Конспект уроку інтегрованого курсу «Громадянська освіта» у 10 класі з теми "Громада. Реалізація та захист громадою своїх прав і законних інтересів"

Про матеріал

Мета: ознайомити учнів з поняттям «громада», розкриє значення громади в житті людини та її вплив на державу і суспільство, навчити визначати, чи є громадами спільноти, до яких ми належимо, з'ясувати взаємозв'язок людини, громади, держав і суспільства, дослідити форми громадських дій, спрямованих на захист прав громади. формування активної громадянської позиції

Перегляд файлу

РОЗДІЛ 4. ДЕМОКРАТИЧНЕ СУСПІЛЬСТВО ТА ЙОГО ЦІННОСТІ

 

 

 

Конспект уроку

інтегрованого курсу «Громадянська освіта»

у 10 класі

 

 

 

 

 

 

Підготувала

вчитель громадянської освіти

Хлібодарівського НВК

Панасюк Г.В.

Тема: Громада. Реалізація та захист громадою своїх прав і законних інтересів.

Мета: ознайомити учнів з  поняттям «громада»,  розкриє значення громади в житті людини та її вплив на державу і суспільство, навчити  визначати, чи є громадами спільноти, до яких ми належимо, з'ясувати взаємозв’язок людини, громади, держав і суспільства, дослідити форми громадських дій, спрямованих на захист прав громади. формування активної громадянської позиції

Перебіг уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань

За зображенням визначте вид громадської активності (1 правильна відповідь 1б)

  1.  

Хода , похід

  1.  

Демонстрація

  1.  

Мітинг або віче

  1.  

Пікет

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Пригадаймо повість Івана Франка «Захар Беркут».

Мешканці невеликого карпатського села Тухля відбили навалу татарського війська. У скрутну хвилину вся громада об’єдналася, люди не зважали на загрозу своєму життю і те, що їх, можливо, чекає попереду смерть: «Товариші, сміло до останнього бою!». Мужні тухольці перемогли в цій битві з чисельним татарським військом.

Голова громади Захар Беркут в кінці звертається до тухольців з такими словами: «Батьки і браття! <...> Ми побідили нашим громадським ладом, нашою згодою і дружністю. Уважайте добре на се! Доки будете жити в громадськім порядку, дружно держатися купи, незломно стояти всі за одного, а один за всіх, доти ніяка ворожа сила не побідить вас».

 

Яку роль зіграла громада у боротьбі тухольців проти ворогів?

Як, на думку Івана Франка, має діяти покоління нового часу щодо розбудови громадського ладу?

ІV. Вивчення нового навчального матеріалу

     Люди об’єднуються у громади, ідентифікуючи себе зі своєю «малою батьківщиною», територіальною громадою. Громада — це об’єднання людей, які проживають в одній географічній місцевості, мають спільні інтереси та завдання. Громада скріплена взаємозв’язками й має власну структуру, що забезпечує її стабільність, стійкість і розвиток. Громаду характеризують також соціальні дії, соціальні відносини, соціальні цінності та норми.

Об’єднайтесь у групи. Розгляньте визначення поняття «громада» і виокремте його важливі риси.

Додаючи інформацію від кожної групи створіть спільний, вичерпний перелік ознак громади.

Територіальна громада є добровільним об’єднанням, до якого належать усі мешканці, незалежно від віку чи інших ознак. Членом територіальної громади людина стає за народженням у відповідному населеному пункті або в разі прибуття до нього на проживання. При цьому не може бути жодних обмежень за ознаками громадянства, національності, соціального стану тощо. Водночас брати участь у вирішенні справ громади в повному обсязі можуть лише громадяни України, які досягли 18 років. Саме вони набувають права обирати представницькі органи місцевого самоврядування (відповідні ради) і сільського, селищного або міського голову, мають право голосу на місцевих референдумах і на зборах громадян за місцем проживання. Місцеве самоврядування є одним з головних елементів розвитку демократії. Воно має форму реалізації публічної влади, відмінну від державної, і втілює місцеві інтереси територіальних громад.

Робота з підручником ст..80

Опрацюйте матеріал підручника та визначте основні функції місцевого самоврядування

У демократичному суспільстві місцеве самоврядування виконує такі функції:

уособлює один із найдавніших інститутів демократії та важливий елемент політичної системи суспільства;

відіграє роль з’єднувальної ланки між населенням і державними структурами;

здійснення загальнодержавних і регіональних програм на місцевому рівні;

зміцнення територіальної цілісності держави, зниження соціального напруження й ризику міжнаціональних конфліктів;

формування адаптованої до місцевих особливостей економіки;

втілення в життя механізму реалізації населенням своїх громадянських прав

і свобод;

розв’язання широкого кола найбільш близьких для населення соціальних проблем і задоволення його основних соціальних потреб;

вирішення державних завдань силами місцевих органів шляхом передачі їм відповідних державних повноважень.

Робота з підручником ст..83

Опрацюйте матеріал підручника та визначте як громадянин  може реалізовувати своє право у місцевому самоврядуванні.

У демократичному суспільстві існує чимало способів соціальної активності. Це, наприклад, право кожного громадянина України брати участь у місцевому самоврядуванні. Реалізувати це право він може, узявши участь у:

місцевому референдумі;

місцевих виборах (депутатів місцевої ради, інших посадових

осіб місцевого самоврядування);

загальних зборах (конференції) громадян за місцем проживання;

місцевих ініціативах;

громадських слуханнях;

роботі органів самоорганізації населення.

Розгляньте плакат «Як стати відповідальним громадянином. 10 кроків»

Які риси характеризують відповідального громадянина?

Про які конкретні дії відповідальної громадянської участі йде мова на

плакаті?

Поясніть, чому саме ці властивості людини важливі для життя в

громаді?

Думки громадян при вирішенні наболілих питань не завжди беруться до уваги. Даючи обіцянки на виборах, влада часто забуває про них. Для частини громадян уся громадська діяльність зводиться до делегування повноважень депутатам у формі голосування на виборах. По завершенню виборів не всі знають, як впливати на неправомірні дії влади чи її бездіяльність.

Втім буває так, що влада не бажає звертати увагу на реальні проблеми громади, нічого не робить задля їхнього вирішення. Ще гірше, коли влада приймає незаконні рішення, обмежує права представників громади. Такі дії часто призводять до суспільного розчарування.

В Україні існує низка законів, які містять в собі механізми реального громадянського впливу у вирішенні проблем різного рівня. Тому громадяни мають бути добре обізнаними у чинних законах, які регулюють діяльність органів влади, визначають повноваження державних органів, можливості громадських об’єднань, права і законні інтереси окремих громадян.

Форми впливу громади на владу

Уважно ознайомтеся із інформацією про форму впливу громадянської дії.

Обміняйтесь здобутою інформацією зі своїми ровесниками.

Із зібраного переліку визначте для себе 5 форм громадянської дії, які, на

вашу думку, є найбільш дієвими.

Порівняйте свій вибір із тим, який зробили ваші однокласники. Чи збігаються ваші результати? Обговоріть це.

 

V. Закріплення вивченого матеріалу

 1. Що таке громада?

2. Якими рисами має бути наділений відповідальний громадянин?

3. Які функції має місцеве самоврядування?

4. Як громада може впливати на владу?

VІ. Домашнє завдання

Ст.. 79-82

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Авдєєва Анастасія Станіславівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
25 грудня 2018
Переглядів
12581
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку