

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
31 березня 2023
Переглядів
2409
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку