Конспект уроку "Додавання числа 8 з переходом через десяток. Розв'язування рівнянь"

Про матеріал
Ознайомити дітей з додаванням числа 8 з переходом через десяток; вчити розв’язувати рівняння; закріпити знання, здобуті на уроках математики, розвивати мислення, увагу, пам’ять, спостережливість, кмітливість, винахідливість, прищеплювати любов до математики.
Перегляд файлу

 

ТЕМА. Додавання числа 8 з переходом через десяток. Розвязування рівнянь.

Мета: ознайомити дітей з додаванням числа 8 з переходом через десяток; вчити розв’язувати рівняння; закріпити знання, здобуті на уроках математики, розвивати  мислення, увагу, пам’ять, спостережливість, кмітливість,  винахідливість, прищеплювати  любов до математики.

Тип уроку: комбінований

Вид уроку: урок-подорож

Обладнання: записи на дошці, карта «Математична подорож», конверт з листом, малюнки жабки, рибки, рака, паровозика, бджілки, соняшника, плакат з  прикладами, палички, цукерки, підручники з математики для 2 класу. Аудіозаписи звуків природи.

 

Хід уроку

          І. Організаційний момент.

         ІІ. Ознайомлення  з  темою  і  завданнями  уроку.

– Діти, сьогодні вранці поштар приніс нам конверт, на якому написано: «Не відкривати до уроку математики». Тож зараз ми можемо його відкрити. Ой, тут є  карта скарбів… Здається, хтось пропонує нам знайти скарб!  Ну  що,  діти,  ви  хочете  знайти  скарб?   Тоді  давайте  поглянемо,  що  це  за  карта?  А  ще  тут є інструкція. Так-так… (читає лист)

Сьогодні на  уроці, діти, вам  доведеться  пройти  нелегкими  цифровими  стежками  таблиці  додавання  числа  8  і  заплутаними  стежками    задач.  На  своєму  шляху  ви  зустрічатимете  перепони.  Тож  слідкуйте  за  підказками  і  просіть  допомоги.  Карта  вкаже  вам  дорогу  до  скарбу. 

– Перед нами відкрилася дорога. Ну що, діти, ви готові до подорожі? 

Отже, вирушаємо.

 

 IIІ. Математична розминка

– А ось і перша перешкода. Дорогу перетинає бурхлива річка. Що ж робити? О! Здається, я знаю! Треба попросити допомоги у того, хто живе в річці! Мабуть, це рак.

Рак 1

– З’ясуємо закономірність розташування чисел та вставимо пропущене число.

3, 5, 7, 9, 11, 13, ?       (15)

- Кожне з чисел 3, 6, 8 доповни до 10.

- Які знаєте геометричні фігури?

- Що таке многокутник?

- Що таке кут?

- Які бувають кути? Накреслити.

- Впізнайте фігуру. Що про неї знаєте?(прямокутник)

- Впізнайте цю фігуру. Що про неї знаєте?(квадрат)

- Впізнайте оцю геометричну фігуру.(коло)

- Яка з цих фігур не належить до многокутників? Чому?

Що  це?  Знову  перепона.  Ми  потрапили  у  болото.  Хто живе в болоті?  Жабка! Давайте поглянемо, які завдання вона нам приготувала?

 

Лягушонок 1

 

Жабка просить, щоб ми попрацювати у зашиті (Самостійна робота №2, 1 і 2 завдання)

– Дорога вільна. Рушаємо далi. Ось видніється долина задач. Така безкрайня… Щоб швидко її перейти, треба, мабуть, попросити допомоги у соняшника.

 

Подсолнух 1

 

1. Якого каменю не буває у морі? (Сухого)

2. Біля годівниці були 2 горобці. Прилетіли ще 7 синичок. Скільки стала всього пташок?

3. У рибалки у відрі було кілька рибин. Після того, як він вийняв з відра 8 рибин, там залишилося ще 2. Скільки рибин було у відрі? (10)

4. У суботу батько посадив 2 дерева. У недолю він посадив 3 дерева, та ще  стільки ж посадив син. Скільки всього дерев посадили вони разом за два дні?                                                                                                     (8)

5. Біля школи споруджують 16-поверховий будинок. Уже побудували 10 поверхів. Скільки ще залишилося добудувати?  (6 )   

6. Діти вишикувалися парами. Один учень обернувся та побачив ззаду дві пари. Тоді подивився вперед i теж побачив дві пари. Скільки дітей ішло у колоні?                                                                                                (10)

7. Четверо приятелів каталися з гірки на санчатах. Ігор проїхав далi, ніж Сергійко. Сергійко проїхав менше, ніж Єгор, але далi, ніж Олег. Хто проїхав менше за всіх? (Олег)

ІV. Робота  з  підручником.

Рушаємо  далi.  Я  бачу  ліс.  Він  теж  не  хоче  нас  пропускати.  Нам допоможе його житель – їжачок.

Ежик 1

 

1. Пояснення додавання і віднімання числа 8 з переходом через десяток.   с.38 № 201

2. Каліграфічна  хвилинка.

- Встановіть закономірність і запишіть.

8  88  8  88 8  88  8

– Щось  ми  втомилися.  Давайте  перепочинемо  у  лiсi.

 

V. Фізкультхвилинка.

Ноги  ширше,  руки  в  боки –

Лiс  зiйшов  в  короткi  строки.

Вiтру  лiсу  не  зламати.

Для  звірят  ліс – їжа  й  хата.

Гiлля-руки  пiдняли,

Сонцю  шарну  віддали.

А  земельці  поклонились,

Гіллям  долу  нахилились.

 

VІ. Робота у зошитах.

 

  Ідемо далi. Видніється знову вода. Так це ж озеро. Переплисти нам його допоможе рибка.

 

Рыбка 1

 

  1. Потрібно  розв’язати  задачу  №205  с.39

  (Учитель читає задачу, учні стежать за підручником, повторюють умову).

Після того, як з куща троянд зрізали 9 бутонів, на ньому ще залишилося 8 бутонів. Скільки бутонів троянд було на кущі спочатку?

 – Діти, що відомо в задачі?

  Що у нас невідоме в задачі?

 – Як дізнатися, скільки було спочатку?

 – Яку відповідь напишемо до задачі?

 

  1. Рибка просить попрацювати парами і :

 

– Побудувати  з  паличок: ялинку,хатинку, ракету.(пальчикова гімнастика )

VІІ    Робота  у  зошитах.

 

– Який  довгий  шлях  пройшли,  але  ще  не  дісталися  до  скарбу.  Мабуть, ми  вже скоро  до  нього  дійдемо.

  Діти,  куди  ми  потрапили?  Стоять  вулики, а  навколо  літають  бджоли.

– Так, справді, це пасіка.

– Щоб бджоли нас не покусали, треба виконати завдання бджілки.

 

Пчелка 1

 

Розвязати  рівняння №  204(с. 39)

 

VІІІ Гра «Розгадай  зашифроване  слово».

 

Мандруємо  далі.

– Куди  це  ми  потрапили?  Так  це  ж  наша  рідна  школа!  Невже  тут  заховано  скарб? Як  довго  мандрували,  а  потрапили  до  того  місця,  звідки  вирушали. Адже у школі знаходиться найбільший скарб – знання!

    Отже,  останнє  завдання,  яке  доведеться  виконати – розв’язати  приклади,  розгадати зашифроване  слово,  яке  підкаже  нам,  де  знаходиться  скарб.

 

7+4=11    Н             8+8=16        К

8+4=12    А             12-5=8         Л

8+6=14    Ш            54-50=4       А

                                36+20=56     С

 

19     14    4    56   11    12    7    1    16

О      Ш    А    С     Н     А    Л    М    К 

 

ІX. Підсумок подорожі.

 

  •                 Чи сподобалася вам подорож?
  •                 Які завдання були складними?

       Що найбільше запам’яталося?

 

X. Домашнє завдання  

 

№207, №208.  

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
28 лютого 2019
Переглядів
3348
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку