Конспект уроку інтегрованого курсу «Громадянська освіта» у 10 класі з теми поняття мас-медіа (медіа)

Про матеріал
Мета: формувати в учнів знання про поняття «мас-медіа»; ознайомити учнів зі специфікою функціонування в соціумі сучасних засобів масової інформації; розвивати аналітичні здібності учнів; розвивати у дітей вміння робити висновки, наводити аргументи на підтвердження власної думки; розвивати логічне мислення та вміння формувати й чітко висловлювати свої думки; розвивати естетичний смак; формувати позитивне ставлення до мас-медіа.
Перегляд файлу

РОЗДІЛ 5. СВІТ ІНФОРМАЦІЇ ТА МАС-МЕДІА

 

 

 

Конспект уроку

інтегрованого курсу «Громадянська освіта»

у 10 класі

 

 

 

 

 

Підготувала

вчитель громадянської освіти

Хлібодарівського НВК

Панасюк Г.В.

 

Тема: Поняття мас-медіа(медіа).

Мета: формувати в учнів знання про поняття «мас-медіа»; ознайомити учнів зі специфікою функціонування в соціумі сучасних засобів масової інформації; розвивати аналітичні здібності учнів; розвивати у дітей вміння робити висновки, наводити аргументи на підтвердження власної думки; розвивати логічне мислення та вміння формувати й чітко висловлювати свої думки; розвивати естетичний смак; формувати позитивне ставлення до мас-медіа.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Перебіг уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Інтелектуальна розминка

Що ви знаєте про засоби масової інформації?

Яку роль у житті сучасної людини відіграє комп’ютер?

Чи можуть засоби інформації впливати на поведінку людини?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Проаналізуйте вчорашній день вашого життя. Чи слухали ви радіо, читали газети, дивилися телевізор, чи проводили час у мережі Інтернет?

Чи уявляєте життя без означених джерел?

Яку інформацію ви в них черпали?

Яку роль у суспільстві вони виконують?

ІV. Вивчення нового навчального матеріалу

    Комунікація сьогодні ― необхідна складова життєдіяльності людини й суспільства. Канали, через які передається інформація, називаються мас-медіа або медіа.

   У ХХІ столітті людина зусібіч оточена екранами, повідомленнями, плакатами, іграми, зображеннями. Кожного дня, коли ми вмикаємо телевізор,

читаємо новини, розглядаємо нове графіті на стіні будинку, слухаємо радіо, отримуємо текстові повідомлення та телефонні дзвінки, проходимо повз зовнішню рекламу, ознайомлюємося з етикетками на товарах тощо, ми опиняємося в центрі інформаційного потоку.

   Існують такі канали комунікації, через які передається і отримується інформація в суспільстві: книги, періодична преса, радіо, телебачення, кінематограф, Інтернет, планшети або МР3-плеєри, мобільні пристрої, відео- та комп’ютерні ігри, музичні записи (наприклад, CD), біл-борди та інші типи

реклами, зокрема слова або зображення на одязі, інформація в магазинах або на стадіонах, упакуванні їжі, постери та флаєри тощо.

     Учні самостійно складають схему каналів комунікації, через які передається і отримується інформація в суспільстві (2б)

     Розмістіть у порядку зростання види мас медіа які ви найчастіше використовуєте (1б)

Масова комунікація ―процес збору, обробки та поширення соціальної

інформації через спеціальні канали на широку аудиторію.

    Медіа (англ. media ― засоби, способи) ― це канали та інструменти; їх використовують, щоб зберігати, передавати й подавати інформацію. Медіа є синонімом до мас-медіа або новинних медіа, але в ширшому використанні вони означають єдине середовище, яке застосовують, щоб передавати будь-які дані з будь-якою метою.

      Сьогодні майже всю необхідну інформацію ми отримуємо з медіа.

Останні так інтегрувалися в наш повсякденний життєвий простір, що більшість людей їх просто не зауважують, або навпаки, не можуть критично

оцінити їх вплив.

       Як ви вже знаєте, текст не є єдиною формою передачі інформації: звуки

та зображення також містять повідомлення. Інформація є послідовністю

словесних, візуальних та інших символів. Ми отримуємо цю інформацію у

вигляді текстів, звуків, зображення. Іншими словами, це повідомлення, які

передаються в різних формах.

      Поняття «медіатекст» виникло у XX ст., у зв’язку з бурхливим розвитком

економіки, коли на зміну традиційному друкованому тексту прийшли нові

види, пов’язані з кінематографом, радіо, телебаченням, відео, Інтернетом,

мобільним зв’язком тощо. Навіть гроші (банкноти) функціонують як медіа, бо вони містять зображення, які були ретельно підібрані задля того, щоб донести певні повідомлення громадянам своєї та інших країн.

Медіатекст (від лат.mediatextus) — повідомлення, текст будь-якого медійного виду і жанру.

Ключове повідомлення або меседж ― це найважливіша ідея, яку має винести реципієнт із публікації, блогу, інтерв’ю, репортажу,ток-шоу, фільму, літературного або музичного твору, реклами.

     Учні самостійно працюючи з підручником знаходять визначення поняття медіа текст (2б) та особливості медіатексту (3б) ст. 98-99

Грошові банкноти ― теж містять медіатекст ?

Роздивіться банкноти різних держав. Опишіть, що зображено на кожній з них.

Об’єднайтеся у пари. Обговоріть ключові повідомлення банкнот

кожної з держав. (2б)

Які символи використовуються на певних банкнотах? Чим пишається

кожна країна?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Закріплення вивченого матеріалу

Уявіть, що медіа припинили існування. Назвіть три речі, які з вашого

життя зникнуть, і що натомість з’явиться (2б)

 

З мого життя зникне

У моєму житті з’явиться

 

 

 

 

 

 

 

VІ. Домашнє завдання

Підручник ст.. 98-99,

Протягом тижня заповнити та проаналізувати медіа щоденник.

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 жовтня
Переглядів
148
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку