Конспект уроку Джеймс Олдрідж «Останній дюйм». Віра у внутрішні можливості людини,подолання нею життєвих випробувань,здатність до порозуміння. Утвердження сімейних цінностей.

Про матеріал
Урок навчить бачити проблему твору, розмірковувати над нею, висловлювати своє судження; вдосконалювати навички текстологічного аналізу твору; виховувати культуру зв’язного мовлення, культуру відповіді: логічність, послідовність, доказовість, вміння обстоювати власну думку;виховувати повагу до батьків,бажання зробити перший крок до подолання сімейних конфліктів.
Перегляд файлу

ТЕМА.  Джеймс Олдрідж «Останній дюйм». Віра у внутрішні можливості людини,подолання нею життєвих випробувань,здатність до порозуміння. Утвердження сімейних цінностей.

МЕТА: навчити бачити проблему твору, розмірковувати над нею, висловлювати своє судження; вдосконалювати навички текстологічного аналізу твору; виховувати культуру зв’язного мовлення, культуру відповіді: логічність, послідовність, доказовість, вміння обстоювати власну думку;виховувати повагу до батьків,бажання зробити перший крок до подолання сімейних конфліктів.

Хід уроку

                                                 «КОЛИ,ЗДАЄТЬСЯ, ЖИТИ НЕСПРОМОГА,

                                                   КОЛИ, ЗДАЄТЬСЯ, БІЛЬШЕ СИЛ НЕМА,

                                                    пОВІР У СЕБЕ – І ТВОЯ ТРИВОГА

                                                      РОЗВІЄТЬСЯ, ЯК МАРЕВО, САМА…»

І. Організаційний момент

Учитель. Добрий день! Я вас вітаю,дорогі діти,вітаю своїх шановних колег на уроці. Нідерландський філософ Бенедикт Спіноза говорив: «Якщо ви хочете,щоб життя посміхалося вам,подаруйте йому свій хороший настрій.». Дуже хочеться,щоб кожен із вас через знання та діяльність на уроці зумів поліпшити собі настрій. Отож, запрошую до співпраці.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  1. Відеоролик «Листи батькам»
  2. Метод «Прогнозування»
  • Діти. Давайте спробуємо здогадатись, про що піде мова на сьогоднішньому уроці?

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку

    Отож,тема нашого уроку…(слайд1)

  1. Вступне слово вчителя:

Батьки і діти — це любов і сльози,

Це вічне щастя і одвічний біль.
Це сонце і тепло, сніги й морози,
Мед на вуста й на вічні рани сіль.

 Життя! Яке воно непередбачуване,мінливе, бурхливе. І так хочеться, щоб воно було наповнене тільки щасливими хвилинами, приємними моментами. Але трапляється так,що ці хвилини затьмарюють сімейні негаразди,прикрощі,і найстрашніше – непорозуміння з батьками.

2. – Які стосунки ідеальні між дітьми та дорослими? (відверті,теплі,дружні)

Отож,  (3 слайд) метою нашого уроку є винести рецепт досягнення порозуміння у сім’ї,тобто з’ясувати,які мають бути стосунки між рідними людьми – батьком і сином, обговорити можливі способи їх зближення,вміння розвивати толерантність,повагу до батьків і відповідальність перед родиною.

3. Робота з ілюстрацією Д.Присяжнюка “Хлопчик на березі моря…”(слайд 4)

Слово вчителя:

Уважно подивіться на ілюстрацію Д.Присяжнюка “Хлопчик на березі моря…”

  • Я вона поєднується з оповіданням « Останній дюйм»?
  • Що ви бачите на ілюстрації?(розгублений хлопчик на березі моря)
  • Який стан душі відтворив художник на ілюстрації? (самотність)
  • Чи схожий він на героя нашого оповідання?
  • Діти, а чи зрозуміли ви, чому ми з вами заговорили про море? (тому,що події відбуваються саме на морі)
  • Що символізує море? (життя,зміни. Життя як море, то спокійне,то бурхливе)(слай 5-6)
  • Учитель. До речі, художників, які зображують на своїх полотнах морський пейзаж називають мариністами.(7 слайд)

ІV.Сприйняття і засвоєння навчального матеріалу 

1) Сюжет твору. Вправа «Встанови послідовність». (Cлайд 8-9)

  За жанром твір Олдріджа «Останній дюйм» – це новела (пригадуємо, що таке новела)

  • А давайте переглянемо про що цей твір
  1. Перегляд відео «Останній дюйм»
  2. Робота з текстом.
  • Хто є головними героями твору?
  • Що можна сказати про стосунки в сім’ї героїв?
  • Яким було ставлення батьків до Деві? Які речення найчастіше вживає батько до сина? (наказові)
  • У чому причина таких стосунків? (вони не розуміють один одного)

4. Робота зі слайдом «Мудрі поради» (слайд 10)

 - Кому із героїв можно порекомендувати ці поради ?

  • Хто не поважає молодшого – той і старшого не буде поважати.

                      (Туркменське народне прислів’я)

  • Умієш дітей родити – умій же їх навчити.
  • Учи дітей не страшкою, а ласкою.
  • Сім’я – це первинне середовище, де дитина повинна вчитися робити   (В. Сухомлинський)
  • Ласкою завжди досягнеш більшого, ніж грубою силою. (Езоп)
  1. Охарактеризуйте з допомогою хмарки слів Бена та Деві. (слайд 11)
  2. Проблемне запитання.
  • Чому виникає непорозуміння, відчуження між батьками та дітьми? (12 слайд)
  1. «Ланцюжок». Причини непорозуміння у стосунках між батьком і сином: самотність, недовіра, байдужість, зрада, конфлікт, непорозуміння, відчуження

              Отже. Ми з’ясували причини непорозуміння між батьком і сином. Що ми можемо  їм порадити?

Деві – 13 слайд                              Бену – 14 слайд

  1. Завдання з математики. А зараз візьміть лінійку,олівець і накресліть відрізок, що означає 1 дюйм (2,5см). Дюйм – зовсім невелика відстань,але іноді вона перетворюється на прірву,яку і впродовж життя люди не можуть здолати.
  2. Слово вчителя. Саме так,дюйм за дюймом йдуть герої назустріч один одному. Вони йдуть разом до своєї перемоги, і не тільки у фізичному плані, а найголовніше – психологічному.
  • Чи згодні ви зі словами епіграфа: «Коли, здається жити неспромога…»
  • Як ви вважаєте, чи має місце ця проблема сьогодні?
  1. Робота зі слайдом 15  « Ключ до порозуміння».

       V. Закріплення вивченого матеріалу. Виставлення оцінок.

            1. Слово вчителя. Отож, сьогодні ми з вами придумали власний рецепт   досягнення  успіху у стосунках з рідними людьми і він полягає у тому…

  •            Не допускати конфліктних ситуацій
  • Бути уважними та терплячим
  • Намагатися вникати у проблеми рідних
  • Шукати ключ взаєморозуміння
  • Ніколи не втрачати бажання жити.
  • Не  впадати у відчай

Я сподіваюсь, що цим рецептом ви обов’язково скористаєтесь і він стане вам у нагоді. І дуже хочеться, щоб ви ніколи не ставали у чергу для спілкування зі своїми батьками, так як хлопчик,у одній із поезій.

 

Отец, как обычно, с работы пришёл

И чинно уселся за письменный стол,

Привычно открыл верхний ящик стола,

Затем с головой погрузился в дела.

 

«Пойду – ка я к папе, - сказал маме сын,

-Он, верно, скучает, коль снова один».

-«Не надо мешать. Он там занят теперь»

Но сын не послушал, открыл тихо дверь.

 

С отцом незаметно он рядышком встал.

Склонившись над книгой, тот что – то писал.

«А что в этой книге?» - «Ты вряд ли поймешь»

-«Но,папа,я буду стараться». – «Ну что ж.

 

Здесь важные встречи, людей имена,

Здесь всё чем я занят в течение дня»

Уставился мальчик на папу, любя:

«Скажи, а записан ли я у тебя?»

VІ. Узагальнення і систематизація знань.

        1.Що таке фанфік? Слайд 17,18

Фанфік – (прихильник художньої літератури) – це різновид творчості шанувальників популярних творів мистецтва, літературний твір, заснований на якому-небудь оригінальному творі, що використовує його ідеї, сюжет або персонажів.

 Рольова гра.

Яка ж подальша доля наших героїв?

Твір «Останній дюйм – це своєрідний глибокий роздум про вічні цінності людського життя, про становлення людини, про духовне зближення батьків і дітей.

    Прийшовши сьогодні додому. обов’язково поцілуйте своїх батьків і подякуйте їм за те, що вони у вас є, що вони про вас піклуються, захищають. І батькам теж потрібно подякувати вам, адже ви є у них. Тому давайте просто приносити одне одному радість. Це так мало і так багато водночас. Бажаю вам повного взаєморозуміння з вашими батьками, справжньої духовної близькості.

VІ. Домашнє завдання. Написати в зошит прислів’я та приказки про сім’ю. Підготувати повідомлення про Р.Кіплінга.

Звучить пісня  Анатолія Матвійчука «Присвята батькам»

 

docx
Додав(-ла)
Ліснічук Марія
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
7 лютого 2022
Переглядів
695
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку