13 травня о 18:00Вебінар: Як навчати майбутніх програмістів: практичні кейси для уроків інформатики

Урок читання "Неповторний світ віршів"

Про матеріал
Урок позакласного читання складений за програмою оновленого кола читання для учнів 3 класу. Для ознайомлення з поезією сучасних українських авторів.
Перегляд файлу


Тема: Особливий і неповторний світ віршів Анатолія Качана.

(відповідно до оновленого кола читання)

Мета: продовжити знайомити учнів із творчістю Анатолія Качана; вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів; розвивати вміння аналізувати прочитане, творчу уяву учнів; виховувати любов до прекрасного, пропагувати читання сучасної літератури.

Обладнання: виставка книг А. Качана,  Хрестоматія сучасної української дитячої літератури, портрет поета,малюнки

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

Весело дзвоник у школі лунає,

Діток усіх на урок він скликає.

Добре знає наш шкільний дзвінок,

Що для школяра важливий кожен урок!

ІІ. Розминка

-У нас сьогодні  незвичайний урок Ми будемо читати твори відомого українського поета Анатолія Качана. Деякі з віршів нам уже знайомі : Дівчинка і море ,Біля тихого Дунаю (Учні читають вірші)

ІІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу:

 Послухайте вірш:

Паперовий кораблик щодня

Відплива  у країну знання,

А  під вечір оцей корабель

Повертається в рідний порт Фель.

-Що це за такий порт ,ви здогадалися.?

З цим віршем пов’язана цікава історія. яка відбулася з поетом .Після зустрічі з маленькими читачами у місті Київ до поета зателефонував батько одного з хлопчиків і роказав. що вони із сином весь вечір шукали в атласі порт Фель,але так його і не знайшли.

 

ІV. Опрацювання  вірша Анатолія  Качана «Гойдалка біля Дунаю»

Стор 43 - 44

а) Розгадайте загадку

Гойдалки

Під ногами дошка, 
А в руках мотузки.
На дошці під хмари 
Ми злітаємо спритно.

Вгору-вниз, вгору-вниз.
Хочеш кататися -
На них сідай.

А.Качан 

- Так правильно це гойдалка Хто з вас не любить кататися?

Таких мабуть і немає

 – виразне читання вірша вчителем.

– про що розповідається у вірші ?

– хто його персонаж ?

б)  словникова робота.

читання слів «луною» за  вчителем.

Гойдалися             вигадую

 

Хилиталися           набираю

 

-Що спільного між словами перших двох стовпчиків?

Доберіть синоніми до цих слів

–в) аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.

Хто головна героїня вірша?

– Де відбуваються події?

З чим поет порівнює руки дівчинки?

А   саму дівчинку ?

Ким вона себе уявляє?

г) гра «Добери риму»

Гойдалася - …..

Дунай - ….

Тихому -,..

Пливла -…

Страху- …

Лечу - …

д) Робота з ілюстрацією

- Який епізод вірша зобразив художник ? Підберіть рядки вірша ,які найбільше відповідають змісту малюнка

е) Гра « Рибки» Діти мовчки читають вірш,при цьому вони можуть шевелити губками.

V. Робота над віршем «Рідні береги»

а) Читання вірша вчителем

б) Словникова робота (читання учнями пояснення у підручнику)

 Майський – весняний

Теплохід - транспорт

в) Робота над змістом

- Які почуття викликав у вас цей вірш?

- У яку пору року відбувалися події?

- У яку пору дня відбувалися події?

- Хто допоміг теплоходу потрапити до рідного берега?

Як саме автор описує ці події. Зачитайте.

г) Повторне читання вірша учнями (ланцюжком по одному стовпчику)

- У якому темпі та з якою силою голосу слід читати вірш?

VІ. Самостійна робота над віршем «Після бурі»

а) словникова робота (пояснення невідомих слів

б) складання учнями запитань до змісту прочитаного

VІІ.Рефлексія

– Які ваші враження від уроку ?

– Що, на вашу думку, вдалося найкраще ? Чому?
– Чого нового дізналися? Чим вас здивував поет ? Які почуття викликає його творчість?

ІІ. Домашнє завдання

Намалювати свої ілюстрації до віршів

doc
Додано
7 лютого 2019
Переглядів
2802
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку