Конспект уроку геометрії 7 клас "Паралельні прямі"

Про матеріал
Урок узагальнення та систематизації знань з теми "Паралельні прямі, властивості і ознаки паралельних прямих". Урок з практичним спрямуванням, де розв'язуються задачі пов'язані з життям. Використовуються завдання на відповідність.
Перегляд файлу

 

 

 

Розробка уроку геометрії 7 клас

Підготувала вчитель математики, 

вищої категорії

Райгородоцької ЗОШ І-ІІІ ступенів

Черепня Світлана Іванівна
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема уроку: Паралельні та перпендикулярні прямі.

Мета:

  • продовжити формувати  в учнів поняття про паралельні і перпендикулярні прямі, ознаки та властивості паралельних прямих;
  • формувати вміння знаходити на малюнках перпендикулярні та паралельні  прямі;
  • формувати  навички застосування вивченої теорії в нестандартних ситуаціях;
  • закріпити знання учнів з теми під час розв’язування практичних задач;
  • формувати навички роботи з  джерелами інформації;
  • розвивати логічне мислення, окомір, уяву, математичну компетент-  ність;
  • виховувати наполегливість у досягненні мети, самостійність, інтерес до математики.

Тип уроку : формування умінь та навичок.

Обладнання: набір креслярських інструментів, презентації, набір         « Пам’яток для учнів» ,малюнки.

                                     Хід уроку

І.Організаційний етап

Любі хлопчики і дівчатка!

Хочу побажати вам гарного уроку,

Щоб було цікаво всім нам працювати,

Щоб хотіли дуже всі відповідати.

Щоб допомагало вам вміння міркувати

І дванадцять балів легко заробляти.

Отож часу не втрачаймо

І урок розпочинаймо!

Учитель перевіряє готовність учнів до уроку, повідомляє форми роботи на уроці перевірка домашньої роботи, теоретичних знань, практикум, робота в парах, обговорення.

Учні класу працюючи , мали завдання:

-історики – зібрали відомості про вчених,які створювали геометрію,зокрема вивчали питання паралельних та перпендикулярних прямих;

-теоретики –  систематизувати й узагальнити теоретичний матеріал з теми;

-практики – показати практичне застосування паралельних та перпендику- лярних прямих.

Девіз уроку: « Математику слід вивчати у школі ще й з тією метою, щоб набуті знання були достатні для звичайних потреб у житті».

                                                                               ( М.І.Лобачевський)

ІІ Перевірка домашнього завдання

Перед уроком, обходом парт.

ІІІ  Мотивація навчальної діяльності.

  • Як часто в житті ми зустрічаємо паралельні та перпендикулярні прямі? Люди яких професій мають з ними справу щодня?
  • Дійсно, музиканти та диригенти постійно дивляться на 5 паралельних ліній нотного стану, архітектори, будівельники застосовують ці знання при проектуванні  та будівництві і від правильності їхньої роботи залежить життя багатьох людей, дизайнери використовують їх в оформленні  інтер’єрів     ( ви знаєте, що за допомогою паралельних ліній  можна зорово збільшити простір ). Навколо нас дуже багато і паралельних, і перпендикулярних ліній: плитка у ванній кімнаті, ламінат на підлозі труби опалення ,краї дороги, опори мостів і багато- багато іншого. Тому тема нашого уроку дуже важлива.

Формулювання теми, мети і завдань уроку. Записати дату в зошитах.

Учитель. На уроці ми продовжимо формувати вміння будувати та знаходити на малюнках перпендикулярні та паралельні прямі, формувати навички застосування вивченої теорії в нестандартних ситуаціях.

Учитель на кожну парту роздає « Пам ’ятку для учня» і пропонує ознайомитися з нею.

Мій розумний учню!

  1. Цінуй набуті знання, час, наполегливість, уважність.
  2. Продемонструй грамотність у виконанні поставлених завдань.
  3. Сприймай інформацію зацікавлено.
  4. Не бійся помилятися.
  5. Повір у свої сили!
  6. Май гарний настрій!

ІV  Актуалізація опорних знань. 

Учитель. Цього року ви почали вивчати геометрію. Кожен з вас уже зміг переконатися, який це цікавий і багатогранний розділ математики. В Давній Греції всіх ораторів навчали геометрії. На дверях школи було написано: « Не знаючий геометрії та не ввійде сюди». Геометрія вчить доводити, а мова людини переконлива лише тоді, коли вона в змозі доводити свої думки. І ми будемо з вами сьогодні переконливо доводити правильність свого рішення.

Слово мають представники від групи істориків (Презентація)

Слово мають представники від групи теоретиків (Презентація)

Повторення теорії. Тест-контроль теоретичних знань. Учні в зошиті позначають відповіді знаками «+» або «-». Визначте істинність тверджень:

  1. ∠1 і ∠3 внутрішні різносторонні
  2. ∠5 і ∠7 зовнішні різносторонні
  3. ∠5 і ∠1 суміжні
  4. ∠2 і  ∠3 внутрішні односторонні
  5. ∠7 і ∠8 вертикальні
  6. ∠4 і ∠6 зовнішні різносторонні
  7. ∠4 і ∠3 внутрішні односторонні
  8. ∠2 і ∠7 відповідні
  9. ∠6 і ∠7 зовнішні односторонні

Відповідь:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

+

+

+

+

-

-

-

+

+

 

 

 

1                                                     

 

 

 

2

  

 

 

3 

 

 

 

 

 

V.Застосування знань, умінь і навичок.

Тест-контроль пройдено. Переходимо до практикуму.

Виконання усних вправ.

Задача 1.(про трьох поросят)

                                      Будинки поросят Наф- Наф, Ніф-Ніф,  Нуф-Нуф           розташовано в кутах ▲АВС.Треба побудувати їм нові будинки-кути, але вони повині бути рівними зі старими за градусною мірою. Дороги а і с паралельні. Де будуть мешкати поросята?

 

        

 

 

Задача 2.В примарах там ліси й долини;

Там на світанні хвиля лине

На берег дикий пісковий,

І тридцять  витязів чудових

Із хвиль виходять смарагдових,

Та ще й дозорець їх морський.

О.С. Пушкін « Руслан і Людмила»

Спис першого богатиря паралельний спису другого,котрий в свою чергу паралельний спису третього богатиря і т. д. Чи можна стверджувати, що спис тридцятого богатиря паралельний спису першого? Учні доводять тверджен- ня.

Задача3. Наведіть шість прикладів букв українського алфавіту, які мають паралельні чи перпендикулярні прямі.

Практична робота. Робота в парах

Задача № 223(підручник)

Заповніть пропуски використовуючи символи  ║ і

АА1… АD; А1D1…А1В1; В1С1…А1В1; СD…С1D1; DC…AB; D1D1…A1D1; C1D1…A1B.

                                                                            

Задача. Царівна-жабка 

Щоб стріла Івана потрапила до

царівни-жабки, треба знайти кут

польоту стріли (4), якщо 1=2=55°, 3=62° 

Практичне завдання №219 с.57

Розв’ язування задачі за готовим малюнком №1 Б стор.62

Завдання парам «Поспішайте побачити». Знайти помилки на малюнках.

Паралельні прямі зустрічаються всюди

Паралельні прямі

Поряд мчать і вдень і вночі

Чи є у світі такі далі

Щоб зустрілися вони?

Учитель. Слово має представник від групи практиків.

(Презентація)

Є такий вислів: « Не вірю очам своїм »

VІ. Підбиття  підсумків уроку. Виставлення оцінок.

Учитель. Протягом уроку ви свідомо й критично переглянули пройдений матеріал визначили для себе,який матеріал засвоїли добре, а який потребує додаткового опрацювання вдома.

VІІ. Домашнє завдання.§4-§7 повторити. Розв’ язати №1-№10 тестові завдання №2 сторінка 66, № 5 сторінка 67.

Учитель. Ну ось, друзі, наша подорож до чарівного світу паралельних прямих добігла до кінця. І якщо хтось із вас не зміг розв ‘язати якесь завдання – не сумуйте,бо ми з вами тільки вчимось і тільки завдяки наполегливості зможемо пізнати щось нове та невідоме.

 

                 

docx
До підручника
Геометрія.(підручник) 7 клас (Тадеєв В.О.)
Додано
28 грудня 2022
Переглядів
512
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку