МЕТА УРОКУ Оволодіти інформацією про соціальну структуру суспільства та соціальні інститути; розуміти, що таке соціальні цінності та яку роль в житті суспільства відіграє соціальна відповідальність; розуміти значення гендерної рівнос. Навчитися розуміти зміст понять: суспільство, соціум, соціальна стратифікація, полікультурне суспільство, суспільна відповідальність, солідарність, стереотипи, упередження, дискримінація, конфлікти, толерантність; переговори, медіація, консенсус, компроміс. Витися визнавати цінність культурного багатоманіття; поважати та толерантно ставитися до культурних відмінностей, проявляти відкритість до міжкультурного діалогу.
Номер слайду 3
Метод «Мозковий штурм»Які досягнення представників різних етносів стали визначними внесками в загальнолюдську культурну скарбницю?
Номер слайду 4
Поняття «культура» і «цивілізація» мають важливе значення для розкриття змісту життєдіяльності людини і суспільства. Філософія досліджує сутність культури і цивілізації, характер їх впливу на природу, основи життя людини, історію, їх співвідношення і взаємодію.
Номер слайду 5
КУЛЬТУРА (від лат. — «обробіток», «виховання», «освіта», «розвиток», «шанування») — історично визначений рівень розвитку суспільства, творчих сил і здібностей людини, виражений у типах і формах організації життя і діяльності людей, у їхніх взаєминах, а також у створюваних ними матеріальних і духовних цінностях.
Номер слайду 6
Номер слайду 7
КРИТЕРІЇ ПОДІЛУ КУЛЬТУРИ За способом виявлення :… матеріальна ;… духовна . За спрямованістю:- масова;- елітарна ;- народна . За приналежністю-загальнолюд-ська;-національна . За способом виявлення :-матеріаль-на ; - духовна .
Номер слайду 8
Соціумвелика, стійка соціальна спільнота, яка характеризується єдністю умов життєдіяльності людей в якихось певних відносинах.
Номер слайду 9
Метод «Займи позицію»1. Назвіть причини соціальної нерівності.2. Які види нерівності вам відомі?
Номер слайду 10
СОЦІАЛЬНА НЕРІВНІСТЬ — система відносин у суспільстві, яку характеризує нерівномірний розподіл дефіцитних ресурсів суспільства (грошей, влади, освіти і престижу) між різними стратами, або верствами, населення. Соціальна нерівність є причиною і наслідком соціального розшарування (соціальної стратифікації).
Номер слайду 11
СТРАТИФІКАЦІЯ (лат. stratum — «шар», «пласт» і facere — «робити») — процес і результат диференціації суспільства на різні соціальні прошарки, що відрізняються за своїм суспільним статусом. Стратифікація відображає соціальне неоднорідність, розшарування суспільства, неоднаковість соціального становища його членів і соціальних груп, їхню соціальну нерівність.
Номер слайду 12
Завдання1. Доведіть, що соціальна стратифікація ототожнюється з процесом розподілу основних цінностей у суспільстві. на прикладах покажіть, що поділ суспільства на класи пояснюється нерівним доступом до таких цінностей, як влада, власність, престиж.2. Доведіть і покажіть на прикладах, що нерівність є потужним стимулом суспільного розвитку, прогресу.3. Доведіть, що коли економічна нерівність стає занадто сильною, може виникнути соціальна напруженість у суспільстві.
Номер слайду 13
Соціальний прошарок— великі групи, члени яких не можуть бути пов’язані ні міжособистісними, ні формальними груповими відносинами, не можуть ідентифікувати своє групове членство і пов’язані з іншими членами таких спільнот на основі близькості інтересів, специфічних культурних зразків, мотивів і установок, способу життя і стандарту споживання.
Номер слайду 14
Соціальний клас — численна соціальна група людей, які володіють або не володіють засобами виробництва, що посідають певне місце в системі суспільного розподілу праці і мають специфічний спосіб отримання доходу. Учитель.
Номер слайду 15
Технологія «Захист ідеї»Працюючи в парах, обговоріть і поясніть зміст висловлювань.1. Світ належить оптимістам, песимісти — тільки глядачі. (Ф. Г’їзо)2. Жити — це не означає дихати, це означає — діяти. (Ж-Ж. Руссо)3. Наше життя — це те, що ми думаємо про нього. (Марк Аврелій)
Номер слайду 16
4. Ключ до життя — служіння людям. (Д. Джексон)5. Найвища із книг — книга життя, яку не можна ні закрити, ні знову відкрити за своїм бажанням. (А. Ламартін)6. Жити — означає не тільки задовольняти матеріальні запити організму, головне — розуміти свою людську необхідність. (Жуль Верн)
Номер слайду 17
ГЕНДЕР — це змодельована суспільством та підтримувана соціальними інститутами система цінностей, норм і характеристик чоловічої й жіночої поведінки, стилю життя та способу мислення, ролей та відносин жінок і чоловіків, набутих ними як особистостями в процесі соціалізації. Термін «гендер» виник у Великій Британії. У перекладі з англійської мови слово буквально означає граматичний рід — чоловічий, жіночий, середній.
Номер слайду 18
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Завдання на вибір1. Скласти кросворд, ключовим словом якого буде слово «культура».2. Доберіть найбільш визначні, на вашу думку, архітектурні пам’ятки України для проекту «Сім чудес України».