Конспект уроку до теми:"Додавання і віднімання нуля. "

Про матеріал
Конспекти уроків математики в 1 класі з використанням навчального посібника «за підручником О. М. Гісь, І. В. Філяк» до теми "Арифметичні дії додавання і віднімання з числами в межах 10"
Перегляд файлу

 «____»___________.20___ року

Конспект уроку математики з використанням навчального посібника «за підручником О. М. Гісь, І. В. Філяк»

Тема: Додавання і віднімання нуля.

Мета: ознайомити дітей із властивостями додавання і віднімання нуля; закріплювати вміння дітей порівнювати 0 із числами першого десятка, віднімати рівні числа; розвивати вміння робити висновки; виховувати любов і дбайливе ставлення до природи.

Обладнання:   конструктор LEGO., підручник , робочий зошит, порожня коробка і 4 клубочки ниток, шишки з ялини та сосни.

Хід уроку

І.ОК (організація класу)

Встали, дітки, всі рівненько,

Посміхнулися гарненько

Настрій на урок взяли

Й працювати почали.

II.АОЗ (актуалізація опорних знань)

. Гра «Математична павутинка»

( Збільшуємо і зменшуємо числа на 1)

Математичний диктант

Запишіть:

число, яке складається з 4 і 5;

число, що складається з 7 і 3;

число, яке складається з 6 і 2;

доповніть число 6 до 10;

доповніть число 7 до 9;

Запишіть кінцівки виразів:

8 – це 1 і …;

10 – це 2 і …;

запишіть число, яке одержимо, якщо від 3 відняти 3;

з двох чисел виберіть і запишіть більше: 4 і 0;

з двох чисел виберіть і запишіть менше: 7 і 0;

. Перевірка математичного диктанту

 Робота над завданням

Завдання 1.с. 79 Назви більше число.

Завдання 2 с.79

  • Міркуємо. Читаємо числа; найбільше серед запропонованих чисел – це 9. Пишемо 9. Лічимо в порядку спадання : 9, 8, але числа 8 серед поданих чисел немає. Лічимо далі: 7. Його теж немає. Продовжуємо лічбу: 6. Число 6 є. Пишемо 6. ( Далі – за аналогією).
  • Пригадуємо число 0 менше від будь-якого числа першого десятка.

III.МНД (мотивація навчальної діяльності)

Мотивація навчальної діяльності. Робота за віршем

Порожня коробка і ниток клубки.

Сьогодні в'язати будемо ми?

Котик сміється: «Зараз, малята,

будемо вчити нуль додавати!».

 Повідомлення теми та завдань уроку

Сьогодні на уроці ми будемо вивчати арифметичні дії додавання і віднімання нуля.

IV.ВНМ (вивчення нового матеріалу)

Опрацювання нового матеріалу. Робота з підручником

Завдання 3 с.79

  • Розгляньте верхній малюнок. Поясніть записи під ним.( Спочатку в коробці не було жодного клубка ниток. Тому написано 0. У коробку поклали 4 клубки ниток :0=4=4. У коробці стало 4 клубки ниток.)
  • Давайте поміняємо коробку і клубки місцями.  Як зміниться запис? (4+0 =4)

Зробимо висновки: якщо до нуля додати число, то одержимо те число, яке додавали; якщо до числа додати нуль, то одержимо те саме число.

  • Розглянемо нижній малюнок. Поясніть записи під ним.( у коробці було 4 клубки ниток. Під малюнком написано 4. Котик прийшов погратися клубками, але жодного не взяв із коробки :4-0=4. У коробці залишилось 4 клубки ниток.)

Висновок: якщо від числа відняти 0,то отримаємо те саме число.

 Робота з підручником. Додавання і віднімання нуля

Завдання 4 с.80

  • Розгляньте верхній малюнок. Що було на галявині?( Немає жодного предмета) Як позначимо цю кількість?(0)
  • Що змінилось? ( На галявину спустились на парашутах дві шишки). Яку дію запишемо.?(0+2) Чому так? То скільки шишок стало на галявині?(0+2=2) Про що ми дізнались?
  • Якщо шишкам на цій галявині сподобається, за деякий час може статися справжнє диво: тут виростуть ялинка та сосна. Поясніть чому?( Демонструю справжні шишки ялини та сосни).
  • Розгляньте нижній малюнок. Скільки рибок було в акваріумі? (2) Що змінилось? ( Котик намагався спіймати рибку,але жодної не спіймав і пішов.) Яку дію запишемо? (-0) Скільки рибок залишилось в акваріумі?( 2-0=2) Про що ми довідались?

Висновок : при додаванні й відніманні 0 одержуємо те саме число.

Фізкультхвилинка

 Робота над завданням 5 с.80

Діти виконують завдання самостійно з подальшою перевіркою.

V.ЗВ (закріплення вивченого)

 Сиди правильно. Орієнтування у зошиті

. Робота у зошиті з друкованою основою с.

Пальчикова гімнастика

. Гра «Математична павутинка»

( додавання і віднімання 0)

 Гра «Числовий лабіринт»

Пройти від котика до мишки

VI.Підсумок

 Рефлексія. Бесіда

На моєму столі було 3 зошити. Я хотів забрати кілька зошитів, але передумав і не взяв жодного. Скільки зошитів залишилось на моєму столі?

Чого ви навчились на уроці?

Спробуйте придумати свої завдання, щоб у них потрібно було додати або відняти нуль.

VII.Рефлексія

Рефлексія. Оберіть відповідну цеглинку лего

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
31 березня 2023
Переглядів
283
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку