Конспект уроку хімії для 9 класу на тему: "Класифікація хімічних реакцій. Швидкість"

Про матеріал

Урок складається з наступних модулів:

1.Установчо-мотиваційний міні-модуль. Хімічні реакції.

2.Змістово-пошуковий міні-модуль. Класифікація хімічних реакцій.

Змістово-пошуковий міні-модуль. Швидкість хімічних реакцій

Мета: формування уявлення учнів про зміст навчального розділу, його перше осмислення; знайомство з поняттями, виявлення закономірностей; розвиток пошуково-пізнавальної активності і самостійності

Перегляд файлу

1.У. – М. Тема. Хімічні реакції.

Мета: формування внутрішньої мотивації направленої спільної діяльності учителя і учня при засвоєнні навчального матеріалу з даної теми.

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів.

Учень:

  • класифікує реакції за різними ознаками;
  • наводить приклади основних типів хімічних реакцій;
  • розрізняє реакції сполучення, заміщення, розкладу, обміну; окисно-відновні реакції та реакції без зміни ступенів окиснення атомів; екзо- та ендотермічні реакції; оборотні й необоротні реакції;
  • складає рівняння нескладних окисно-відновних реакцій, термохімічні рівняння;
  • характеризує процеси окиснення і відновлення;
  • робить висновки про вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій;
  • оцінює значення реакцій різних типів.

Питання для самостійної роботи:

  • Значення окисно-відновних реакцій.

2. З. – П. Тема. Класифікація хімічних реакцій.

Мета: формування уявлення учнів про зміст навчального розділу, його перше осмислення; знайомство з поняттями, виявлення закономірностей; розвиток пошуково-пізнавальної активності і самостійності.

Обладнання: опорні схеми; презентація.

Хід заняття:

  1. Перегляд навчальної презентації на тему: «Класифікація хімічних реакцій».
  2. Робота з опорною схемою 1А (використовуючи додаткову літературу, підручник, записати приклади реакцій). Написати визначення.

Класифікація хімічних реакцій

І. За числом вихідних і кінцевих речовин

1. сполучення

2. розклад

3. заміщення

4. обміну

 

ІІ. За ступенем окиснення

1. без зміни СО

2. із зміною СО (окисно-відновні)

 

ІІІ. За тепловим ефектом

1. екзотермічні

2. ендотермічні

 

ІУ. За напрямком протікання

1. необоротні

2. оборотні

 

V. За наявністю каталізатора

1. каталітичні

2. некаталітичні

 

VІ. За типом енергетичної дії на речовини

1. термохімічні (температура)

2. електрохімічні (струм)

3. фотохімічні  (світло)

 

 

Опорна схема 1. Класифікація хімічних реакцій

І. За числом вихідних і кінцевих речовин

1. сполучення

2. розклад

3. заміщення

4. обмін

2Mg + O2 = 2MgO

Cu(OH)2 = CuO + H2O

Fe + CuSO4 = FeSO4 + Cu

NaOH + HCl = NaCl + H2O

ІІ. За ступенем окиснення

1. без зміни СО

2. із зміною СО (окисно-відновні)

NaOH + HCl = NaCl + H2O

Fe + CuSO4 = FeSO4 + Cu

ІІІ. За тепловим ефектом

1. екзотермічні

2. ендотермічні

H2 + Cl2 = 2HCl ; Δ Н  <  0

N2 + O2      2NO ; Δ Н  > 0

ІV. За напрямком протікання

1. необоротні

2. оборотні

BaCl2 + H2SO4 = BaSO4 + 2HCl

N2 + 3H2      2NH3

V. За наявністю каталізатора

1. каталітичні

2. некаталітичні

2H2O2 = 2H2O + O2   (MnO2 – кат.)

2NaNO3 = 2NaNO2 + 3O2

VІ. За типом енергетичної дії на речовини

1. термохімічні (температура)

2. електрохімічні (струм)

3. фотохімічні  (світло)

CaCO3 = CaO + CO2

2NaCl = 2Na + Cl2

6CO2 + 6H2O = C6H12O6 + 6O2

 

3.З. – П. Тема. Швидкість хімічної реакції.

Мета: пошук способів розв’язання навчальних проблемно-діалогічних ситуацій, розвиток пошукової пізнавальної активності і самостійності.

Обладнання: опорні схеми; презентація.

Хід заняття:

  1. Перегляд навчальної презентації на тему: «Швидкість».

Актуалізація опорних знань (теоретичне повторення з фізики)

  • Що називається швидкістю? (Швидкість – це зміна одного з параметрів системи (температури, положення в просторі, маси і т д) в одиницю часу.
  • Яким символом позначають швидкість в фізиці? (υ)
  • Формула      =  s / τ)
  • Одиниці вимірювання (м/с)
  • Дайте визначення швидкості, яке використовують в механіці (Швидкість – відношення шляху до часу, за який цей шлях пройдено)
  1. Робота з опорними схемами.

Прочитати параграф підручника і заповнити опорну схему 3А.

  1. Обговорення результатів роботи над складанням опорної схеми.
  • Яким символом позначають швидкість в хімії? (υ)
  • Формула
  • Одиниці вимірювання
  • Дайте визначення швидкості.

 

Опорна схема 3.

Швидкість реакцій

Швидкість – це зміна одного з параметрів системи (температури, положення в просторі, маси і т д) в одиницю часу.

«швидкість»

в хімії

в механіці

позначення

υ

υ

формула

 

υ  = С2 – С1  / t2  -  t1

 

υ    =  s / t

одиниці вимірювання

моль/ л · с

м/с

визначення

Швидкість хімічної реакції – зміна молярної концентрації однієї з речовин за одиницю часу.

Швидкість – відношення шляху до часу, за який цей шлях пройдено

приклади

Початкова концентрація сульфур (ІV) оксиду в реакції окиснення 2 моль/л, через 50 с – 0,5 моль/л. Визначити швидкість реакції.

υ  = -(0,5 – 2) / 50 = 0,03 (моль/л с)

Машина проїхала 10 м за 2 с. Яка швидкість її руху?

υ  = 10 / 2 = 5 (м/с)

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, 9 клас, Розробки уроків
Додано
27 липня 2018
Переглядів
1563
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку