Конспект уроку геометрії 10 клас. "Теорема про три перпендикуляри".

Про матеріал

Метою даної розробки є закріпити вивчений теоретичний матеріал на практиці, показати учням доцільність вивчення теореми про три перпендикуляри. Сформувати вміння застосовувати теорему у різних ситуаціях: при розв'язуванні задач на доведення чи задач, які потребують знайти числове значення, будь - якого елемента. Вчити учнів читати малюнки і робити відповідні побудови.


Перегляд файлу

Тема уроку: Теорема про три перпендикуляри та її застосування при         розв’язуванні задач.

Мета уроку:

навчальна:

  • Закріпити вивчений теоретичний матеріал на практиці, показати учням доцільність  вивчення  теореми про три перпендикуляри;
  • Сформувати вміння застосовувати теорему у різних ситуаціях: при розв’язуванні задач на доведення чи  задач, які потребують знайти числове значення, будь - якого елемента;
  • Вчити учнів читати малюнки і робити відповідні побудови;
  • Вчити пояснювати, коментувати, відстоювати свою точку зору, захищати і презентувати свою роботу.

розвиваюча:

  • Сприяти розвитку спілкування, як метода наукового пізнання, аналітико-синтетичного мислення, змістовної пам’яті і довільної уваги.
  •  Розвивати навички дослідницької діяльності ( аналіз і узагальнення отриманих  результатів).

виховна:

  • Розвиток в учнів комунікативної компетенції (культури спілкування, уміння працювати в групах, елементи  ораторського мистецтва);
  •  Сприяти розвитку творчої діяльності учнів, потреби до самоосвіти.

Наочність і обладнання:  мультимедійна установка, комп’ютери, компʼютерна презентація.

 

Хід уроку

  1.        Організаційний момент – 3 хв.

Вчитель вітається з учнями і оголошує мету і план уроку. Зачитує епіграф до уроку.

Вчитель: Сьогодні на уроці ми закріпимо теорему про три перпендикуляри, навчимося її застосовувати при розв’язуванні різних задач, ви зможете ще раз впевнитись у необхідності її використання. Перш ніж ми розпочнемо наш урок, хотілось би перевірити ваш настрій (рефлексія ) Далі вчитель оголошує епіграф до уроку.

          ІІ. Узагальнення й систематизація знань учнів з теми – 5 хв.

 Повторення всіх теоретичних питань з теми: перпендикулярність, перпендикуляр і похила, теорема про три перпендикуляри, теорема Піфагора, співвідношення в прямокутному трикутнику.). Розв’язання усних задач за готовими малюнками (слайди).

 

          ІІІ. Перевірка домашнього завдання – 7 хв.

Один учень на дошці відтворює на дошці домашню вправну на побудову.

 

 В цей час три учні по черзі презентують міні проекти – доведення теореми про три перпендикуляри різними способами (від супротивного, з допомогою властивостей рівнобедреного трикутника, векторний спосіб).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      ІV. Застосування знань при розв’язуванні вправ.

На слайді учням пропонується задача на побудову перпендикулярів до сторін чотирикутників. Учні об’єднані в три групи. Кожна група оформляє самостійно побудову в зошити, а потім озвучує свій запис.

 

 ( правильні побудови вчитель демонструє на слайдах)  – 3 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учням класу пропонується на слайді малюнок до наступної задачі, яку всі разом досліджують, аналізують і самостійно в зошити записують розв’язання.

– 5 хв.

 

 

До наступної задачі малюнок побудовано на дошці. Всі разом аналізуємо складаємо план розв’язання і оформляємо розв’язання з учнями перших двох груп, а третій пропонується проаналізувати задачу 5 і самостійно приступити до її розв’язання.

 

 

 

4.

5. – 10 хв.

    V. Виконання тестів за персональними компютерами. (8 хв.)

      VI. Підсумок уроку.

Вчитель: Перевіримо тепер ваш настрій (Рефлексія)

Салогани до слова теорема:

«Знання теореми про три перпендикуляри гарантує вам майбутні гонорари»,

« Якщо ТТП ти будеш добре знати, зможеш ти практично її застосувати»,        «Будеш в школі вчити теореми, зможеш у житті розв’язувать проблеми»,

«Теореми добре будеш знати, будь-які задачі зможеш розв’язати»

Вчитель дякує за урок і пропонує записати домашнє завдання.

Домашнє завдання Вправи 521,557 , завдання 3,4 ст. 185

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мащакевич Ліана Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
18 жовтня 2018
Переглядів
5682
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку