«____»___________.20___ року
Конспект уроку математики з використанням навчального посібника «за підручником О. М. Гісь, І. В. Філяк»
Тема : Дії додавання і віднімання. Поняття «сума» і «різниця». Читання прикладів.
Мета: ознайомити дітей із сутністю арифметичних дій додавання і віднімання та назвами результатів цих дій; навчити дітей прогнозувати результат додавання і віднімання з огляду на те, що при додаванні одержуємо більше число, а при відніманні – менше; навчити за малюнками складати приклади на додавання та віднімання і читати їх різноманітними способами; розвивати мислення, математичне мовлення; виховувати любов до математики.
Обладнання: мультимедійний комплект, конструктор LEGO, підручник, робочий зошит
Хід уроку
І. ОК (організація класу)
Почнімо наш урок. Девіз нашого уроку:
Вигадуй, пробуй, твори!
Розум, фантазію прояви!
ІІ.АОЗ (актуалізація опорних знань)
1.Гра « На 1 більше» і «На 1 менше»
Назвіть число на 1 більше, від числа на картках
2,7,3,4,9,10,9,5,8,4
2.. Математична естафета
5=3 +… 7=3 +…
7=2 +… 9=3 +…
9=3 +… 6=4 +…
6=3 +… 6=1 +…
10=4 +… 9=7 +…
8=1 +… 8=4 +…
4=1 +… 7=5 +…
8=6 +… 5=1 +…
ІІІ. МНД (мотивація навчальної діяльності)
Робота за віршем
У нас сьогодні тема вкрай важлива.
В якій би справі ти не був мастак –
Чи фермер ти, чи продавець ти ківі –
Без додавання й віднімання – ну ніяк!
Повідомлення теми та завдань уроку
Сьогодні на уроці ми будемо вивчати арифметичні дії додавання і віднімання.
Дізнаємося про поняття «сума» і «різниця».
ІV.ВНМ (вивчення нового матеріалу)
1.Робота з підручником
Завдання 1(с.74)
Отож : якщо кількість збільшується, виконується дія додавання, і в записі ми ставимо знак «+».
4+1=5. У математиці такий запис називають прикладом на додавання.
Числа, які додаються, утворюють суму. Число, яке отримуємо в результаті додавання, теж називають сумою.
Отож: якщо кількість зменшується, виконується дія віднімання, і в записі ми ставимо знак «-«.
5-1=4. Це приклад на віднімання.
Коли ми від одного числа віднімаємо інше, отримуємо різницю. Тобто вираз 5 – 1 – різниця і результат 4 – це теж різниця.
Робота з Довідничком
-Дізнайтеся з довідничка про те, як читати приклади на додавання та віднімання.х
Завдання 2(с.75)
-Склади приклади за малюнками. Прочитай їх по різному.
Завдання 3 (с.75) Дії додавання і віднімання
Фізкультхвилинка
V.ЗВ (закріплення вивченого)
1.Сиди правильно. Як ви повинні сидіти за партою?
Орієнтування у зошиті Як потрібно, щоб лежав зошит?
Як слід тримати олівця?
2.Робота у зошиті
Каліграфічна хвилинка
Написання цифр від 1 до 9 і числа 10
3. Пальчикова гімнастика
4.Робота у зошиті з друкованою основою.с.35
5.Робота з підручником. (с.75) Добре подумай
VIПідсумок
Рефлексія. Бесіда
-Що з цього уроку видалося вам найцікавішим?
-Нагадайте, яке число ми отримуємо у разі додавання – більше чи менше?
-Яке число ми дістаємо в разі віднімання – більше чи менше?
VII Рефлексія
Рефлексія. Оберіть відповідну цеглинку лего