Конспект уроку до теми: ": Дії додавання і віднімання. Поняття «сума» і «різниця». Читання прикладів.

Про матеріал
Конспекти уроків математики в 1 класі з використанням навчального посібника «за підручником О. М. Гісь, І. В. Філяк» до теми "Арифметичні дії додавання і віднімання з числами в межах 10"
Перегляд файлу

 «____»___________.20___ року

Конспект уроку математики з використанням навчального посібника «за підручником О. М. Гісь, І. В. Філяк»

Тема : Дії додавання і віднімання. Поняття «сума» і «різниця». Читання прикладів.  

Мета: ознайомити дітей із сутністю арифметичних дій додавання і віднімання та назвами результатів цих дій; навчити дітей прогнозувати результат додавання і віднімання з огляду на те, що при додаванні одержуємо більше число, а при відніманні – менше; навчити за малюнками складати приклади на додавання та віднімання і читати їх різноманітними способами; розвивати мислення, математичне мовлення; виховувати любов до математики.

Обладнання:  мультимедійний комплект, конструктор LEGO, підручник, робочий зошит

Хід уроку

І. ОК (організація класу)

Почнімо наш урок.  Девіз нашого уроку:

Вигадуй, пробуй, твори!

Розум, фантазію прояви!

ІІ.АОЗ (актуалізація опорних знань)

1.Гра « На 1 більше» і «На 1 менше»

Назвіть число на 1 більше, від числа на картках

2,7,3,4,9,10,9,5,8,4

2.. Математична естафета

5=3 +…                                             7=3 +…

7=2 +…                                              9=3 +…

9=3 +…                                               6=4 +…

6=3 +…                                              6=1 +… 

10=4 +…                                           9=7 +…

8=1 +…                                              8=4 +…

4=1 +…                                              7=5 +…

8=6 +…                                              5=1 +…

ІІІ. МНД (мотивація навчальної діяльності)

Робота за віршем

У нас сьогодні тема вкрай важлива.

В якій би справі ти не був мастак –

Чи фермер ти, чи продавець ти ківі –

Без додавання й віднімання – ну ніяк!

Повідомлення теми та завдань уроку

Сьогодні на уроці ми будемо вивчати арифметичні дії додавання і віднімання.

Дізнаємося про поняття «сума» і «різниця».

ІV.ВНМ (вивчення нового матеріалу)

1.Робота з підручником 

Завдання 1(с.74)

  • Розгляньте перший малюнок. Скільки горобчиків дзьобало зернятка? Що змінилось? Після того як один горобчик прилетів, як змінилась їх кількість – вона збільшилася чи зменшилася?Який знак скільки синичок залишилося?ми використовуємо в таких випадках? Скільки горобчиків стало?

Отож : якщо кількість збільшується, виконується дія додавання, і в записі ми ставимо знак «+».

4+1=5. У математиці такий запис називають прикладом на додавання.

Числа, які додаються, утворюють суму. Число, яке отримуємо в результаті додавання, теж називають сумою.

  • Розгляньте другий малюнок до завдання.
  • Скільки синичок дзьобали зернятка спочатку? Що змінилось? Після того як одна синичка полетіла, як змінилась їхня кількість: вона збільшилася чи зменшилася?  Який знак ми використовуємо в таких випадках?

Отож: якщо кількість зменшується, виконується дія віднімання, і в записі ми ставимо знак «-«.

5-1=4. Це приклад на віднімання.

Коли ми від одного числа віднімаємо інше, отримуємо різницю. Тобто вираз 5 – 1 – різниця і результат 4 – це теж різниця.

Робота з Довідничком

-Дізнайтеся з довідничка про те, як читати приклади на додавання та віднімання.х

Завдання 2(с.75)

-Склади приклади за малюнками. Прочитай їх по різному.

Завдання 3 (с.75) Дії додавання і віднімання

  • Розглянемо верхній запис із малюнками із зображенням цукерок. Міркуємо : було 5 цукерок. Пишемо 5. З’їли 3 цукерки. Коли цукерки з’їли, їхня кількість зменшилась, пишемо: мінус 3. Залишилось …пишемо: «=» 2. Перевіряємо : 5-3=2. Від п’яти відняти три , дорівнює два. Або: різниця чисел 5 і3 становить 2.
  • Розглянемо нижній запис під малюнками із зображеннями тістечок.. Міркуємо: було 4тістечка.пишемо 4. Спекли ще 3 тістечка.після того їхня кількість збільшилась. Тому пишемо: плюс 3. Стало …пишемо «=» 7. Перевіряємо: 4+3=7. До чотирьох додати три,дорівнює сім. Або: сума чисел 4 і 3 становить 7.

 Фізкультхвилинка

V.ЗВ (закріплення вивченого)

1.Сиди правильно. Як ви повинні сидіти за партою?

 Орієнтування у зошиті Як потрібно, щоб лежав зошит?

Як слід тримати олівця?

2.Робота у зошиті

Каліграфічна хвилинка

Написання цифр від 1 до 9 і числа 10

3. Пальчикова гімнастика

4.Робота у зошиті з друкованою основою.с.35

5.Робота з підручником. (с.75) Добре подумай

VIПідсумок

Рефлексія. Бесіда

-Що з цього уроку видалося вам найцікавішим?

-Нагадайте, яке число ми отримуємо у разі додавання – більше чи менше?

-Яке число ми дістаємо в разі віднімання – більше чи менше?

VII Рефлексія

Рефлексія. Оберіть відповідну цеглинку лего

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
31 березня 2023
Переглядів
1658
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку