Конспект уроку " Добираю прикметники, протилежні за значенням"

Про матеріал
Метою уроку є поглиблення знань про прикметник, а також вміння добирати прикметники, протилежні за значенням. Для цього пропоную роботу з цеглинками LEGO, роботу в групах, творчі завдання, роботу з підручником.
Перегляд файлу

Тема: Добираю прикметники, протилежні за значенням.

Мета: закріпити знання про прикметник, його зв’язок із іменником, вчити добирати прикметники, протилежні за значенням.

Розвивати словник,  творчу уяву, увагу.

Виховувати позитивні риси характеру.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І. Організація дітей.

( Пропоную дітям за допомогою смайликів показати свій настрій на початку уроку, спостерігати, чи зміниться він протягом уроку)

ІІ. Актуалізація опорних знань.

 Учитель: Щебетунчик і Читалочка вирішили перевірити, хто із нас підбере більше прикметників до слів: сонце, день, зима, мова.

1.Робота з цеглинками LEGO 

Сонце –яскраве, тепле, кругле, жовте, велике; ( у кого цеглинки жовтого кольору)

Вітер- теплий, лагідний, злий, холодний, помірний, зимовий;( червоного кольору)

День- сонячний, хмарний, щасливий, дощовий, сумний;(оранжевого кольору)

Зима-холодна, крижана, біла, морозна, люта; (синього кольору)

2. Родзинка просить дібрати близькі за значенням прикметники до слів:

Веселий, теплий, красивий, цікавий.

Веселий- радісний, щасливий;

Теплий- гарячий, лагідний;

Красивий-чудовий, гарний, прекрасний;

Цікавий- інтересний, захоплюючий.

3. Каліграфічна хвилинка

Написання з’єднань: ік, ав, ий, ці, слова цікавий.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

ІV. Сприймання матеріалу.

1.Слово вчителя

У гості до наших друзів завітав Навпакійко. Він усе заперечував і називав не так, як насправді. Друзі його пригостили. Він їв усе із задоволенням, але казав, що:

салат сухий,

хліб черствий,

картопля холодна,

тістечка тверді,

Чи правильно говорив Навпакійко?

Звичайно, ні. Однак друзі не образилися, знаючи його. Давайте ж допоможемо правильно підібрати прикметники.

Отож, ( відповіді дітей)

салат соковитий,

хліб свіжий,

картопля гаряча,

тістечка м’які,

чай солодкий.

-На які запитання відповідають дібрані слова?

-Як називаємо слова, які відповідають на запитання  який?, яка?, яке?, які?

(прикметники)

- З якими словами вони поєднані? ( з іменниками)

-Ми підібрали слова близькі чи протилежні за значенням?

(відповіді дітей).

Сухий- соковитий, холодна – гаряча, тверді – м’які, свіжий – черствий, солодкий – солоний – протилежні за значенням.

V. Усвідомлення матеріалу.

1.Завдання від Навпакійка:

Дібрати протилежні за значенням слова: ( вправа « Мікрофон»)

Великий- маленький, мізерний,невеличкий;

Холодний-теплий, гарячий;

Веселий - сумний, задуманий;

Чистий - брудний, замурзаний;

Добрий - злий, жорстокий;

Гарний – поганий, некрасивий.

 

VІ Фізкультхвилинка

(виконання рухів під музику)

У піжмурки пальці грались, (діти тримають руки перед собою, перебираючи пальцями).
Потім раптом заховались. (стискають пальці в кулак).
Раз, два, раз, два –
Пальці в жменьки заховались.
(розправляють долоні з розведеними пальцями і знову стискають їх у кулачок).
Руки в боки візьміть,

Ковирялочку зробіть.
Раз, два, тупу-тупу.
Ковирялочку зробіть.
Наші ніжки спочивали,
А тепер в таночок стали:
Гоп-гоп, гопака
Дружно ніжки танцювали.

VІІ. Закріплення знань.

1.Робота з підручником (К. Пономарьова « Українська мова та читання »

 (2 клас)

Вправа 3 с.82

Добір до сполучень слів із прикметником «свіжий» протилежних за значенням;

свіжий батон- черствий батон,

свіжа газета – стара газета,

свіжа капуста- квашена капуста,

свіже молоко – кисле молоко.

 Висновок: слова, протилежні за значенням, до слова «свіжий» різні, тому що прикметник пов’язаний  з різними іменниками.

2. Робота в групах

І група

Замінити в описі котика прикметники на протилежні за значенням, щоб дізнатись, яким котик був насправді.

Цей котик брудний, поганий, сумний, нещасний.

ІІ група

Замінити виділені прикметники на протилежні за значенням і записати текст

У мене є великий собака. Сам він весь чорний, а вуха і лапи білі. У нього широка  мордочка і довгий хвіст.

3. Перевірка виконаних робіт. Зачитування текстів.

VІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

-Чи змінився настрій протягом  уроку?

- Чи навчилися добирати прикметники, протилежні за значенням? Підніміть зелену цеглинку?

-Кому важко виконувати такі завдання?  Покажіть жовту цеглинку.

-З ким ще потрібно попрацювати?  Дайте сигнал червоною цеглинкою.

 

 

 

docx
Додано
22 січня 2023
Переглядів
3305
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку