Косило Оксана, 41 АН
Розгорнутий план-конспект уроку із зарубіжної літератури для учнів 6В класу
(за підручником Ковбасенко Ю. І., Ковбасенко Л.В. Зарубіжна література: Підруч. для 6-го кл. загальноосвіт. навч. закл. – К. : Грамота, 2006. – 296 с.:іл.)
Тема: Джек Лондон. «Жага до життя». Сильний людський характер в екстремальній ситуації.
Мета:
практична: вчитися стисло переказувати зміст оповідання, давати характеристику головному героєві, вчитися висловлювати власні враження від прочитаного.
освітня: контролювати навички аналізу тексту, а також контролювати процес складання характеристики головних героїв;
розвивальна: розвивати усне зв’язне мовлення, мовну здогадку, уяву, пам’ять, увагу;
виховна: виховувати в учнів уважність, формувати прагнення до високих моральних цінностей, виховувати вольові якості, оптимізм.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Обладнання: опорний конспект, портрет, презентація
Перемагають лише сильні.
М. Островський
Є воля до життя – є людина.
О. Довженко
Хід уроку
І. Організаційна частина
Привітання. Перевірка наявності учнів у класі.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Робота з епіграфами.
Слово вчителя.
Як ви вважаєте, чи справедливі вислови М. Островського та О. Довженка? Чи характеризують ці фрази образ головного героя з оповідання Джека Лондона «Жага до життя»? Чи можна його вважати сильною людиною?
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Слово вчителя.
На сьогодні вам потрібно було ознайомитися з біографією Джека Лондона, а також прочитати оповідання «Жага до життя».
Перевірка домашнього завдання. Складання таблиці.
Джек Лондон |
|
Справжнє ім’я |
Джон Гріффіт |
Народження |
1876 р. Сан-Франциско |
Батьки |
Джон Лондон, вітчим, був фермером. Мати, Флора Келлман, мріяла бути актрисою, але нічого з цього не вийшло |
Дитинство |
Змалку довелося заробляти, щоб допомогти вітчимові. З десяти років розносив газети, працював на консервній фабриці, у пральні, у котельні. |
Освіта |
Закінчив початкову школу. |
Захоплення |
Море. У 17 років найнявся матросом на шхуну «Софі Сазерленд», де прибився до гурту «устричних піратів». |
Рід занять |
Відправився на Аляску в пошуках золота, проте, повернувся ні з чим, хворий, проте з багатьма враженнями. |
Творча спадщина |
«Жага до життя», «Біле ікло», «За тих, хто в дорозі» та ін. |
Смерть |
1916 р. |
ІV. Повідомлення теми і мети уроку
Отже, темою сьогоднішнього нашого уроку є «Сильний людський характер в екстремальній ситуації». Герой Д. Лондона переживає різні почуття, що стосуються його фізичного й морального стану, та проявляє позитивні якості характеру. Герой відчуває змореність від довгої дороги, холод Білої пустелі, тугу від усвідомлення зради товариша, страх самотності, голод, який не вгамовується мізерною «їжею», біль у ногах, розтертих до крові, та замученому тілі, відчай від марних спроб роздобути їжу, виснаженість, що призводить до галюцинацій. Але в ланцюжку відчуттів намічається зміна на краще: це сміливість, виявлена під час зустрічі з ведмедем,
усвідомлення нестримного бажання жити, спокій, що змінив страх,
терпіння, з яким герой продовжує свій важкий шлях, сила волі у поєдинку з вовком. «Саме життя в ньому не хотіло загинути і гнало його вперед».
— Про які риси характеру персонажа ми можемо зробити висновки?
(Сміливість, терпіння, упертість, життєлюбність)
V. Робота над темою уроку
Евристична бесіда.
Система образів оповідання.
Слово вчителя.
Давайте зробимо порівняльну характеристику героїв твору.
Герой і Білл
Герой і вовк
і завдяки силі волі й упертості перемагає у цьому двобої.)
Презентація «Людина в екстремальній ситуації».
Слово вчителя.
Герой оповідання Дж. Лондона – переможець. Це мужня людина, яка не втрачає людської сутності в будь-яких ситуаціях. Він бореться за життя майже несвідомо. Такі риси як сила волі, мужність, воля до життя – допомогли героєві вижити в екстремальній ситуації. Тож давайте подивись, які основні правила допомогли вижити!(показ слайдів)
VI. Підсумок уроку
Продовжіть речення:
Сьогодні на уроці я зрозумів(зрозуміла), що такі якості героя не дали йому загинути як….
Мені було цікаво дізнатися….
Я навчився(навчилася)…
VII. Домашнє завдання
Написати твір-мініатюру на тему «Перемагають лише сильні».