Метою даної розробки є закріпити вивчений теоретичний матеріал на практиці, показати учням доцільність вивчення теореми про три перпендикуляри. Сформувати вміння застосовувати теорему у різних ситуаціях: при розв'язуванні задач на доведення чи задач, які потребують знайти числове значення, будь - якого елемента. Вчити учнів читати малюнки і робити відповідні побудови.
Тема уроку: Теорема про три перпендикуляри та її застосування при розв’язуванні задач.
Мета уроку:
навчальна:
розвиваюча:
виховна:
Наочність і обладнання: мультимедійна установка, комп’ютери, компʼютерна презентація.
Хід уроку
Вчитель вітається з учнями і оголошує мету і план уроку. Зачитує епіграф до уроку.
Вчитель: Сьогодні на уроці ми закріпимо теорему про три перпендикуляри, навчимося її застосовувати при розв’язуванні різних задач, ви зможете ще раз впевнитись у необхідності її використання. Перш ніж ми розпочнемо наш урок, хотілось би перевірити ваш настрій (рефлексія ) Далі вчитель оголошує епіграф до уроку.
ІІ. Узагальнення й систематизація знань учнів з теми – 5 хв.
Повторення всіх теоретичних питань з теми: перпендикулярність, перпендикуляр і похила, теорема про три перпендикуляри, теорема Піфагора, співвідношення в прямокутному трикутнику.). Розв’язання усних задач за готовими малюнками (слайди).
ІІІ. Перевірка домашнього завдання – 7 хв.
Один учень на дошці відтворює на дошці домашню вправну на побудову.
В цей час три учні по черзі презентують міні проекти – доведення теореми про три перпендикуляри різними способами (від супротивного, з допомогою властивостей рівнобедреного трикутника, векторний спосіб).
ІV. Застосування знань при розв’язуванні вправ.
На слайді учням пропонується задача на побудову перпендикулярів до сторін чотирикутників. Учні об’єднані в три групи. Кожна група оформляє самостійно побудову в зошити, а потім озвучує свій запис.
( правильні побудови вчитель демонструє на слайдах) – 3 хв.
Учням класу пропонується на слайді малюнок до наступної задачі, яку всі разом досліджують, аналізують і самостійно в зошити записують розв’язання.
– 5 хв.
До наступної задачі малюнок побудовано на дошці. Всі разом аналізуємо складаємо план розв’язання і оформляємо розв’язання з учнями перших двох груп, а третій пропонується проаналізувати задачу 5 і самостійно приступити до її розв’язання.
4.
5. – 10 хв.
V. Виконання тестів за персональними компютерами. (8 хв.)
VI. Підсумок уроку.
Вчитель: Перевіримо тепер ваш настрій (Рефлексія)
Салогани до слова теорема:
«Знання теореми про три перпендикуляри гарантує вам майбутні гонорари»,
« Якщо ТТП ти будеш добре знати, зможеш ти практично її застосувати», «Будеш в школі вчити теореми, зможеш у житті розв’язувать проблеми»,
«Теореми добре будеш знати, будь-які задачі зможеш розв’язати»
Вчитель дякує за урок і пропонує записати домашнє завдання.
Домашнє завдання Вправи 521,557 , завдання 3,4 ст. 185