Конспект уроку інтегрованого курсу «Громадянська освіта» у 10 класі з теми "Громадянське суспільство"

Про матеріал

Мета: сприяти формуванню знань учнів про громадянське суспільство, його структуру і особливості функціонування в сучасній Україні та перспективи розвитку; отримання нових знань шляхом розгляду проблеми з різних точок зору, вибору оптимальних шляхів її розв'язання; виховання почуття причетності до історії своєї країни, поваги до державної влади, законів, Конституції України як Основного Закону держави; розвиток уміння вести дискусію, мати своє незалежне судження, аргументувати його, вміння вислухати опонента.

Перегляд файлу

РОЗДІЛ 4. ДЕМОКРАТИЧНЕ СУСПІЛЬСТВО ТА ЙОГО ЦІННОСТІ

 

 

 

 

Конспект уроку

інтегрованого курсу «Громадянська освіта»

у 10 класі

 

 

 

 

 

Підготувала

вчитель громадянської освіти

Хлібодарівського НВК

Панасюк Г.В.

 

 

Тема. Громадянське суспільство

Мета: сприяти формуванню знань учнів про громадянське суспільство, його структуру і особливості функціонування в сучасній Україні та  перспективи розвитку; отримання нових знань шляхом розгляду проблеми з різних точок зору, вибору оптимальних шляхів її розв’язання; виховання почуття причетності до історії своєї країни, поваги до державної влади, законів, Конституції України як Основного Закону держави; розвиток уміння вести дискусію, мати своє незалежне судження, аргументувати його, вміння вислухати опонента.

 

ПЕРЕБІГ  УРОКУ

I. Організаційний момент уроку

II. Актуалізація опорних знань

Повідомлення теми та мети уроку.

III. Мотивація навчальної діяльності

 

IV. Вивчення нового матеріалу

Громадянське суспільство — це спільнота, яке складається з вільних, незалежних, рівноправних громадян. В такому суспільстві люди взаємодіють, спілкуються і добровільно самоорганізовуються на основі спільни(незалежних від держави) інтересів. Громадяни захищені необхідними законами від прямого втручання і обмежень з боку держави. В такому суспільстві переважають демократичні громадянські суспільні цінності. Функціонування громадянського суспільства не є можливим без громадянина як самостійного індивідуального члена суспільства, який усвідомлює себе таким, наділений певним комплексом невідчужуваних прав і

свобод і відповідає перед суспільством за свої дії.

Складові частини громадянського суспільства ще називають інститутами громадянського суспільства.

До них належать:

  • громадські організації;
  • професійні та творчі спілки;
  • організації роботодавців;
  • благодійні і релігійні організації;
  • органи самоорганізації населення;
  • недержавні засоби масової інформації;
  • інші некомерційні товариства й установи, легалізовані відповідно до законодавства

Характерні ознаки громадянського суспільства:

 Ознаки громадянського суспільства

  • Визнання людини, її прав і свобод найвищою суспільною цінністю.
  • Державне регулювання, на основі законів і за допомогою спеціальних органів, відносин між людьми, захист їхніх прав.
  • Високий рівень правосвідомості та відповідальності громадян і повага до законних прав інших людей.
  • Право власності людей на знаряддя і результати своєї праці, поєднане з певним рівнем заможності, для досягнення незалежності.
  • Існування різноманітних добровільних громадських організацій і рухів,  самоорганізація і згуртування
  • Взаємодія громадських об’єднань для задоволення матеріальних і духовних потреб та інтересів людини, що відбувається без прямого втручання держави.
  • Багатоманітність (плюралізм) у всіх сферах суспільного життя (економічній, політичній, культурній).
  • Незалежні медіа, які обслуговують громадські потреби та інтереси, формулюють і оприлюднюють громадську думку.

  Модель громадянського суспільства

Тепер у класі ви на практиці випробуєте маленьку модель громадянського суспільства. Для цього вам потрібно вибрати собі роль з переліку різних соціальних

груп і верств населення

 

Подивіться на свої картки і спробуйте уявити себе людиною, яка записана на ній, себто «увійдіть у роль».

Упродовж 2-х хвилин подумайте і (відповідно до ролі) коротко запишіть по одному прикладу того, які у вас можуть бути:1) проблеми, 2) потреби, 3) інтереси.

Представники різних соціальних груп, професій озвучують теж свої приклади.

Чи легко буває одній людині самотужки вирішити свої проблеми, задовольнити свої потреби та інтереси?

Хто може вам в цьому допомогти (депутат, чиновник, суддя, сім’я тощо)?

Чи розширяться можливості реалізації ваших інтересів завдяки підтримці спільноти однодумців? Як саме?

Що ви можете зробити разом?

Підведення підсумків, визначення і оцінювання рівня компетентності, підготовки, активності учнів на уроці.

V. Домашнє завдання

Опрацювати відповідний матеріал підручника,  СТ.74-78

docx
Додано
25 грудня 2018
Переглядів
6744
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку