Конспект уроку геометрії 10 клас. "Теорема про три перпендикуляри".

Про матеріал

Метою даної розробки є закріпити вивчений теоретичний матеріал на практиці, показати учням доцільність вивчення теореми про три перпендикуляри. Сформувати вміння застосовувати теорему у різних ситуаціях: при розв'язуванні задач на доведення чи задач, які потребують знайти числове значення, будь - якого елемента. Вчити учнів читати малюнки і робити відповідні побудови.


Перегляд файлу

Тема уроку: Теорема про три перпендикуляри та її застосування при         розв’язуванні задач.

Мета уроку:

навчальна:

  • Закріпити вивчений теоретичний матеріал на практиці, показати учням доцільність  вивчення  теореми про три перпендикуляри;
  • Сформувати вміння застосовувати теорему у різних ситуаціях: при розв’язуванні задач на доведення чи  задач, які потребують знайти числове значення, будь - якого елемента;
  • Вчити учнів читати малюнки і робити відповідні побудови;
  • Вчити пояснювати, коментувати, відстоювати свою точку зору, захищати і презентувати свою роботу.

розвиваюча:

  • Сприяти розвитку спілкування, як метода наукового пізнання, аналітико-синтетичного мислення, змістовної пам’яті і довільної уваги.
  •  Розвивати навички дослідницької діяльності ( аналіз і узагальнення отриманих  результатів).

виховна:

  • Розвиток в учнів комунікативної компетенції (культури спілкування, уміння працювати в групах, елементи  ораторського мистецтва);
  •  Сприяти розвитку творчої діяльності учнів, потреби до самоосвіти.

Наочність і обладнання:  мультимедійна установка, комп’ютери, компʼютерна презентація.

 

Хід уроку

  1.        Організаційний момент – 3 хв.

Вчитель вітається з учнями і оголошує мету і план уроку. Зачитує епіграф до уроку.

Вчитель: Сьогодні на уроці ми закріпимо теорему про три перпендикуляри, навчимося її застосовувати при розв’язуванні різних задач, ви зможете ще раз впевнитись у необхідності її використання. Перш ніж ми розпочнемо наш урок, хотілось би перевірити ваш настрій (рефлексія ) Далі вчитель оголошує епіграф до уроку.

          ІІ. Узагальнення й систематизація знань учнів з теми – 5 хв.

 Повторення всіх теоретичних питань з теми: перпендикулярність, перпендикуляр і похила, теорема про три перпендикуляри, теорема Піфагора, співвідношення в прямокутному трикутнику.). Розв’язання усних задач за готовими малюнками (слайди).

 

          ІІІ. Перевірка домашнього завдання – 7 хв.

Один учень на дошці відтворює на дошці домашню вправну на побудову.

 

 В цей час три учні по черзі презентують міні проекти – доведення теореми про три перпендикуляри різними способами (від супротивного, з допомогою властивостей рівнобедреного трикутника, векторний спосіб).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      ІV. Застосування знань при розв’язуванні вправ.

На слайді учням пропонується задача на побудову перпендикулярів до сторін чотирикутників. Учні об’єднані в три групи. Кожна група оформляє самостійно побудову в зошити, а потім озвучує свій запис.

 

 ( правильні побудови вчитель демонструє на слайдах)  – 3 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учням класу пропонується на слайді малюнок до наступної задачі, яку всі разом досліджують, аналізують і самостійно в зошити записують розв’язання.

– 5 хв.

 

 

До наступної задачі малюнок побудовано на дошці. Всі разом аналізуємо складаємо план розв’язання і оформляємо розв’язання з учнями перших двох груп, а третій пропонується проаналізувати задачу 5 і самостійно приступити до її розв’язання.

 

 

 

4.

5. – 10 хв.

    V. Виконання тестів за персональними компютерами. (8 хв.)

      VI. Підсумок уроку.

Вчитель: Перевіримо тепер ваш настрій (Рефлексія)

Салогани до слова теорема:

«Знання теореми про три перпендикуляри гарантує вам майбутні гонорари»,

« Якщо ТТП ти будеш добре знати, зможеш ти практично її застосувати»,        «Будеш в школі вчити теореми, зможеш у житті розв’язувать проблеми»,

«Теореми добре будеш знати, будь-які задачі зможеш розв’язати»

Вчитель дякує за урок і пропонує записати домашнє завдання.

Домашнє завдання Вправи 521,557 , завдання 3,4 ст. 185

 

 

 

 

doc
Додано
18 жовтня 2018
Переглядів
5478
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку