Урок математики "Повторення письмового додавання та віднімання. Знаходження значень виразів з дужками. Творча робота над задачею, геометричним матеріалом."

Про матеріал
Мета: закріпити вміння учнів додавати і віднімати числа з переходом через десяток; вправляти учнів у застосуванні знань таблиць множення і ділення для знаходження значень виразів; створити комфортні умови навчання та виховання шляхом впровадження новітніх технологій; розвивати логічне та творче мислення, кмітливість; виховувати любов до природи та бережливе ставлення до неї, а також інтерес до науки математики.
Перегляд файлу

Урок математики в 2 класі з використанням інноваційних технологій

Тема. Повторення письмового додавання та віднімання. Знаходження значень  виразів з дужками. Творча робота над задачею, геометричним матеріалом.

Мета: закріпити вміння учнів додавати і віднімати числа з переходом через десяток; вправляти  учнів у застосуванні знань таблиць множення і ділення для  знаходження значень виразів; створити комфортні умови навчання та  виховання шляхом впровадження новітніх технологій; розвивати логічне та  творче мислення, кмітливість; виховувати любов до природи та бережливе ставлення  до неї, а також інтерес до науки математики.

 

           Тип уроку: закріплення нових знань.          

Форма уроку: урок-мандрівка

Обладнання: схеми задач та логічних вправ, картки для групової та індивідуальної роботи, таблиці «Цікавий годинник», «Геометричний конструктор».

Структура уроку:

I. Організаційна частина          

II. Актуалізація опорних знань

III.Повідомлення теми. Узагальнення систематизація

IV.Домашнє завдання

V. Підсумок уроку

Очікувані результати: додавати і віднімати числа з переходом через десяток, впевненіше знати таблицю множення і ділення, розв’язувати задачі, логічніше висловлюватись та міркувати, любити і берегти природу.

 

 

Хід уроку

І. Організаційна частина

    Стали, дітки, підтягнулись,

    Одне одному всміхнулись.

    На урок старання не забудьте взяти,

    Сіли всі рівненько –

    Всім час працювати.

    Девіз уроку: Міркуємо – швидко!

                           Відповідаємо – точно!

                           Лічимо – правильно!

                           Пишемо – гарно!

ІІ. Актуалізація опорних знань.

     1. «Мозкова атака»: відповідаємо точно!

          - Результат дії додавання? (Сума)

          - Найменше трицифрове число? ( 100)

          - У результаті якої дії отримуємо різницю? (Віднімання)

          - Найменша міра довжини? (Міліметр)

          - Що отримуємо, коли від суми віднімаємо доданок? (Другий доданок)

          - 10 см – це…? (Дециметр)

 

          - Якщо лінійка дорожча олівця, тоді олівець …?

          - Якщо Сашко молодший за Дмитра, тоді Дмитро …?

          - Що зайве: трикутник, квадрат, м’яч?

                               розв’язання, розмова, питання, відповідь?

                               зменшуване, від’ємник, доданок?

    2. Робота у парах: лічимо правильно!   Гра «Морський бій».

        Створюємо екіпажі.

 

А

В

С

D

 

1

47

6

92

14

 

2

8

57

75

15

 

3

90

9

7

74

 

4

18

1

13

42

 

 

 

    І варіант                                                                     ІІ варіант

   2А збільш на 5                                                           1D збільш на 9

   2D зменш на 8                                                            3Б знайди третину

   1В збільш на 6                                                             збільш на 100

   4А знайди половину                                                    зменш на 9

   3С збільш у 2 рази                                                     2А збільш на 8

 

ІІІ. Повідомлення теми. Узагальнення і систематизація знань.

 

 

 

1.Гра «Цікавий годинник»

Несподівано до нас надійшла посилка з підписом «Прийшов мій час!» Від кого?

Якщо впораємося з прикладами, то, склавши літери, отримаємо відповіді.

                                          е

                            у                                          к                             45 =           + 40

                                                                                                       22 – 10 =                                                                                                                                                                                                                                                 

          с                                                                  б                                = 100 - 90  

                                                                                                      90 = 99 -

   н                                                                            ч                            = 64 - 60    

 

      о                                                                       а                

 

                   п                                         в

                                          р

5

12

10

9

4

В

Е

С

Н

А

 

 

 

   2. Робота у ком пакт-зошитах.

            Йди, Весно, Весняночко,

          До нас, наша панночко!

       Давайте мобілізуємо всі наші знання й уміння додавати й віднімати двозначні числа й допоможемо швидше з’явитися Весні у нашому віконечку.

 

 

 +32               - 27               + 36               - 56

      ?

 

                                                                                                         - 17

                         42                                                                                      

                                         +3                    - 7                  + 28             

 

                              50     82     55    91     35    18     46    39     42

 

 

  3. Мотивація. Очікування.

             Привітання журавля

             Я пробуджую поля,

             Лани рідної землі,

             Та заквітчую гаї.

             І усякий мене зна.

             Відгадали? Я – Весна!

   Отже, ми впоралися із завданням!

  • Чи необхідні нам у житті ці знання?
  • Де вони застосовуються?
  • Чого ви очікуєте від цього уроку математики?

4. Каліграфічна хвилинка: пишемо гарно.

  • Зустрічаємо Весну традиційною українською стравою. Для цього нам потрібно взяти: 

               7 столових ложок борошна                          Що це за страва?

               1 яйце                                                            

               1 склянку молока                                           Складіть усі цифри –

               1 ложку олії                                                    яке вийшло число?

 

 

                                                               

  Зошит правильно кладу,

  Ручку правильно  тримаю,

  Сиджу рівно, не схиляюсь

  І писати я стараюсь!

 

  •   Запишемо число 10 каліграфічно.

   - Склад числа 10?

   - Яка математична іменована одиниця пов’язана з цим числом?

                     метр = 10 дм

                     дециметр = 10 см

                     сантиметр = 10 мм

  • Складіть приклад з числом 10;

                                    із результатом 10.

 

5. Самостійна робота.

 

    Гра «Наведу порядок»

 

        Весна прийшла, розтанули сніги, побігли весело струмочки, загралися й переплутали всі числа, а деякі зовсім загубили. Нелад! Треба навести порядок: знайти загублені та правильні відповіді.

 

 

   87          63          +49          +79          +28         55          71

     45           19            28            16           32           27           53   

     28                           36            77                          95

 

 

6. Розв’язання прикладів з дужками.

    Робота в групах.   

  • Повторення правил роботи  в групах.
  • Завдання для груп:  

 

(13+34)+53

           (73-73) + 25

 

(97-35)-62

 

 

 

  100                    

 

  25

 

 

 

 

0

 

MP900400083[1] 

 

              31+ ( 35+24)

 

 

(58+0)- 34

 

(85+15)-

(22+68)

 

   90

 

 

 

 

24

 

 

 

10

 

 

 

 

 

  • Презентація робіт учнів.
  • Бесіда про бережливе ставлення до природи.

       Просимо усіх запам’ятати:

                Із корінням їх не виривати.

                Стане дуже сумно нам на світі,

                Якщо загинуть весняні квіти

.

7. Фізкультхвилинка

                Сонечко прокинулось, посміхнулось,

                На всі боки повернулось,

                Кругом себе обернулось.

                Стали квіти оживати,

                Стали пташечки співати,

                Діти стали танцювати,

                Панночку Весну вітати!

   Рухлива гра «Правильні та хибні твердження»

   ( Правильно – діти присідають, ні – підводять руки вгору).

  1. Сьогодні неділя?
  2. На вулиці літо?
  3. Зараз урок математики?
  4. 40 менше від 20?
  5. Рік складається з 24 місяців?
  6. Сніг теплий?
  7. 25+75=100?
  8. Після весни приходить зима?
  9. У квадрата три сторони?
  10. Діти не старші за батьків?

 

8. Усна лічба: задачі. Бліц-турнір.

     1. На березі 7 гнізд було.

         По двоє птахів у них жило.

         Не полохайте ви їх,

         А рахуйте, скільки їх.

 

2. На дроті сиділо 5 ластівок. Третя ластівка полетіла. Скільки ластівок 

         залишилося?

  3. Дятел 6 годин літав,

         Короїдів поїдав.

         Щогодини по двоє їв.

         Скільки знищив шкідників?

     4. Індик, стоячи на одній нозі, важить 6 кг. Скільки він буде важити, якщо стоятиме на двох ногах?

     5. Скільки ніг у 5 курей і одного кроля?

     6. На подвір’ї 6 курей і 2 кози. Скільки ніг у всіх тварин?

     7. У двох носорогів було два роги.

         А скільки рогів у 20 носорогів?

9. Творча робота над задачею.

      Пригріло сонечко, пробудилися поля, луки. А на галявині у лісі з’явились перші весняні квіти – проліски!

  • Прочитайте задачу і скажіть, чи все в ній гаразд? (Не вистачає запитання)

 

 

 

                «Асоціативний кущ»

                                  Умова                                                  Питання

 

                                                               Задача

 

 

Розв’язання                                            Відповідь

 

  • Складіть запитання до задачі.
  • Задача. Першого дня на галявині розквітли 42 проліски, а другого дня на 27   пролісків менше

( Скільки всього пролісків розквітло за два дні?)

             І день – 42 пр.                               ? пр.                      

     ІІ день -?, на 27 пр. менше

- Запишіть самостійно. Яка зі схем підходить до задачі?

 

 

    1 --                                                                          1 --

                          ?  

    2 --                                                                      2?                                          

     

         

   

    І – І --

                               ?                                                              

   ІІ – на                                                           ІІ --    ˂?

 

  • Змініть запитання задачі так, щоб вона розв’язувалась однією дією.
  • Перебудуйте умову задачі так, щоб першою дією у розв’язанні була дія додавання.
  • Складіть подібну задачу.
  • Складіть обернену задачу.

 

10. Робота з геометричним матеріалом.

      Гра «Хто прийшов разом з весною?»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       - Полічіть, скільки фігур використали, щоб скласти гусака? Які?

       - А тепер для 2 метеликів?

       - Для кого потрібно більше трикутників?

 У гусака веселий весняний настрій і він хоче з вами поспілкуватися:

       - Сума довжини сторін багатокутника? (Периметр)

 

 

       - Яка геометрична фігура схожа на блискавку? (Ламана)

       - Частина прямої, обмежена точками? (Відрізок)

       - Чотирикутник, у якого всі кути прямі? (Прямокутник)

       - Назва якої фігури в перекладі з грецької означає «льняна нитка» (Лінія)

11. Розвивальні вправи. «Логічна мандрівка»: міркуємо швидко!      

      Багато таємниць залишила для Весни її крижана подруга в надїї, що вона з ними не впорається. Але у Весни є надійні друзі! Знайдемо ключа та відкриємо двері у захоплюючу подорож…

 

IV. Домашнє завдання.

     Завдання №512,513.

V. Підсумок уроку. Рефлексія.

   - Чи справдилося ваше очікування?

   - Якщо урок сподобався, намалюйте на полях зошита сонечко з посмішкою.

 

              « Не можна бути справжнім математиком, не будучи трішки поетом»

                                                                                               Т. Вейерштрасс

 

   - Ви згодні?

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
1 березня 2019
Переглядів
760
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку