Конспект уроку "Інформація. Поняття про повідомлення"

Про матеріал

Конспект уроку "Інформація. Поняття про повідомлення" допоможе дати учням уявлення про інформацію, повідомлення та види повідомлень. Під час уроку учні пригадають призначення основних клавіш клавіатури працюючи у парі.

Перегляд файлу

Тема: Інформація. Поняття про повідомлення.

Мета:

  • дати уявлення про інформацію, повідомлення, види повідомлень;
  • розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення, навики роботи за комп’ютером;
  • виховувати самостійність, активність, дисциплінованість, інтерес до вивчення предмету, повагу до думки інших.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: презентація «Інформація. Поняття про повідомлення», картки з зображенням клавіш та їх призначенням, зошити з друкованою основою, комп’ютери, комп’ютерна програма «Сходинки до інформатики».

Хід уроку

І. Організаційний момент. Вітання з учнями, перевіряю готовність учнів до уроку, відмічаю відсутніх.

(СЛАЙД 1)

ІІ. Повторення вивченого матеріалу.

Робота в парах. Учні отримують картки із зображеннями клавіш та їх призначенням і повинні підібрати призначення до кожної клавіші. (Додаток 1. Клавіші та їх призначення)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми, мети уроку.

(СЛАЙД 2)

Поясніть, що хочуть сказати домашні тварини своїм господарям, коли:

  •             кішка муркоче... (вона задоволена);
  •             (СЛАЙД 3) собака гарчить... (попереджає, що захищає щось або когось);
  •             (СЛАЙД 4) кіт умивається (чекай гостей);
  •             (СЛАЙД 5) кішка вигинає спину... (вона налякана і готова захищатися);
  •             (СЛАЙД 6) собака крутить хвостом... (він до вас приязно ставиться).

В такий спосіб тварини нам повідомляють про свої наміри та настрій.

Діти, сьогодні ви ознайомитесь з такими поняттям як інформація та повідомлення.

(СЛАЙД 7)

Отже, тема сьогоднішнього уроку: «Інформація. Поняття про повідомлення».

ІV. Вивчення нового матеріалу (розповідь з елементами казки).

(СЛАЙД 8, - наступна анімація на слайді)

Гномик Мудрунчик повертався з лісової школи і зустрів Ганнусю. Він повідомив Ганнусі про те, що в нашому лісі відкрилася школа детективів і він туди записався.

- Цікава інформація, - сказала Ганнуся.

- Ін-фор-ма-ці-я... Часто чую це слово. А що це таке?

- А як ти сам гадаєш?

Мудрунчик відповів, що, мабуть, це повідомлення.

  • Ось, тільки-но я повідомив тобі новину про школу детективів і ти одразу ж промовила це слово. І вчора теж, коли я сказав, що наша команда виграла, дідусь відповів, що ця інформація йому відома. Ще вранці диктор по радіо сказав: "Послухайте інформацію про погоду в нашому лісі".
  • Я теж: так думаю, - підтвердила Ганнуся. - Це повідомлення про щось. Наприклад, про школу, про погоду, явища природи (дощ, сніг, землетрус, повінь), про людей або тварин, різні предмети.

Мудрунчику стало зрозуміло і він пішов додому.

(СЛАЙД 9)

Усе наше життя пов’язане з повідомленнями. Кожен день ми дізнаємося про щось нове, оскільки ми читаємо книжки, спостерігаємо за оточуючим світом, спілкуємось.

Якщо людина отримала повідомлення, яке містить нові для неї відомості, то говорять, що вона отримала інформацію.

(СЛАЙД 10)

Наприклад, диктор телебачення передає повідомлення про події в нашому місті, країні, за кордоном, і телеглядачі отримують нову інформацію.

Мама залишає вам записку – нагадуванням, щоб ви виконали певне завдання.

Учитель повідомляє учням новий матеріал – це повідомлення для учнів, шкільний дзвоник повідомляє учнів та вчителів про початок або закінчення уроку.

Дивлячись у вікно на листя, що опадає, ми отримуємо повідомлення про точну пору року у нас за вікном.

Світлофор повідомляє пішоходів, можна переходити вулицю чи ні.

(СЛАЙД 11)

Слово «інформація» походить з латинської мови «informatio» яке має кілька значень:

  • роз’яснення, виклад, тлумачення;
  • уявлення, поняття;
  • ознайомлення, просвіта.

! Учні наводять приклади звідки вони можуть дізнатися нові повідомлення.

Інформація – це все нове, що ми дізнаємося про навколишній світ

(СЛАЙД 12)

Повідомлення можна передавати по-різному:

  •         Текстами (представлені за допомогою букв, слів і речень: текст підручника, листівка із запрошенням на день народження, афіша в кінотеатрі, смс-повідомлення тощо);
  •         Числами (набори числових даних: значення температури повітря, вік людини);
  •         Жестами (жести мови глухонімих, жести регулювальника, фігури на пальцях);
  •         Зображенням (малюнки, схеми, фотографії, зображення);
  •         Звуками (розповідь друга про заняття в гуртку, оголошення по радіо, дзвінок на перерву, сигнал автомобіля, сміх дитини, спів пташок тощо);
  •         Відео-повідомлення (реклама на телебаченні, інформаційні повідомлення на екранах, фрагменти німого кіно, документальні кадри без звуку тощо).

Одну і ту саму інформацію можна передати за допомогою різних повідомлень.

(СЛАЙД 13)

Наприклад, усі знають, що переходити вулицю можна тільки у дозволених місцях. Про це нам повідомляє дорожній знак «Перехід», або білі смуги на дорозі, або зелений сигнал світлофора.

Також одне і те саме повідомлення для різних людей може нести різну інформацію.

(СЛАЙД 14)

Наприклад для Ганнусі найкращою порою року є літо, для Мудрунчика – це осінь, а для Елзіка це весна. Тому повідомлення «Настала найкраща пора року» для одних людей може означати весну, для інших – осінь, а ще для інших – літо або зиму.

(СЛАЙД 15)

Також повідомлення «Чудова погода» може для різних людей означати і дощову погоду, і теплий літній день, і морозний зимовий день.

(СЛАЙД 16)

V. Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу:

Назвіть предмети, за допомогою яких людина може отримати інформацію:


Каструля

Радіоприймач

Електроплитка

Лінійка

Телефон

Годинник

Газета

Термометр

Ліхтар


(СЛАЙД 17)

VІ. Фізкультхвилинка.

(СЛАЙД 18)

VІІ. Закріплення та узагальнення вивченого матеріалу.

  1. (СЛАЙД 19) Відгадай ребус та запиши відповідь: Інформація.
  2. Запиши, яку інформацію ти отримуєш, дивлячись на такі сигнали світлофора:

Зелений – Переходь вулицю.

Жовтий – Увага.

Червоний – Стій на місці.

  1. (СЛАЙД 20) «Магічним» називають квадрат, у якого сума чисел у стовпчиках, рядочках і діагоналях дорівнює одному й тому самому числу. Заповни магічні квадрати.

4

3

8

 

4

9

2

9

5

1

 

3

5

7

2

7

6

 

8

1

6

 

(СЛАЙД 21)

VIІІ. Працюємо за комп’ютером.

А зараз ми перейдемо до роботи за комп'ютером.

Пригадаємо правила техніки безпеки при роботі за комп’ютером:

  1.     Не торкайся пальцями екрана та тильної сторони монітора.
  2.     Не можна класти будь-які речі на клавіатуру. Клавіатура має лежати на столі, на рівні твоїх ліктів. Не клади її на коліна.
  3.     Не торкайся задньої панелі монітора та системного блока. Не можна пересувати системний блок та монітор.
  4.     Не можна торкатися кабелів та дротів руками, приєднувати та відключати їх.
  5.     Під час роботи за комп’ютером руки мають бути чистими і сухими.
  6.     Коли працюєш за комп’ютером, тримай спину рівно, лікті – на столі, ноги – на підлозі.
  7.     Відстань від очей до екрана монітора має бути не меншою за 50 см. Схиляючись близько до монітора, ти псуєш зір.

Сідайте тихенько за свій комп'ютер.

(СЛАЙД 22-24)

Знайомимося з програмою «Сходинки до інформатики», завдання «Розібрані малюнки».

(СЛАЙД 25)

ІХ. Гімнастика для очей.

Очима швидко обертаймо,

Та головою не хитаймо.

Ліворуч – раз, два, три, чотири.

Праворуч – стільки ж повторили.

По колу очі обертаймо,

І все навколо розглядаймо.

Раз коло, два і три, чотири.

Щільніше очі ми закрили.

На пять і шість їх потримали

По колу знов пообертали.

(СЛАЙД 26)

Х. Підсумок уроку.

  •      Що таке інформація?
  •      Наведіть власні приклади інформації.
  •      За допомогою чого може передаватися інформація?

(СЛАЙД 27)

Урок закінчено. До побачення. Відпочивайте.

1

docx
Додано
27 червня 2018
Переглядів
4713
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку