План-конспект уроку
Тема: Елеонор Портер «Полліанна». Ідея радості життя у творі.
Мета:
Закінчити роботу над текстом роману Елеонор Портер «Полліанна», з’ясувати, які зміни відбулися у житті мешканців містечка із появою Полліанни, з’ясувати правила гри дівчинки, навчитися самим грати “Гру в радість»;
Розвивати увагу, спостережливість, навички самостійної роботи, розвивати творчі здібності учнів.
Виховувати почуття радості, доброти, турботи про інших.
Хід уроку
Учитель: Дорогі діти! Сьогодні ми з вами закінчимо вивчення чудової книги. Роман «Полліанна» (показую книгу) належить до книг, що можуть змінити не тільки нас самих, але й наше ставлення до навколишнього світу. Ця книга обійшла половину земної кулі і навчила людей різних країн «грати в радість», вселила віру у свої сили і змусила замислитися над тим, як ставитися до себе, до труднощів у житті, до людей, які тебе оточують. І от сьогодні ми поговоримо про ідею радості й відкриття світу у творі.
Розпочати наш урок я хочу стрічками із гімну Євросоюзу «Оди до радості» Ф. Шиллера
Радість – всесвіту пружина,
Радість – творчості душа,
Дивна космосу машина
Нею живиться й руша.
Радість квіти розвиває
І розгін дає сонцям,
Їх в простори пориває,
Невідомі мудрецям.
2. Оголошення теми та мети уроку
Сьогодні ми з вами спробуємо пограти в радість. Та звісно, щоб грати нам необхідно знати правила. А от, щоб їх отримати і грати правильно ми з вами і вирушимо у подорож.
За кожне виконане завдання ви будете отримувати одне правило до гри. І в кінці уроку зможете самі хоч щодня грати в радість.
3. Основна ігрова діяльність
1) Завдання.
У країну радості може потрапити лише правдива людина. Тож, зараз ми з вами пройдемо випробування на детекторі брехні. Якщо відповідь хибна, то ви ставите -, а якщо правдива, то +
«Детектор брехні»
Молодці, ви чудово впорались і зараз отримуєте перше правило.
(закріплюють на дошці)
2) Радість нам завжди затуляє печаль. Вона намагається запевнити нас, що цей світ сумний і сірий. Щоб подолати це, нам необхідно буде застосувати чарівну силу фарб і яскравих кольорів. А саме ваші малюнки.
(перевірка малюнків та закріплення їх на дошці).
3) Ми завжди маємо знати, хто іде з нами поряд. Часто смуток затуляє нам очі і ми не впізнаємо людей, яких любимо. Тому, зараз ми з вами спробуємо впізнати героїв твору за їх описом.
Впізнай героя
1.Строга жінка з суворим обличчям, котра хмурніла щоразу, коли ніж падав на підлогу чи грюкали двері.(міс Поллі)
2. Чоловік був завжди вбраний у довгий чорний сурдут та шовковий циліндр, цього інші чоловіки не носили. Ідучи, він тримав спину, а ходив переважно швидко і завжди сам.(містер Пендлтон)
3. До неї ніхто не любить ходити. Як би тільки людям не було її шкода, жодна душа й раз на день не навідалась би до неї, така вона уїдлива.( місіс Сноу)
4.Мені щойно минуло десять років. Торік я жив у сиротинці, Я хотів мати власну домівку. Ну звичайну, щоб була мама, а не доглядачка. (Джиммі)
5. Бадьоро наближався найвищий з гурту чоловік із чисто виголеним обличчям і добрими очима.(лікар Чилтон)
6. Вона засуджувала господиню за безсердечне ставлення до сироти і зустрічала Полліанну на станції. (Ненсі)
4) Щоб вміти грати в цю гру, необхідно знаходити хороше у кожному моменті свого життя. Давайте пригадаємо, як це робить наша героїня. Я буду називати ситуацію, а ви те, як героїня з нею впоралась.
«Як « гра в радість» робить світ кращим?»
Втрата батька
«Радіти, що тато пішов на небо, щоб бути там із мамою та іншими дітьми. Він казав, що я маю «радіти за них»
Хотіла ляльку, прислали милиці
« Треба радіти з того, що милиці виявились непотрібними»
Тітка поселила Полліанну на горищі
« та раптом я згадала, що терпіти не можу свого ластовиння, і зраділа, що не маю люстра. А потім побачила цей чудовий краєвид з вікна і зрозуміла. Що мені є з чого радіти.»
Дівчинку залишили без вечері
« я люблю хліб з молоком. І буду рада розділити ,Ненсі,з тобою вечерю»
5) Полліанна прагне перевірити чи чисті у вас думки. Чи щиро ви прагнете знайти кнгиу щастя і навчитися грату. Для того, щоб підтвердити свою щирість вам необхідно розгадати кросворд. Адже лише той, хто щиро цікавиться дівчинкою зможе його подолати.
1.Риса характеру дівчинки (доброта)
2. Про дівчинку турбувалася – жіноча … (допомога)
3. Зачіску місіс Сноу Полліанна прикрасила … (гвоздикою)
4. Ім’я головної героїні роману. (Полліанна)
5. Батько дівчинки був … (священик)
6. Непривітного незнайомця звали – містер … (Пендлтон)
7. Улюблена страва місіс Сноу . (холодець)
6) Ось ми майже і дісталися до того місця, де лежить чарівна книга «Щастя». Та щоб туди потрапити вам необхідно мати паспорт. Він у вас є? Тоді зараз ми разом його створимо.
(заповнення паспорта Поліанни )
7) Ми з вами потрапили у чарівне королівство щастя. Та тепер, щоб відчинити двері нам необхідно розгадати код. І відкрити усі замки.
(розгадування коду)
(гра в радість)
4. Узагальнення вивченого
Тож, ми з вами пройшли усі випробування. Змогли дістатися до книги щастя.
У нас на дошці закріплено правило, за якими ви щодня можете грати у гру в радість. А також навчити грати й інших. Ви можете так само, як і Полліанна зробити когось іншого щасливим, навчити його радіти життю.
Та почнемо ми з вас самих. Кожен з вас отримує свою книгу «Щастя», де він зможе записувати хороші речі, які з ним трапились, або ті речі, яким він може радіти.
Усміхайтеся, радійте та будьте щасливими.
Додаток №1 Правила гри
1. Завжди посміхатись. Ніколи не сумувати
2. У поганому знаходити щось хороше.
3. Ніколи не сміятися з чужого горя. Дарувати радість людям
4. Думати про те, що щось може бути гіршим.
5. Будь вдячний за все, що дає життя.
6. Перетворюй кожен день на маленьке свято.
7. Щиро радій життю.
Додаток №2 Кросворд
Розгадати кросворд.
1.Риса характеру дівчинки
2. Про дівчинку турбувалася – жіноча …
3. Зачіску місіс Сноу Полліанна прикрасила …
4. Ім’я головної героїні роману.
5. Батько дівчинки був …
6. Непривітного незнайомця звали – містер …
7. Улюблена страва місіс Сноу .
1 |
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
5
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
Додаток №3 Паспорт