ТЕМА. Додавання числа 8 з переходом через десяток. Розв’язування рівнянь.
Мета: ознайомити дітей з додаванням числа 8 з переходом через десяток; вчити розв’язувати рівняння; закріпити знання, здобуті на уроках математики, розвивати мислення, увагу, пам’ять, спостережливість, кмітливість, винахідливість, прищеплювати любов до математики.
Тип уроку: комбінований
Вид уроку: урок-подорож
Обладнання: записи на дошці, карта «Математична подорож», конверт з листом, малюнки жабки, рибки, рака, паровозика, бджілки, соняшника, плакат з прикладами, палички, цукерки, підручники з математики для 2 класу. Аудіозаписи звуків природи.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Ознайомлення з темою і завданнями уроку.
– Діти, сьогодні вранці поштар приніс нам конверт, на якому написано: «Не відкривати до уроку математики». Тож зараз ми можемо його відкрити. Ой, тут є карта скарбів… Здається, хтось пропонує нам знайти скарб! Ну що, діти, ви хочете знайти скарб? Тоді давайте поглянемо, що це за карта? А ще тут є інструкція. Так-так… (читає лист)
Сьогодні на уроці, діти, вам доведеться пройти нелегкими цифровими стежками таблиці додавання числа 8 і заплутаними стежками задач. На своєму шляху ви зустрічатимете перепони. Тож слідкуйте за підказками і просіть допомоги. Карта вкаже вам дорогу до скарбу.
– Перед нами відкрилася дорога. Ну що, діти, ви готові до подорожі?
Отже, вирушаємо.
IIІ. Математична розминка
– А ось і перша перешкода. Дорогу перетинає бурхлива річка. Що ж робити? О! Здається, я знаю! Треба попросити допомоги у того, хто живе в річці! Мабуть, це рак.
– З’ясуємо закономірність розташування чисел та вставимо пропущене число.
3, 5, 7, 9, 11, 13, ? (15)
- Кожне з чисел 3, 6, 8 доповни до 10.
- Які знаєте геометричні фігури?
- Що таке многокутник?
- Що таке кут?
- Які бувають кути? Накреслити.
- Впізнайте фігуру. Що про неї знаєте?(прямокутник)
- Впізнайте цю фігуру. Що про неї знаєте?(квадрат)
- Впізнайте оцю геометричну фігуру.(коло)
- Яка з цих фігур не належить до многокутників? Чому?
Що це? Знову перепона. Ми потрапили у болото. Хто живе в болоті? Жабка! Давайте поглянемо, які завдання вона нам приготувала?
Жабка просить, щоб ми попрацювати у зашиті (Самостійна робота №2, 1 і 2 завдання)
– Дорога вільна. Рушаємо далi. Ось видніється долина задач. Така безкрайня… Щоб швидко її перейти, треба, мабуть, попросити допомоги у соняшника.
1. Якого каменю не буває у морі? (Сухого)
2. Біля годівниці були 2 горобці. Прилетіли ще 7 синичок. Скільки стала всього пташок?
3. У рибалки у відрі було кілька рибин. Після того, як він вийняв з відра 8 рибин, там залишилося ще 2. Скільки рибин було у відрі? (10)
4. У суботу батько посадив 2 дерева. У недолю він посадив 3 дерева, та ще стільки ж посадив син. Скільки всього дерев посадили вони разом за два дні? (8)
5. Біля школи споруджують 16-поверховий будинок. Уже побудували 10 поверхів. Скільки ще залишилося добудувати? (6 )
6. Діти вишикувалися парами. Один учень обернувся та побачив ззаду дві пари. Тоді подивився вперед i теж побачив дві пари. Скільки дітей ішло у колоні? (10)
7. Четверо приятелів каталися з гірки на санчатах. Ігор проїхав далi, ніж Сергійко. Сергійко проїхав менше, ніж Єгор, але далi, ніж Олег. Хто проїхав менше за всіх? (Олег)
ІV. Робота з підручником.
Рушаємо далi. Я бачу ліс. Він теж не хоче нас пропускати. Нам допоможе його житель – їжачок.
1. Пояснення додавання і віднімання числа 8 з переходом через десяток. с.38 № 201
2. Каліграфічна хвилинка.
- Встановіть закономірність і запишіть.
8 88 8 88 8 88 8
– Щось ми втомилися. Давайте перепочинемо у лiсi.
V. Фізкультхвилинка.
Ноги ширше, руки в боки –
Лiс зiйшов в короткi строки.
Вiтру лiсу не зламати.
Для звірят ліс – їжа й хата.
Гiлля-руки пiдняли,
Сонцю шарну віддали.
А земельці поклонились,
Гіллям долу нахилились.
VІ. Робота у зошитах.
– Ідемо далi. Видніється знову вода. Так це ж озеро. Переплисти нам його допоможе рибка.
(Учитель читає задачу, учні стежать за підручником, повторюють умову).
Після того, як з куща троянд зрізали 9 бутонів, на ньому ще залишилося 8 бутонів. Скільки бутонів троянд було на кущі спочатку?
– Діти, що відомо в задачі?
– Що у нас невідоме в задачі?
– Як дізнатися, скільки було спочатку?
– Яку відповідь напишемо до задачі?
– Побудувати з паличок: ялинку,хатинку, ракету.(пальчикова гімнастика )
VІІ Робота у зошитах.
– Який довгий шлях пройшли, але ще не дісталися до скарбу. Мабуть, ми вже скоро до нього дійдемо.
– Діти, куди ми потрапили? Стоять вулики, а навколо літають бджоли.
– Так, справді, це пасіка.
– Щоб бджоли нас не покусали, треба виконати завдання бджілки.
Розв’язати рівняння № 204(с. 39)
VІІІ Гра «Розгадай зашифроване слово».
Мандруємо далі.
– Куди це ми потрапили? Так це ж наша рідна школа! Невже тут заховано скарб? Як довго мандрували, а потрапили до того місця, звідки вирушали. Адже у школі знаходиться найбільший скарб – знання!
Отже, останнє завдання, яке доведеться виконати – розв’язати приклади, розгадати зашифроване слово, яке підкаже нам, де знаходиться скарб.
7+4=11 Н 8+8=16 К
8+4=12 А 12-5=8 Л
8+6=14 Ш 54-50=4 А
36+20=56 С
19 14 4 56 11 12 7 1 16
О Ш А С Н А Л М К
ІX. Підсумок подорожі.
– Що найбільше запам’яталося?
X. Домашнє завдання
№207, №208.
1