Тема: Додавання десяткових дробів.
Мета:
-
ознайомити учнів з правилами додавання десяткових дробів;
-
розвивати вміння складати десяткові дроби;
-
формувати вміння застосовувати знання для розв'язання задач на додавання дробів.
Очікувані результати: Після уроку учні зможуть:
-
розуміти правила додавання десяткових дробів;
-
виконувати приклади на додавання десяткових дробів;
-
застосовувати набуті знання в різних життєвих ситуаціях.
Структура уроку: I. Вступна частина
-
Привітання;
-
Повідомлення теми уроку та мети;
-
Мотивація учнів до вивчення нового матеріалу.
II. Основна частина
-
Повторення основних понять про десяткові дроби: Учитель нагадує учням, що десяткова дріб складається з цілої та десяткової частини, розглядається як дробове число та записується з допомогою коми (або крапки) між цілою та десятковою частинами, пригадують як порівнювати дроби.
-
Ознайомлення з правилами додавання десяткових дробів: Учитель пояснює правила додавання десяткових дробів, зокрема, що додавати треба однакові одиниці (наприклад, десятки з десятками, сотні з сотнями та ін.); Розглядається випадок, коли сума десяткових дробів перевищує одиницю, тобто коли сума десяткових частин більша за 0,9. В такому випадку учитель демонструє, як здійснювати перенос з десяткової частини до цілої; Використовуючи різноманітні приклади, учитель демонструє правильне застосування правил додавання десяткових дробів.
-
Виконання прикладів на додавання десяткових дробів;
-
Розв'язування задач на додавання дробів.
III. Заключна частина
-
Підведення підсумків уроку;
-
Оцінювання роботи учнів;
-
Надання домашнього завдання.
Приклади:
-
0.4 + 0.3 = 0.7
-
0.7 + 0.2 = 0.9
-
2.5 + 3.3 = 5.8
-
1.25 + 0.75 = 2.00
Задача: У Василя було 2.45 грн, а у Петра – 1.10 грн. Скільки грошей у них разом? Відповідь: 3.55 грн.
Приклади:
-
0,3 + 0,2 = 0,5
-
0,45 + 0,55 = 1
-
0,7 + (-0,4) = 0,3
-
0,8 + (-0,9) = -0,1
Задача: У Каті було 0,6 грн., а у Васи - 0,8 грн. Скільки грошей вони матимуть разом? Відповідь: 1,4 грн.
Виконати номера підручника ( Істер 5 клас НУШ) № 1387, 1388, 1395.