Конспект уроку "Джек Лондон. «Жага до життя». Сильний людський характер в екстремальній ситуації.

Про матеріал
Конспект уроку має на меті навчити стисло переказувати зміст оповідання, давати характеристику головному героєві, навчитися висловлювати власні враження від прочитаного.
Перегляд файлу

Косило Оксана, 41 АН

Розгорнутий план-конспект уроку із зарубіжної літератури для учнів 6В класу

(за підручником Ковбасенко Ю. І., Ковбасенко Л.В. Зарубіжна література: Підруч. для 6-го кл. загальноосвіт. навч. закл. – К. : Грамота, 2006. – 296 с.:іл.)

Тема: Джек Лондон. «Жага до життя». Сильний людський характер в екстремальній ситуації.

Мета:

практична: вчитися стисло переказувати зміст оповідання, давати характеристику головному героєві, вчитися висловлювати власні враження від прочитаного.

освітня: контролювати навички аналізу тексту, а також контролювати процес складання характеристики головних героїв;

розвивальна: розвивати усне зв’язне мовлення, мовну здогадку, уяву, пам’ять, увагу;

виховна: виховувати в учнів уважність, формувати прагнення до високих моральних цінностей, виховувати вольові якості, оптимізм.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: опорний конспект, портрет, презентація

 

Перемагають лише сильні.

М. Островський

 

Є воля до життя – є людина.

О. Довженко

Хід уроку

І. Організаційна частина

Привітання. Перевірка наявності учнів у класі.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Робота з епіграфами.

Слово вчителя.

Як ви вважаєте, чи справедливі вислови М. Островського та О. Довженка? Чи характеризують ці фрази образ головного героя з оповідання Джека Лондона «Жага до життя»? Чи можна його вважати сильною людиною?

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Слово вчителя.

На сьогодні вам потрібно було ознайомитися з біографією Джека Лондона, а також прочитати оповідання «Жага до життя».

 Перевірка домашнього завдання. Складання таблиці.

Джек Лондон

Справжнє ім’я

Джон Гріффіт

Народження

1876 р. Сан-Франциско

Батьки

Джон Лондон, вітчим, був фермером. Мати, Флора Келлман, мріяла бути актрисою, але нічого з цього не вийшло

Дитинство

Змалку довелося заробляти, щоб допомогти вітчимові. З десяти років розносив газети, працював на консервній фабриці, у пральні, у котельні.

Освіта

Закінчив початкову школу.

Захоплення

Море. У 17 років найнявся матросом на шхуну «Софі Сазерленд», де прибився до гурту «устричних піратів».

Рід занять

Відправився на Аляску в пошуках золота, проте, повернувся ні з чим, хворий, проте з багатьма враженнями.

Творча спадщина

«Жага до життя», «Біле ікло», «За тих, хто в дорозі» та ін.

Смерть

1916 р.

 

ІV. Повідомлення теми і мети уроку

Отже, темою сьогоднішнього нашого уроку є «Сильний людський характер в екстремальній ситуації». Герой Д. Лондона переживає різні почуття, що стосуються його фізичного й морального стану, та проявляє позитивні якості характеру. Герой відчуває змореність від довгої дороги, холод Білої пустелі, тугу від усвідомлення зради товариша, страх самотності, голод, який не вгамовується мізерною «їжею», біль у ногах, розтертих до крові, та замученому тілі, відчай від марних спроб роздобути їжу, виснаженість, що призводить до галюцинацій. Але в ланцюжку відчуттів намічається зміна на краще: це сміливість, виявлена під час зустрічі з ведмедем,

усвідомлення нестримного бажання жити, спокій, що змінив страх,

терпіння, з яким герой продовжує свій важкий шлях, сила волі у поєдинку з вовком. «Саме життя в ньому не хотіло загинути і гнало його вперед».

— Про які риси характеру персонажа ми можемо зробити висновки?

(Сміливість, терпіння, упертість, життєлюбність)

 

V. Робота над темою уроку

Евристична бесіда.

  1. З опису чого починається оповідання «Любов до життя»?(З опису людей,які поверталися додому, і які були втомлені, голодні)
  2. Хто є героями оповідання і з якою метою вони приїхали в суворий край?(Білл, та його супутник).
  3. Якими ми їх бачимо на початку оповідання?(Білл слабкий духом, не витримує випробувань Північчю і гине. Його супутник має волю до життя – і, всупереч усьому, врятовується).
  4. Яке нещастя сталося з супутниками Білла, коли він переходив потік?(Посковзнувся)
  5. Як вчинив Білл?(Покинув свого супутника)
  6. Чи була надія в супутника Білла, що той його зачекає?(Так)
  7. Продовжуючи іти з болем в нозі, зовсім втомлений, чого найбільше прагнув герой твору? Який біль найбільше його мучив?(Біль у шлунку, голод просто гриз йому нутрощі)
  8. Як він намагався добути собі їжу?(Спочатку він ловив куріпок, та це полювання закінчилося безрезультатно, тоді він побачив у калюжі пічкура, але і тут на нього чекав провал)
  9. Пізніше йому все ж таки вдалося підкріпитися? Яким чином?(Так, він побачив у калюжі двох пічкурів і тепер він діяв розсудливо і спромігся впіймати їх)
  10.  Після того, коли герой побачив ведмедя, які були його дії?(Він стояв нерухомо, коли небезпека минула)
  11. Чи всі речі, які при собі мав герой, він зберігає?(Ні, укривало він подер, рушницю й ножа загубив, шапка пропала, разом з нею – сірники)
  12. Сопіння кого раптом почув герой оповідання?(Вовка)
  13. Які були подальші дії вовка?(Він почав переслідувати героя твору)
  14. На чиї сліди натрапляє супутник Білла?(Людини)
  15. В кінцевому результаті до чого привели героя ці сліди?(До кісток людини)
  16. Чому загинув Білл?(Він бездушний. Зрадив товариша. Жадібний, золото цінує більше за життя).
  17. Як закінчується боротьба між вовком і людиною?(Герой перегризає глотку тварині)
  18. Хто помітив на березі людину?(Вчені – учасники наукової експедиції)
  19. Вони допомагають героєві твору?(Так)
  20. Що найбільше дивувало матросів та вчених у поведінці героя оповідання?(Страх, що не вистачить харчів, тому він нишком від усіх ховав їжу)
  21. Чи можна назвати бездушним героя оповідання?(Ні. Знесилений, майже непритомний, він все ж таки залишається людиною і без жалю розлучається з золотом. Пересилює спокусу поживитися останками товариша).
  22. Що надало герою нових сил для боротьби зі смертю?(Він усвідомив, що може стати жертвою відразливої тварини, «майже здохлятини». «Потрапивши в тенета смерті, він кинув їй виклик і відмовився помирати»)

 

Система образів оповідання.

Слово вчителя.

Давайте зробимо порівняльну характеристику героїв твору.

Герой і Білл

  1. Чому Білл зрадив друга? (Було важко йти одному, допомагати іншому — ще важче.)
  2. Як він поплатився за зраду? (Загинув)
  3. Чому герой оповідання не взяв золото «друга»? (Не хотів скористатися смертю Білла)
  4. У чому різниця між цими персонажами? (Один — Людина, інший —зрадник, людина, що не має високих моральних переконань.)

Герой і вовк

  1. Які почуття викликає у героя вовк? (Лише увагу до нього, страх вже зник, ненависті теж немає; і вовк, і людина — в однаковому становищі: голодні, хворі, самотні.)
  2. Чому людина перемагає? (Людина, як і вовк, бореться за виживання

і завдяки силі волі й упертості перемагає у цьому двобої.)

 

Презентація «Людина в екстремальній ситуації».

Слово вчителя.

Герой оповідання Дж. Лондона – переможець. Це мужня людина, яка не втрачає людської сутності в будь-яких ситуаціях. Він бореться за життя майже несвідомо. Такі риси як сила волі, мужність, воля до життя – допомогли героєві вижити в екстремальній ситуації. Тож давайте подивись, які основні правила допомогли вижити!(показ слайдів)

VI. Підсумок уроку

Продовжіть речення:

Сьогодні на уроці я зрозумів(зрозуміла), що такі якості героя не дали йому загинути як….

Мені було цікаво дізнатися….

Я навчився(навчилася)…

 

VII. Домашнє завдання

Написати твір-мініатюру на тему «Перемагають лише сильні».

docx
Додано
18 березня 2019
Переглядів
23670
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку