Конспект уроку "Формула коренів квадратного рівняння"

Про матеріал

Розробка уроку на закріплення означення квадратного рівняння, формули дискримінанта квадратного рівняння та формул коренів квадратного рівняння; на вдосконалення вмінь відтворювати вивчені означення і формули та використовувати їх для розв'язування завдань.

Перегляд файлу

Конспект уроку алгебри, 8 клас,             

Тема:   Формула коренів квадратного рівняння

Мета: Освітня: закріпити означення квадратного рівняння, формули дискримінанта квадратного рівняння та формул коренів квадратного рівняння; вдосконалити вміння відтворювати вивчені означення і формули та використовувати їх для розв'язування завдань; відпрацювати вміння розв'язувати квадратні рівняння за формулами;

Розвиваюча: розвивати розумову діяльність та комунікативні навички учнів; розвивати пізнавальні інтереси;

Виховна: виховувати самостійність, намагатися скласти ситуацію успіху для кожного учня.

Тип уроку: урок застосування знань і вмінь.

Обладнання та наочність: роздавальний матеріал, індивідуальні таблички «квадрати натуральних чисел», правила проведення інтерактивних вправ «Карусель» та «Поспішай та не помились».

Епіграф: Про глибину ідеї, закладеної в формулюванні нового математичного поняття, можна робити висновок лише згодом за тим, наскільки вміло вдається використати це поняття.

Вігнер Ю.

ХІД УРОКУ:

I. Організаційний етап

Оноре де Бальзак сказав, щоб дійти до мети, треба найперше йти. Ми також будемо йти до своєї мети, відтворивши перш за все матеріал попередніх уроків.

Рівняння, рівняння, рівняння -

На кожному кроці вони.

Тобі допоможуть із складної ситуації

Вихід правильний знайти!

Вони, мов той ключик чарівний,

Відкрили світ дивний-предивний,

Усім допомогли зрозуміти,

Що з ними потрібно дружити.

Чи дружите ви з рівняннями домашніх завдань?

II. Перевірка домашнього завдання

1) Перевірка завдання заданого за підручником

Два учні біля дошки відтворюють ті завдання, які для більшості дітей показалися найважчими.

2) Перевірка додаткового завдання

З місця один з учнів пояснює розв’язання додаткового завдання.

III. Актуалізація опорних знань і вмінь

Яку тему ми вивчали на попередньому уроці? (Квадратні рівняння. Формула коренів квадратного рівняння.) Тож давайте пригадаємо, що ми вивчили.

Індивідуальне опитування:

-Рівняння, що має вигляд ах2 + bх + с = 0, де х - змінна,   a, b, c - довільні числа, причому а не дорівнює нулю, називають…

 (квадратним)

-Вираз b2 – 4 називають … квадратного рівняння

 (дискримінантом)

-Якщо у квадратному рівнянні перший коефіцієнт дорівнює 1, то його називають…

 (зведеним)

-Квадратне рівняння називають ще рівнянням другого…

( степеня)

-Якщо дискримінант квадратного  рівняння дорівнює нулю, то рівняння має один…

 (корінь) 

-Якщо хоча б один з коефіцієнтів b або c квадратного рівняння дорівнює нулю, то рівняння називають…

 (неповним)

-Для обчислення коренів квадратного рівняння існує…

( формула)

-Якщо значення виразу b2 – 4 є від'ємним числом, то рівняння не має

  коренів

( дійсних)

-Число а в квадратному рівнянні називають першим….

( коефіцієнтом)

-Квадратне рівняння має два корені, якщо дискримінант є …. числом

( додатним)

-Який термін з латинської мови перекладається як «розрізняючий»

 ( дискримінант)

 

Виконання усних вправ

 

  1. Укажіть у квадратному рівнянні його коефіцієнти:

а) 3у2 – 5у + 1 = 0;

б) 2 + х – 3 = 0;

в) 12t – 7t2 + 4 = 0;

г) 9t – 6 + t2 = 0;

д) 5т – т2 = 0;

є) п2 – 7 = 0.

  1. Спростіть вирази:

;                (2k)2 4ат.

  1. Скільки коренів має квадратне рівняння:

x2 – 64 = 0;     у2 + 49 = 0;    2р27р = 0;     k2 = 0; 2х2 + 4х – 1 = 0;

х2 + 3х + 4 = 0;       у2 + 3у + 2= 0.

IV. Формування вмінь та навичок

Ми сьогодні з вами продовжимо вивчати тему квадратні рівняння, а саме зупинимося на вивченні формул коренів квадратного рівняння, якщо другий коефіцієнт парне число.

Якщо другий коефіцієнт квадратного рівняння - парне число, тобто b = 2k, то при розв’язуванні квадратного рівняння можна користуватися формулою: https://docviewer.yandex.ua/htmlimage?id=85xc-5gchupj4xirswxvfxzdtpzkj67empnsu4kye11lral6q6gbqskf188cu4pqptaa5n83wj83lptb3fjcf5w58icrni1xf4cefxf8&name=5d1b.wmf.png&uid=0, де https://docviewer.yandex.ua/htmlimage?id=85xc-5gchupj4xirswxvfxzdtpzkj67empnsu4kye11lral6q6gbqskf188cu4pqptaa5n83wj83lptb3fjcf5w58icrni1xf4cefxf8&name=5fb5.wmf.png&uid=0, https://docviewer.yandex.ua/htmlimage?id=85xc-5gchupj4xirswxvfxzdtpzkj67empnsu4kye11lral6q6gbqskf188cu4pqptaa5n83wj83lptb3fjcf5w58icrni1xf4cefxf8&name=6205.wmf.png&uid=0.

Виконання письмових вправ

1. Інтерактивна гра « Поспішай та не помились»

Учитель по черзі вивішує завдання за завданням, для кожного з варіантів, а учні на аркушах – трафаретах пишуть відповіді.

Варіант 1

Варіант 2

1. У квадратному рівнянні підкресліть однією лінією старший коефіцієнт, двома лініями - другий і трьома - вільний член:

а)2х² + 3х -4 =0;

б) 13х -5х² +1=0;

в) 12+ х² -5х=0;

г) х² + 4=6х;

а) 4х² -2х+5=0;

б) 11-2х² +4=0;

в) 14-х² -2х=0;

 г) 7х -х² =5;

2. Складіть квадратне рівняння ах² +bх +с=0, в якому:

а) а=1, b=-2, с=3;

б) b=4, а=-1, с=4;

в) с=-5, а=2, b=-1;

г) b=0, с=9, а=-1.

а) а=2, b=-1, с=5;

б) b=-5, с=3, а=-1;

в) с=-4, b=2, а=-3;

г) с=0, а=5, b=-3.

3. Виділіть квадрат двочлена:

4х² + 20х + 31;

9х² + 24х+20;

 х² +14х+25

х² + 10х +16

 

Підводиться підсумок виконання завдань.

 

2. Розв'язування квадратного рівняння за формулами.

(Учні по черзі виходять до дошки і під керівництвом учителя розв’язують рівняння)

1) Розв'яжіть рівняння:

а) х2 – 2х – 1 = 0;

 б) 7х2 – 18х + 8 = 0;

в) 3х2 + 22х – 16 = 0;

г) х2 + 21х + 90 = 0;

д) 3х2 + 53х – 18 = 0;

є) -25х2 + 50х + 75 = 0;

ж) х2 + 0,5х – 1,5 = 0;

з) 2х2х + = 0;

2) Розв'яжіть рівняння:

а) 3х2 – 14х + 16 = 0;

б) 5х2 – 16х + 3 = 0;

в) х2 + 2х – 80 = 0;

г) х2 – 22х – 23 = 0;

д) 4х2 – 36х + 77 = 0;

є) 15у2 – 22у – 37 = 0;

ж) 7z2 – 20z + 14 = 0;

з) у2 – 10у – 25 = 0.

3. Розв'язування рівнянь з попереднім виконанням рівносильних пе­ретворень та обранням найбільш зручного способу розв'язання.

1) Розв'яжіть рівняння:

а) t2 + 3t = - 4t – 6 – t2;                     б) 5(y2 + 3) = -24у + 20;

в) 4х(х 2) + х2 = 6х + 3;                   г) 6х2 + 3х = 5(2х + 1);

д) (х 1)2 + 4х2 = 0;                            е) (3х 2)(3х + 2) = 6х + 3;

ж) 5х2 х = 0,1 х + 4х2;            з) .

2) Знайдіть корені рівняння:

а) 3(х + 4)2 = 10х + 32;              б) 15х2 + 17 = 15(х + 1)2;

в) (x + 1)2 = (2х 1)2;                 г) (х 2)2 + 48 = (2 3х)2.

3) Розв'яжіть рівняння:

а) ;                    б) ;

в) ;               г) .

 

V. Систематизація та узагальнення знань учнів

1. Виконання усних вправ

Розкладіть на множники:

x2-81;    а2+10a+25;    4a-12;    4а3-16a;     а3+2а2+а.

2. Повторення теоретичних знань із використанням інтерактивної  вправи « Карусель»

Учні сидять у двох колах обличчям один до одного. Внутрішнє коло нерухоме, а зовнішнє рухається. Вчитель вивішує на дошці завдання, учні розв’язують його в парах ( як сидять - один навпроти одного ). За сигналом вчителя відбувається зміна партнерів, і робота продовжується вже у складі інших пар. Учитель контролює роботу.

Завдання

1.) Розкладіть на множники многочлен:

1) 2х2-18;

2) 4х2+4х+1;

3) х2-5х+6.

2.) Знайдіть корені квадратного тричлена:

1) х2-5х+6;

2) х2-5х;

3) 3х2-4х+1.

3.)  Скільки коренів має рівняння:

1) х2 – 10х + 25 = 0,

2) х2 + 6х + 9 = 0

3) х2 + 5x 14 = 0;

4) 3у2 – 3у + 4 = 0;

5) 25х2 + 60х + 36 = 0?

(По закінченні вправи підводиться підсумок)

VI. Підсумки уроку

Прес – конференція. Обговорення того, наскільки повно було виконано роботу на уроці  , в якому напрямку необхідно працювати далі.

Отже, в результаті активної праці сьогодні на уроці кожен учень з впевненістю може сказати:

Рівняння – це не просто рівність

З однією змінною чи кількома.

Рівняння – це думок активність,

Це інтелекту боротьба.

Виставлення оцінок

VII. Домашнє завдання

Основний рівень

Повторити § 19, № 644, 646, 648

Високий рівень

Додатково № 660(1)

(за підручником: А.Г. Мерзляк, В.Б. Полонський, М.С. Якір. Алгебра. Підручник для 8 класу — 2016 р.).

 

 

docx
Пов’язані теми
Алгебра, Розробки уроків
Додано
11 лютого 2019
Переглядів
1194
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку