Конспект уроку фізичної культури в 6 класі . Модуль "Баскетбол".
Завдання уроку:
1 – сприяти розвитку рухових якостей (спритності, сили, координації рухів).
2 – сприяти формуванню вміння володіти м'ячем.
3 – створити умови для творчої ініціативи й самостійних рішень у виборі вправ.
ПЛАН – КОНСПЕКТ
уроку фізичної культури для учнів 6 класу
Модуль «Баскетбол»
Учитель: Кліщевська Я.В.
Мета уроку:
1 – формування загальних знань про Ф.К., її значення в житті людини, збереження й зміцнення здоров’я, фізичного розвитку;
2 – розширення рухового досвіду, удосконалювання навичок життєво необхідних дій, використання їх у щоденній і ігровій діяльності;
3 – розширення функціональних можливостей організму дитини через цілеспрямований розвиток основних фізичних якостей і природних здатностей;
4 – формування ціннісних орієнтацій до використання фізичних вправ як однієї з головного складового здорового способу життя;
5 – формування практичних навичок для самостійних занять фізичними вправами й проведення активного відпочинку.
Завдання уроку:
1 – сприяти розвитку рухових якостей (спритності, сили, координації рухів).
2 – сприяти формуванню вміння володіти м’ячем.
3 – створити умови для творчої ініціативи й самостійних рішень у виборі вправ.
Місце проведення: спортивний зал ЗЗОШ«ОСНОВА».
Інвентар: баскетбольні м’ячі по кількості учнів, гантелі, скакалки, гімнастичні ослони, набивні м’ячі, картки, схеми, кросворд, секундомір, маркери, магнітофон.
№ п/п |
Зміст уроку |
дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
Інвентар і обладнання |
||
Підготовча частина 10 хв |
||||||
1 |
Розглядання хв.1льном з теми «Баскетбол». Бесіда про розвиток якостей, які розвиваються на уроках з спортивних ігор. Навіщо потрібно вимірювати ЧСС? |
3 хв |
Учні сидять на гімнастичному ослоні Учитель веде діалог щодо розвитку фізичних якостей., ділить дітей на 2 підгрупи по групах здоров’я. У кожної підгрупи смайлики певного кольору. Виміряти ЧСС за 6 сек. Увага учням, у яких ЧСС 110 ударів і більше |
Секундомір, маркер, графік пульсової кривої, схема- фрактал |
||
|
|
|
|
|
||
2 |
Комплекс хв.1льному111ивальни вправ з баскетбольними м’ячами |
4 хв |
Учні кожної підгрупи шикуються в 2 шеренги. Ті, хто проводять розминку, стають по кутах і сторонах площадки. Діти повертаються обличчям до того, хто проводить. Вчитель показує тільки вихідне положення, а учень свою вправу
|
М’ячі в кожного учня. Музичний супровід – диск. Картка №1 |
||
Основна частина 30 хв |
||||||
1 |
«Вертушка №1» |
5 хв |
О –Учні шикуються в 4 зустрічні колони по діагоналі. Виконують зустрічні передачі м’яча від грудей і з відскоком від підлоги (за схемою). Учень, що передав м’яч, перебігає в іншу колону за годинниковою стрілкою. П – побудовані так само, але після передачі йдуть у кінець своєї колони.
|
М’ячі в 2 напрямних у колонах |
||
2 |
«Вертушка №2» |
5 хв |
О – Учні шикуються так само. Виконують ведення м’яча до фішки, повертаються, подвійний крок, передача однією рукою від плеча й перебігають в іншу колону за годинниковою стрілкою. П – виконують теж, але без переходу.
|
М’ячі в напрямних у колонах |
||
3 |
«Вертушка №3» |
5 хв |
O – учні шикуються спиною до фішки, виконують ведення м’яча спиною вперед до фішки, передачу м’яча назад з відскоком від підлоги, повертається й перебігає в кінець зустрічної колони. П – учні шикуються спиною до фішки, виконують ведення м’яча спиною вперед до фішки, передачу м’яча з відскоком від підлоги у свою підгрупу й вертається в кінець своєї колони.
|
М’ячі в напрямних у колонах |
||
4 |
Вимір ЧСС за 6 сек |
1 хв |
Звернути увагу на учнів зі 160ЧСС більше ударів! |
Секундомір |
||
5 |
Колове тренування |
10 хв |
Картки певного кольору (зелений – О, синій – П) із завданнями прикріплені до стіни. У кожній картці по 4 завдання. Учні шикуються біля місць занять. 1-е завдання починають виконувати по команді вчителя. Час виконання завдань для кожної підгрупи індивідуально. Після кожного завдання учні відповідають на запропоновані питання (на картці) і 2 питання кросворда. Після останнього завдання розгадують весь кросворд. |
Картки №2, 3, кросворд для кожної підгрупи, маркери. Скакалки, гантелі, гімнастичні ослони, м’ячі набивні, м’ячі баскетбольні, дуги. |
||
6 |
Естафета «Ігрове завдання» |
3 хв |
Вчитель перешиковує учнів в 3 колони, діти самі обирають лідера. Завдання складає 3 дії. 1-естафета з баскетбольним м’ячем. Кожна команда повинна перейти на протилежний бік залу, виконуя різні вправи з м’ячем, виграє та команда, у якої вид пересування або вправа з м’ячем не повториться (на вправу відводиться 30 сек). 2- те саме, але з футбольним м’ячем; 3- те саме, але з легким, великим м’ячем. |
М’ячі баскетбольні, футбольні, легкі та великі |
||
7 |
Вимір ЧСС |
6сек |
Звернути увагу на учнів зі ЧСС більше 140 ударів! |
Секундомір |
||
Заключна частина 5 хв |
||||||
1 |
Гімнастична піраміда |
2-3 хв |
Вчитель пропонує дітям розділитися на 3 підгрупи по інтересам і за 30секунд придумати та показати гімнастичну піраміду без предметів і с предметами |
м’ячі. |
||
2 |
Підведення підсумків уроку |
2 -3 хв |
Асистент повідомляє кількість балів, отриманих кожною командою під час колового тренування. Капітани оцінюють учнів своєї підгрупи по 10-ти бальній системі, а вони у свою чергу оцінюють роботу капітана |
Таблиця успіху |
||
3 |
Вимір ЧСС за 6 сек |
6сек |
Звернути увагу на учнів зі ЧСС більше 110 ударів! |
Секундомір |
||
4 |
Домашнє завдання |
1 хв |
О – придумати вправи з м’ячем для розвитку спритності; П – підготувати комплекс вправ з м’ячем Всім – підготувати прислів’я й приказки про спорт, здоров’я.
|
|
||
КРОСВОРД
Вправи для основної групи
Вправи для підготовчої групи
1. Виконай кидки м’яча в корзину (яка якість розвивається?) _____________
2. Склади і виконай свій комплекс вправ з гантелями (яка якість розвивається?) _______________
3. Виконай стрибки через гімнастичний ослін любим способом (яка якість розвивається?) _______________
4. Виконай піднімання тулуба в сід любим способом 3* 8-10 разів (яка якість розвивається?) _______________
ТАБЛИЦЯ УСПІХУ
Мед. Група
|
1 |
2 |
3 |
4 |
кросворд |
гра |
підсумок |
Основна
|
|
|
|
|
|
|
|
Підготовча
|
|
|
|
|
|
|
|
За правильну відповідь команда одержує 2 бали
Картка № 1
Комплекс загальнорозвивальних вправ з баскетбольними м’ячами
СМГ – замість стрибків – ходьба на місці!