Мета: сприяти формуванню знань учнів про громадянське суспільство, його структуру і особливості функціонування в сучасній Україні та перспективи розвитку; отримання нових знань шляхом розгляду проблеми з різних точок зору, вибору оптимальних шляхів її розв'язання; виховання почуття причетності до історії своєї країни, поваги до державної влади, законів, Конституції України як Основного Закону держави; розвиток уміння вести дискусію, мати своє незалежне судження, аргументувати його, вміння вислухати опонента.
РОЗДІЛ 4. ДЕМОКРАТИЧНЕ СУСПІЛЬСТВО ТА ЙОГО ЦІННОСТІ
Конспект уроку
інтегрованого курсу «Громадянська освіта»
у 10 класі
Підготувала
вчитель громадянської освіти
Хлібодарівського НВК
Панасюк Г.В.
Тема. Громадянське суспільство
Мета: сприяти формуванню знань учнів про громадянське суспільство, його структуру і особливості функціонування в сучасній Україні та перспективи розвитку; отримання нових знань шляхом розгляду проблеми з різних точок зору, вибору оптимальних шляхів її розв’язання; виховання почуття причетності до історії своєї країни, поваги до державної влади, законів, Конституції України як Основного Закону держави; розвиток уміння вести дискусію, мати своє незалежне судження, аргументувати його, вміння вислухати опонента.
ПЕРЕБІГ УРОКУ
I. Організаційний момент уроку
II. Актуалізація опорних знань
Повідомлення теми та мети уроку.
III. Мотивація навчальної діяльності
IV. Вивчення нового матеріалу
Громадянське суспільство — це спільнота, яке складається з вільних, незалежних, рівноправних громадян. В такому суспільстві люди взаємодіють, спілкуються і добровільно самоорганізовуються на основі спільни(незалежних від держави) інтересів. Громадяни захищені необхідними законами від прямого втручання і обмежень з боку держави. В такому суспільстві переважають демократичні громадянські суспільні цінності. Функціонування громадянського суспільства не є можливим без громадянина як самостійного індивідуального члена суспільства, який усвідомлює себе таким, наділений певним комплексом невідчужуваних прав і
свобод і відповідає перед суспільством за свої дії.
Складові частини громадянського суспільства ще називають інститутами громадянського суспільства.
До них належать:
Характерні ознаки громадянського суспільства:
Ознаки громадянського суспільства
Модель громадянського суспільства
Тепер у класі ви на практиці випробуєте маленьку модель громадянського суспільства. Для цього вам потрібно вибрати собі роль з переліку різних соціальних
груп і верств населення
Подивіться на свої картки і спробуйте уявити себе людиною, яка записана на ній, себто «увійдіть у роль».
Упродовж 2-х хвилин подумайте і (відповідно до ролі) коротко запишіть по одному прикладу того, які у вас можуть бути:1) проблеми, 2) потреби, 3) інтереси.
Представники різних соціальних груп, професій озвучують теж свої приклади.
Чи легко буває одній людині самотужки вирішити свої проблеми, задовольнити свої потреби та інтереси?
Хто може вам в цьому допомогти (депутат, чиновник, суддя, сім’я тощо)?
Чи розширяться можливості реалізації ваших інтересів завдяки підтримці спільноти однодумців? Як саме?
Що ви можете зробити разом?
Підведення підсумків, визначення і оцінювання рівня компетентності, підготовки, активності учнів на уроці.
V. Домашнє завдання
Опрацювати відповідний матеріал підручника, СТ.74-78