Розробка уроку геометрії 7 клас
Підготувала вчитель математики,
вищої категорії
Райгородоцької ЗОШ І-ІІІ ступенів
Черепня Світлана Іванівна
Тема уроку: Паралельні та перпендикулярні прямі.
Мета:
Тип уроку : формування умінь та навичок.
Обладнання: набір креслярських інструментів, презентації, набір « Пам’яток для учнів» ,малюнки.
Хід уроку
І.Організаційний етап
Любі хлопчики і дівчатка!
Хочу побажати вам гарного уроку,
Щоб було цікаво всім нам працювати,
Щоб хотіли дуже всі відповідати.
Щоб допомагало вам вміння міркувати
І дванадцять балів легко заробляти.
Отож часу не втрачаймо
І урок розпочинаймо!
Учитель перевіряє готовність учнів до уроку, повідомляє форми роботи на уроці перевірка домашньої роботи, теоретичних знань, практикум, робота в парах, обговорення.
Учні класу працюючи , мали завдання:
-історики – зібрали відомості про вчених,які створювали геометрію,зокрема вивчали питання паралельних та перпендикулярних прямих;
-теоретики – систематизувати й узагальнити теоретичний матеріал з теми;
-практики – показати практичне застосування паралельних та перпендику- лярних прямих.
Девіз уроку: « Математику слід вивчати у школі ще й з тією метою, щоб набуті знання були достатні для звичайних потреб у житті».
( М.І.Лобачевський)
ІІ Перевірка домашнього завдання
Перед уроком, обходом парт.
ІІІ Мотивація навчальної діяльності.
Формулювання теми, мети і завдань уроку. Записати дату в зошитах.
Учитель. На уроці ми продовжимо формувати вміння будувати та знаходити на малюнках перпендикулярні та паралельні прямі, формувати навички застосування вивченої теорії в нестандартних ситуаціях.
Учитель на кожну парту роздає « Пам ’ятку для учня» і пропонує ознайомитися з нею.
Мій розумний учню!
ІV Актуалізація опорних знань.
Учитель. Цього року ви почали вивчати геометрію. Кожен з вас уже зміг переконатися, який це цікавий і багатогранний розділ математики. В Давній Греції всіх ораторів навчали геометрії. На дверях школи було написано: « Не знаючий геометрії та не ввійде сюди». Геометрія вчить доводити, а мова людини переконлива лише тоді, коли вона в змозі доводити свої думки. І ми будемо з вами сьогодні переконливо доводити правильність свого рішення.
Слово мають представники від групи істориків (Презентація)
Слово мають представники від групи теоретиків (Презентація)
Повторення теорії. Тест-контроль теоретичних знань. Учні в зошиті позначають відповіді знаками «+» або «-». Визначте істинність тверджень:
Відповідь:
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
+ |
+ |
+ |
+ |
- |
- |
- |
+ |
+ |
1
2
3
V.Застосування знань, умінь і навичок.
Тест-контроль пройдено. Переходимо до практикуму.
Виконання усних вправ.
Задача 1.(про трьох поросят)
Будинки поросят Наф- Наф, Ніф-Ніф, Нуф-Нуф розташовано в кутах ▲АВС.Треба побудувати їм нові будинки-кути, але вони повині бути рівними зі старими за градусною мірою. Дороги а і с паралельні. Де будуть мешкати поросята?
Задача 2.В примарах там ліси й долини;
Там на світанні хвиля лине
На берег дикий пісковий,
І тридцять витязів чудових
Із хвиль виходять смарагдових,
Та ще й дозорець їх морський.
О.С. Пушкін « Руслан і Людмила»
Спис першого богатиря паралельний спису другого,котрий в свою чергу паралельний спису третього богатиря і т. д. Чи можна стверджувати, що спис тридцятого богатиря паралельний спису першого? Учні доводять тверджен- ня.
Задача3. Наведіть шість прикладів букв українського алфавіту, які мають паралельні чи перпендикулярні прямі.
Практична робота. Робота в парах
Задача № 223(підручник)
Заповніть пропуски використовуючи символи ║ і
АА1… АD; А1D1…А1В1; В1С1…А1В1; СD…С1D1; DC…AB; D1D1…A1D1; C1D1…A1B.
Задача. Царівна-жабка
Щоб стріла Івана потрапила до
царівни-жабки, треба знайти кут
польоту стріли (∠4), якщо ∠1=∠2=55°, ∠3=62°
Практичне завдання №219 с.57
Розв’ язування задачі за готовим малюнком №1 Б стор.62
Завдання парам «Поспішайте побачити». Знайти помилки на малюнках.
Паралельні прямі зустрічаються всюди
Паралельні прямі
Поряд мчать і вдень і вночі
Чи є у світі такі далі
Щоб зустрілися вони?
Учитель. Слово має представник від групи практиків.
(Презентація)
Є такий вислів: « Не вірю очам своїм »
VІ. Підбиття підсумків уроку. Виставлення оцінок.
Учитель. Протягом уроку ви свідомо й критично переглянули пройдений матеріал визначили для себе,який матеріал засвоїли добре, а який потребує додаткового опрацювання вдома.
VІІ. Домашнє завдання.§4-§7 повторити. Розв’ язати №1-№10 тестові завдання №2 сторінка 66, № 5 сторінка 67.
Учитель. Ну ось, друзі, наша подорож до чарівного світу паралельних прямих добігла до кінця. І якщо хтось із вас не зміг розв ‘язати якесь завдання – не сумуйте,бо ми з вами тільки вчимось і тільки завдяки наполегливості зможемо пізнати щось нове та невідоме.