Урок математики 2 клас " Повторення додавання і віднімання двоцифрових чисел. Усні обчислення за таблицею."

Про матеріал
Мета: закріпити й узагальнити прийоми додавання і віднімання двоцифрових чисел ,продовжувати формувати обчислювальні навички ,вміння аналізувати , розв’язувати складні задачі на додавання й віднімання та задачі із зайвими величинами. Розвивати логічне мислення . Виховувати інтерес до математики.
Перегляд файлу

Урок математики в 2 класі

Тема: Повторення додавання і віднімання двоцифрових чисел. Усні  обчислення за таблицею.

Мета: закріпити й узагальнити прийоми додавання і віднімання двоцифрових    чисел ,продовжувати формувати обчислювальні навички ,вміння аналізувати , розв’язувати складні задачі на додавання й віднімання та задачі із зайвими величинами. Розвивати   логічне  мислення  . Виховувати інтерес до    математики.

Тип уроку:  узагальнення та систематизації

Форма уроку: урок з груповими формами роботи

Обладнання: комп'ютер ,підручник , роздатковий матеріал, інтерактивна дошка.

                                              Структура уроку:

І. Вступна частина уроку

 Актуалізація опорних знань.

II  Основна частина уроку

III Підсумкова частина уроку

1. Підбиття підсумків.

2.Оцінювання

3. Домашнє завдання

 

 

Очікувані результати:

Після  цього  уроку  учні зможуть : впевнено усно  додавати та віднімати

двоцифрові числа,формулювати правило знаходження різниці за відомими

зменшуваними  від'ємником,зменшуваного за відомим від'ємником і різницю 

впевненіше розв’язувати складні задачі на додавання і віднімання та задачі із зайвими величинами.

                                      Хід уроку

Вступна частина

  1. Актуалізація опорних знань.

Мікрофон

  • Діти ,ви вдома розв'язували задачі .
  • Сформулюйте умови розв'язання складених задач.
  • (відповіді дітей)

Складіть і розв'яжіть дві задачі.

 

Було

Відрізали

Залишилося

?

14 м

36 м

30 м

?

12 м

 

Половина учнів зачитує задачу складену за першим рядком таблиці ,а інша половина за другим. Останній з учнів утворених умовно груп зачитує розв'язання.

  • А тепер користуючись знову технологією «Мікрофон»,усно знайдіть і представте розв'язки прикладів , анологічних , що були в домашній роботі.

 

   70-

6

12

38

 

     40 +     

2

13

27

 

 

      60+

2

13

27

 

     60-

6

12

38

 

  (Додаток А )

 

 

2 Усні обчислення

  • Діти давайте пограємо в гру «Кращий обчислювач»

 

                     +                                                                        +

         - 

                       

                         

 

 

( Додаток Б )

 

 

                                                         2) Гра « Влучити у ціль»

 

                

                         

        -

                                                

 

 

( Додаток В )

 

ІІ Основна частина уроку

«Два – чотири – всі разом»

  • Діти, щоб закріпити наші вміння додавати і віднімати двоцифрові числа, виконаймо завдання з підручника.

 

                                                     Завдання 576

Випишіть приклади, які розв’язано неправильно, і розв’яжіть правильно.

  •         23+41=54         43+9=52               64-12=62            58+28=78            
  •         54+51=85        70-43=37               52+8=50             43+30=81

1 етап

  • Спочатку діти, самостійно розв’яжіть.

2 етап

  • Діти об’єднуємось у пари і звіряємо  відповіді. Якщо у Вас є розходження відповідей, кожен поясніть, як він обчислював і дійдіть згоди.

3 етап

  • Тепер об’єднуємось в четвірки, визначаємо лідера, який зачитуватиме свої відповіді
  • Якщо хтось має інший варіант відповіді, то повинен довести правильність.

4 етап

  • Презентуємо результати

                                       Фізкультхвилинка

1, 2, 3, 4, 5

Час прийшов нам спочивать,

Тож піднімем руки вгору,

Ніби глянемо на зорі,

А тепер всі руки в боки,

Як займатись, - скоки, - скоки!

10, 9, 8,7,

Час в дорогу нам усім,

Вирушаємо у путь,

Нові зустрічі нас ждуть!

Гарно відпочили, а тепер працюємо далі.

- Давайте пригадаємо,як знаходимо невідомі компоненти при відніманні.

Для цього розв’яжемо завдання № 577,

Давайте діти прочитає завдання вголос:

1)Зменшуване 26, від’ємник 9. Знайди різницю.

 2) Що одержимо, якщо додамо від’ємник і різницю?

- Давайте об’єднаємося в четвірки. Спочатку кожен самостійно подумає над відповідями. Потім поділіться своїми ідеями з учнем, що сидить з вами за однією партою, а тоді – в четвірці. Дійшовши єдиної думки, запишіть дію в зошит. Презентація відповіді у «загальному колі»

«Робота в парах»

Виконайте самостійно письмово завдання № 578 за варіантами.

Перевірка роботи (за записом на дошці)

Використовуємо технологію «Мікрофон»

                                        Робота над задачами

- Працюючи в парах, розв’яжіть задачу № 579 усно.

                                         Задача 579

Для виготовлення пляшкового скла використали 10 кг вапна, 30 кг піску а соди на 22 кг менше, ніж піску. Скільки кілограмів соди використали?

 

Представлення результатів у загальному колі.

Діти,чим особлива ця задача? Правильно, вона має зайву величину – це 10 кг вапна.

  • Чим цікава вам ця задача?
  • Тепер ви знаєте з чого виготовляють  пляшкове скло?

                                                   Вправи для очей

  • Діти, працюючи за технологією « Два – чотири – всі разом » , розв’яжемо задачу з логічним навантаженням.

Задача № 580

 У першій бочці 80 л води, а в другій – 70 л.  З другої бочки взяли 30 л води, а в першу долили 20 л води. Запиши у вигляді виразів, скільки літрів води стало в кожній бочці.

  • Маємо на дошці скорочений запис задачі у вигляді таблиці.

 

Було

Взяли

Долили

Стало

І

80 л

 

20 л

?

ІІ

70 л

30 л

 

?

 

  • Складаємо вирази до задачі.
  • Представляємо результати.
  • Представник першої групи представляє результати другої групи.
  • Діти вирази до задачі записуємо на дошці.
  • Є ще інші варіанти відповідей?
  • Якщо є, ви можете презентувати та обґрунтувати.

ІІІ Підсумкова частина уроку.

  1. Підбиття підсумків.

 

  • Передаємо мікрофон і даємо відповіді на запитання.
  • Чи є труднощі у вивченні матеріалу?
  • Які саме?
  • За допомогою «віяла» дайте відповіді до прикладів.

 13 + 22          32 + 8            37 + 17            54 – 12             80 - 6

             80 – 33         24 + 62             55 + 7            55 + 30

  1. Оцінювання результатів роботи учнів.
  2. Домашнє завдання.
  1. № 581 – розв’язати задачу.
  2. № 582 – обчислення прикладів

(Умову читає один з учнів)

 

ДОДАТОК А

 

 60-

6

12

38

 

 

70-

6

12

38

 

40 +

2

13

27

 

 

      60+

2

13

27

 

 

 

         ДОДАТОК Б

 

                                             

 

 

  ДОДАТОК  В

              

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
1 березня 2019
Переглядів
3086
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку