конспект уроку " ДРУЖБА — НАЙДОРОЖЧИЙ СКАРБ. ЯКОБ І ВІЛЬГЕЛЬМ ГРІММ «БРЕМЕНСЬКІ МУЗИКАНТИ» (скорочено)

Про матеріал
Конспект уроку з літературного читання у 3 класі ТЕМА: ДРУЖБА — НАЙДОРОЖЧИЙ СКАРБ. ЯКОБ І ВІЛЬГЕЛЬМ ГРІММ «БРЕМЕНСЬКІ МУЗИКАНТИ» (скорочено)
Перегляд файлу

ТЕМА:  ДРУЖБА — НАЙДОРОЖЧИЙ СКАРБ.

ЯКОБ І ВІЛЬГЕЛЬМ ГРІММ «БРЕМЕНСЬКІ МУЗИКАНТИ» (скорочено)

Мета: ознайомити учнів з казкою братів Грімм «Бременські музиканти»; вчити визначати послідовність дій у творі; розвивати навички швидкого правильного читання, увагу; виховувати товариськість.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Гра «Хто краще?»

Конкурс на кращу складену казку для Тигра.

IV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

— У яких країнах світу ви побували, вивчаючи народні казки? (Білорусь,

Болгарія, Бірма, Японія)

— Сьогодні казка запрошує нас у самий центр Європи, де на берегах річок

Ельби та Рейну розташувалася відома своїми мальовничими краєвидами Німеччина. Місто Бремен зустріне нас скульптурами великих і маленьких віслюків. (Демонстрування краєвидів Німеччини, Бремена.)

— Подорожуватимемо ми разом з однією незвичайною музичною групою.

Відгадайте, хто її учасники? (Разом із відгадками демонструється зображення

героїв твору.)


• Двічі родився, у школі не вчився,

А години знає. (Півень)

• Сірий, та не вовк,

Довговухий, та не заєць,

З копитами, та не кінь. (Осел)

• День мовчить, уночі гарчить,

Хто до господаря іде, знати дає. (Пес)

• Має вуха, темний хвіст

Й дуже дивну звичку:

Спершу добре він поїсть,

Потім вмиє личко. (Кіт)


— Хто здогадався, як називається ця група? («Бременські музиканти»)

— Послухаємо, як вони співають. (Звучить аудіозапис пісні з мультфільму

«Бременські музиканти».)

V. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— На уроці ми ознайомимося з німецькою казкою братів Грімм, будемо

вчитися визначати послідовність подій у творі, вправлятися у правильному,

виразному читанні та вибірковому читанні тексту.

VI. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Біографічна довідка

— Якоб (1785-1863) та Вільгельм (1786-1859) Грімм народилися у графстві

Ханау землі Гессен у родині небагатого юриста. У сім’ї було п ’ятеро синів

та маленька донька. Якоб та Вільгельм — старші. У 1801 р. велика дружня

родина перебирається до Штайнау, на батьківщину батька. Вони оселяються

у старому будинку, де, за переказами, темними глухими ночами вешталися

привиди. Це дуже захопило уяву братів-фантазерів, а ще вони любили бігати

до міської брами, біля якої з-під землі било два джерельця і куди, як говорили дорослі, лелеки приносили дітей; подобалося їм гуляти у міському саду, який називали «бджолиним раєм». Але всі казки дитинства скінчилися, коли одинадцятирічний Якоб зробив у сімейній Біблії запис про смерть батька. В Європі цього часу розгоралося полум’я наполеонівських війн, які не обминули й Німеччину. Сім’я Гріммів переживала велику скруту. їм так потрібна була на той час якась казкова фея, котра змогла б відвести біду від сім’ї. І такою доброю феєю для братів Грімм на довгі роки стала сестра їхньої матері. Саме вона допомогла дати дітям освіту. У 1801-1807 роках з ’явилися перші статті Якоба та Вільгельма Гріммів, а 1811 р. й перші книжки. Іноді вони підписувалися іменем одного з братів. Але якщо роботу неможливо було розділити, вони просто ставили під твором два слова «Брати Грімм». «Зібрано братами Грімм» — написали вони на найвідомішій своїй книжці «Дитячі й сімейні казки», перший том якої став подарунком до Різдва 1812 р. Все життя брати були нерозлучні. «Ми з тобою ніколи не розлучимося!», «Ми так звикли до нашої співдружності, що розлука для мене схожа на смерть». Це рядки з листів Вільгельма та Якоба один одному. Тільки дружба допомогла їм пережити вигнання з Геттінгенського університету, яке сталося через те, що брати підтримували ідеї свободи та конституції. Праця допомогла вижити. Брати стали членами різних наукових товариств, національних академій. Вони підготували безліч важливих наукових робіт, які актуальні й донині. Брати були зовсім не схожими один на одного — серйозний, завжди задумливий Якоб і м’який, романтичний Вільгельм (у студентські роки їх називали «Старий» і «Малюк»). Їх розлучила смерть: хворобливий Вільгельм номер раніше. Та поховані вони разом на Берлінському цвинтарі. На скромних надгробках викарбувані лише їхні імена, без усяких титулів. А найкращою пам’яттю про них стало те, що вже кілька століть діти всього світу залюбки читають записані ними казки. «Пані Метелиця», «Горщик каші», «Заєць і їжак», «Бременські музиканти», «Дурний Ганс», «Золотий гусак», «Король Дроздоборід», «Снігуронька», «Попелюшка» — чудові, чарівні, прекрасні твори!

2. СЛУХАННЯ КАКИ ауіозапис- презентація.

3.Робота в парі

Складання початку казки за схемою, уміщеною на першому форзаці підручника.

— Чому казка називається «Бременські музиканти»?

— Чи справедливо вчинили з ослом, псом, котом і півнем їхні господарі?

Поясніть свою думку.

3. Опрацювання казки братів Грімм «Бременські музиканти» (с. 33-35)

1) Гра «Бджілки». Самостійне мовчазне читання казки учнями.

— Чи сподобалася вам казка?

— Хто є її головними героями?

2) Словникова робота.

— Прочитайте тлумачення слів.

Хвицьне — вдарить однією або двома задніми ногами.

Довбня — великий дерев’яний молот або дерев’яна палиця з потовщеним

кінцем.

М а р а — примара, привид.

— Перевірте себе, чи зможете з першого разу правильно прочитати слова.

Ґвалт                                           розбійницького

нікудишній                                посхоплювалися

підвіконня                                 навтікача

найнебезпечніше                       уперіщить

3) Читання казки учнями «ланцюжком».

4) Гра «Установи послідовність подій».

5) Гра «Що не так?» (текст — на дошці).

— Чому утворилася нісенітниця?

— Як необхідно поставити коми, щоб речення було правильним?

6) Робота над прислів'ями.

— Яке прислів’я за змістом відповідає нашій казці? Чому?

• Дружба і братерство дорожчі за будь-яке багатство.

• Тепле словечко лежить недалечко.

• Сильний переможе десятьох, а кмітливий — усіх.

VII. ПІДСУМОК УРОКУ

— Чого навчилися на уроці?

— Що вам найбільше сподобалося?

— Чого навчає казка?

VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Читати, переказувати казку.

docx
Додано
5 лютого 2019
Переглядів
983
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку