Конспект уроку інтегрованого курсу «Громадянська освіта» у 10 класі з теми "Стандарти подання інформації"

Про матеріал
Мета : ознайомити учнів із стандартами подання інформації в Медіа, формувати уявлення базових термінів для розвитку комунікації : баланс, достовірність, відокремлення фактів від коментарів, точність, оперативність, повнота подачі інформації,факт, судження, думка, розвивати пізнавальний інтерес, уміння виділяти головне, суттєве, розвивати уміння порівнювати, аналізувати, співставляти, робити логічні висновки, виховувати активну громадську позицію
Перегляд файлу

РОЗДІЛ 5. СВІТ ІНФОРМАЦІЇ ТА МАС-МЕДІА

 

 

 

Конспект уроку

інтегрованого курсу «Громадянська освіта»

у 10 класі

 

 

 

 

 

 

Підготувала

вчитель громадянської освіти

Хлібодарівського НВК

Панасюк Г.В.

Тема : Стандарти подання інформації

Мета :  ознайомити учнів із    стандартами подання інформації в Медіа, формувати уявлення базових термінів для розвитку комунікації  :  баланс, достовірність, відокремлення фактів від коментарів, точність, оперативність, повнота подачі інформації,факт, судження, думка, розвивати пізнавальний інтерес,  уміння виділяти головне, суттєве,  розвивати уміння порівнювати, аналізувати, співставляти,  робити логічні висновки, виховувати активну громадську позицію

 

Перебіг уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Перевірка д\з

  1. Дати визначення поняттю  «мова ворожнечі»? – 1б
  2. Хто найчастіше виступає об’єктом для цькування?- 2-б

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Конфліктну ситуацію у с. Сучасному вичерпано (Газета N)

На території с. Сучасного відбулася суперечка поміж власниками земельних ділянок та директором новозбудованого неподалік цементного заводу. Як заявив власник заводу Микола Скоробагатько усі мешканці села з великим задоволенням очікують на можливість отримати нові робочі місця на заводі, водночас невелика групка власників місцевих городів, що розташовані неподалік заводу, не поділяють такої радості. За словами власника заводу, для вичерпання конфлікту достатньо буде збудувати паркан, відгородивши тим самим завод від городів. Як ми вже зазначали, новозбудований завод «Скріпимо все» виробляє дешевий цемент доброї якості, який можна придбати за адресою: вул. Польова, від 10:00 до 18:00. Завод також буде жертвувати кошти на будівництво місцевої церкви.

 

На вашу думку, наскільки об’єктивною є ця новина та неупередженою по-

зиція журналіста?

Чого ще бракує, щоб ми дізналися про реальний розвиток подій?

Якої інформації у цій новині не має бути?

ІV. Вивчення нового навчального матеріалу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота з підручником. 2б

Опрацюйте матеріал підручника ст..114-115та складіть  схему за якою можна перевірити достовірність інформації, яку подають мас медіа.

Насамперед, важливо з’ясувати, з чим ви маєте справу ― з фактом чи

судженням.

Факт (від лат. factum ― зроблене) означає дійсність, подію, те, що реально відбулося. Саме на фактах ґрунтується віра в правдивість історії, вільну від суб’єктивних оцінок новину ― у сенсі вислову «факти ― священні, коментарі ― вільні». Фактами можуть бути числа, дати, імена, події. Все, чого можна торкнутися, виміряти, перерахувати, підтвердити. Факти можуть

мати різні джерела, зокрема пересічні люди, наприклад, свідки події тощо. Головне, що відрізняє факт від оцінки ― об’єктивність. Оцінка завжди відо-

бражає чиюсь суб’єктивну позицію, емоційне ставлення, заклик до якихось

дій. Факт не дає оцінок, а також ні до чого не закликає.

- Якщо інформацію можна довести ― це факт;

- Якщо інформація містить особисту оцінку ― це думка;

- Якщо інформація стверджується чи заперечується ― це судження;

- Якщо факт перебільшується, узагальнюється чи розглядається однобоко ― це упередження.

- Якщо присутнє емоційне забарвлення ― це думка, судження, упередження.

Опрацюйте в парах матеріал підручника ст..115 – 116  та визначте ознаки оцінних суджень - 2б

 

Вправа «факт, думка, судження, упередження»- 2 б (1 прав. відп -0,5 б)

 Ознайомтеся із реченнями та визначте у кожному: де факт, де думка, де

судження і де упередження?

Сьогодні я прийшов до школи на другий урок. - факт

Я не підтримую учнів, які не здатні вчасно прийти на перший урок.- судження

От ти завжди пропускаєш найцікавіші заняття. - упередження

Мені більше подобається приходити на другий урок. - думка

V. Закріплення вивченого матеріалу -  3 б

Оберіть для аналізу будь-яку статтю в ЗМІ.

Підкресліть у статті прямою лінією факти, а хвилястою ― судження.

Поміркуйте, чи довіряєте ви цьому медіа?

 Аргументуйте свою точку зору.

VІ. Домашнє завдання

Опрацювати ст.. 114-116, вивчити конспект

 

docx
Додано
29 жовтня
Переглядів
43
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку