Конспект уроку фізики з теми "Електрична напруга. Одиниця напруги. Вольтметр"

Про матеріал
Розробка уроку з фізики 8 клас для дітей з особливими освітніми потребами (порушеннями слуху).
Перегляд файлу

 

Урок  фізики 8 клас

Тема: Електрчина напруга. Одиниця напруги. Вольтметр.

Мета: увести поняття напруги, ознайомити учнів з одиницею напруги та навчити вимірювати напругу, навчити розв’язувати задачі з даної теми; сприяти розвитку уваги, пам’яті, мислення, слухового сприймання та зв’язного мовлення; корегувати вимову; виховувати дисциплінованість та інтерес до уроків фізики.

Тип уроку: комбінований.

 

Хід уроку.

I.Організаційний момент.(за екраном)

-Встаньте! Станьте рівно.

-Добрий день!

-Дівчата сідайте. Хлопці сідайте.

-Сядьте рівно, красиво.

-Як ти мене чуєш?

II.Слухова зарядка.(за екраном)

- Які сьогодні чергові звуки?

Слідкуйте за своєю вимовою, особливо за вимовою звуків(  и - і )

-Який зараз буде урок?

-Яку тему ми вивчали на минулому уроці?

-Яке було домашнє завдання?

 

III. Перевірка домашнього завдання.(слухо-зорово)

- Що таке електричний  струм?

- Що таке сила струму?

- Як позначається ?

-Яка одиниця вимірювання?

-  Прочитайте формулу для знаходження напруги.

- Що таке амперметр?

 

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

Гра « Склади термін»

Ви чули:

«Не підходь – там висока напруга!»

«Знову впала напруга в мережі!»

«На яку напругу розрахований цей прилад?».

Що таке напруга і чому на всіх електротехнічних пристроях наводять її значення?

 

V. Повідомлення теми і мети уроку.

Оголошення теми

с/з – Отже, тема нашого уроку «Електрчина напруга.  Одиниця напруги. Вольтметр.»

з/е – Яка тема уроку?

з/е – Сядьте рівно, відкрийте зошити, запишіть число, класна робота. Запишіть тему уроку.

VI. Вивчення нового матеріалу.(с/з)

Ви коли-небудь надували повітряні кульки?

А давайте спробуємо їх надути за 10 секунд. По команді на рахунок 3 починаємо.

Отже, один надуває швидко, а інший - повільніше. Без сумніву, перший робить більшу роботу, ніж другий за цей же час. Із  джерелами струму , якими ми сьогодні ознайомимося, відбувається так само.

1. Електрична напруга

Під дією електричного поля, яке створюється джерелом струму, заряджені частинки рухаються по провіднику. При цьому виконується робота. Для характеристики електричного поля вводять фізичну величину, яку називають електричною напругою, або напругою.

 

Електрична напруга – це фізична величина, яка дорівнює роботі електричного поля з переміщення  заряду по ділянці кола.

Aробота, яку виконує електричне поле під час проходження струму

qзначення електричного заряду, перенесеного струмом

 

Одиницею напруги в СІ вольт (названа на честь італійського вченого Алессандро Вольта, який створив перший гальванічний елемент )

 

Питання класу

  •   Яка напруга подається у ваш будинок?
  •   Яка напруга подається на акумулятор вашого мобільного телефону під час його зарядки?

Давайте розглянемо деякі електричні прилади, які ми використовуємо в побуті . На яку електричну напругу вони розраховані?

Для вимірювання напруги використовують  вольтметр.

 

 

2. Для вимірювання напруги на полюсах джерела струму вольтметр приєднують безпосередньо до клем джерела.

 

      

 

 

 

VII. Закріплення вмінь і навичок.(слухо-зорово)

1. Яку напругу показують вольтметри, зображені на рисунках?

 

а)

б)

в)

 

2. Визначте напругу на ділянці кола, якщо при проходженні по ньому електричного заряду в 15 Кл була здійснена робота 6 000Дж.

Дано:

                                   Розв’язання

 

Відповідь:

 

Ви вже знаєте, що електричний струм є небезпечним для людини. Електрична напруга до 42 В є безпечною і ні як не впливає на людський організм. А ось напруга в 60-80 В викликає різке скорочення м’язів, судоми  і може викликати зупинку серця!

3. Чи є небезпечною для життя людини електрчина напруга, якщо через її тіло проходить електричний струм зарядом в 100 Кл і при цьому виконує роботу  4.3 КДж?

 

Дано

q = 100к

 A= 4.3Дж =

=4300Дж 

U1=42В

 

 

 

 

 

Розв'язання

            

 

                              

Відповідь: Напруга є небезпечною.

 

U1 - ? U2

 

Вправа на голе вухо (під час самостійного розв’язування задачі).

VIII. Дінамічна пауза

 

Рольова гра « Електрик»: кожен учень обирає ( не дивлячись) карточку із своєю роллю ( Лампа. Провідник. Амперметр . Вольтметр. Джерело струму. Ключ і т.д . Завдання скласти електричне  коло (взявшись за руки) за електричною схемою.

 

Розповідь вчителя та учнів про електричних риб та електричний стілець.(слухо-зорово)

ІХ. Підсумки уроку (за екраном).

-Який зараз був урок?

-Яка була тема уроку?

-Що таке електрична  напруга?

- Якою літерою позначається напруга? Яка формула ?

Що таке вольтметр?

Вправа «Незакінчене речення»

Учитель починає речення, а учні продовжують:

  • я не знав, а тепер знаю…
  • я не вмів, а тепер умію…

Оцінювання роботи учнів

Домашнє завдання: Опрацювати § 27, вивч. конспект, збірник № 11.7, 11.12

*З‘ясувати, чому деякі прилади розраховані на дві напруги 110в або 220в?

з/е – Встаньте. Урок закінчено. До побачення.



 

docx
Пов’язані теми
Фізика, Розробки уроків
Інкл
Додано
25 січня 2023
Переглядів
1529
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку