Конспект уроку: Італія та Німеччина в міжвоєнний період

Про матеріал
Всесвітня історія. 10 клас. Розділ. Провідні держави світу в міжвоєнний період. Тема уроку: Італія та Німеччина в міжвоєнний період.
Перегляд файлу

Всесвітня історія 10 клас ________

Тема.  Провідні держави світу в міжвоєнний період

Тема уроку: Італія та Німеччина в міжвоєнний період

Цілі уроку: сформувати в учнів уявлення про Італію та Німеччину після Першої світової війни; створити умови для розуміння причин та наслідків приходу до влади фашистів та нацистів; проаналізувати внутрішню політику тоталітарних режимів Муссоліні та Гітлера; визначати особливості тоталітарного режиму в Італії та Німеччині; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з історичним матеріалом та історичною картою; формувати повагу та толерантне ставлення до історичного минулого.

Тип уроку: комбінований.

Основні поняття та терміни: коопоративна держава. тоталітаризм, фашизм, нацизм, антисемітизм.

Основні дати та події:

жовтень 1922 р. прихід Б. Муссоліні до влади

1926 р. ухвалення надзвичайних законів

31 липня 1919 р. утвердження Веймарської конституції

8 листопада 1923 р. нацистський путч у Мюнхені

30 січня 1933 р. призначення Гітлера канцлером Німеччини

Обладнання: підручник, стінна карта, атлас, контурна карта, ілюстративний матеріал.

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

  •       називати дати, пов’язані з темою уроку;
  •       показувати на карті нові кордони Італії та Німеччини;
  •       аналізувати внутрішню політику фашистів в Італії та нацистів у Німеччині;
  •       характеризувати процес встановлення фашистської диктатури Б. Муссоліні в Італії та корпоративний устрій Італійської держави;
  •       висловлювати власну думку, щодо фашизму.
  •       аналізувати внутрішню політику часів Веймарської республіки та нацистів;
  •       характеризувати процес встановлення диктатури А. Гітлера в Німеччині.

ХІД УРОКУ

  1. Організаційна частина уроку

Учитель. Уявіть, що ваша голова перетворилась на велетенську шафу, в якій є безліч шухляд для збереження певної інформації. Віднайдіть історичну поличку і підготуйте її, щоб дістати потрібне з вивченого вже раніше матеріалу та покласти туди нову інформацію.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Робота з карикатурою.

Що хотів показати автор?

Франція у післявоєнний період - презентація з всесвітнії історії

Робота з історичною картою.

Проаналізуйте історичну карту.

Покажіть на карті території Італії та Німеччини.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Робота з ілюстрацією.

https://history.vn.ua/pidruchniki/world-history-10-class-2018-sshypak/world-history-10-class-2018-sshypak.files/image094.jpgконсули риму  E:\Работа\Підготовка до уроків\10 клас\Всесвітня історія\3. Держави світу між світовими війнами\4. Італія\National_Fascist_Party_logo_2.svg.png

  •        Розгляньте ілюстрації.
  •        Що у них спільного, що відмінного?
  •        На першій та останній ілюстрації зображено символ фашистів. Що вам відомо про його основне зображення?
  •        Про що, на вашу думку, це свідчить?

Вправа «Вірю – не вірю».

Позначте правдиві, на вашу думку, твердження зеленим кольором, хибні – червоним.

  •        Адольф Гітлер був ув’язнений через пиво. +
  •        Адольф Гітлер став автором своєрідної «біблії» нацистів. +
  •        У 1922 р. у Німеччині нулі на банкнотах домальовували банки. +
  •        Свою державу А. Гітлер називав Третій світ. –
  •        «Кришталева ніч» - це масові пограбування нацистами євреїв. +

ІV. Представлення теми та очікуваних навчальних результатів

V. Опрацювання нового навчального матеріалу

1. Наслідки Першої світової війни для Італії та Німеччини.

Учитель. Італія вийшла з Першої світової війни такою ослабленою, що на її територіальні домагання країни Антанти майже не звертали уваги. Настрої реваншу і ураженого національного самолюбства були важливим чинником розвитку політичного життя в країні. Самі італійці з гіркотою називали свою країну «переможеною серед переможців». Через брак валюти для закупівлі сировини і палива різко знизилося промислове виробництво. Скоротилися посівні площі, упала врожайність, зменшилося поголів’я худоби. Фінансова система країни розбалансувалась, посилилася інфляція. Відносини Італії із союзниками різко загострилися через небажання Великої Британії, Франції і США задовольнити значні територіальні домагання Італії, зокрема на адріатичний порт Фіуме (Рієку) і Далмацію. Прагнення Італії захопити ці території зі слов’янським населенням утягнуло її в гострий конфлікт з утвореним у 1918 р. Королівством сербів, хорватів і словенців. Різке падіння обсягів промислового виробництва переросло в 1920 р. в економічну кризу. Розпочалися звільнення робітників на заводах і фабриках. Складну моральну і матеріальну кризу переживали середні верстви населення, дрібні власники. З падінням курсу ліри на примару перетворювалися накопичені заощадження, здобуте становище і прибутки. На цьому тлі розпочалося піднесення робітничого руху. У робітничому русі визначальна роль належала ліворадикальним елементам, які висували гасла про встановлення диктатури пролетаріату за радянським зразком. Німеччина за умов несправедливого Версальського договору опинилась у складних економічних умовах. Цей чинник, а також національне приниження сприяли піднесенню реваншистських і шовіністичних настроїв у суспільстві.

Завдання.

І варіант: Охарактеризуйте наслідки Першої світової війни для Італії трьома словами.

ІІ варіант: Охарактеризуйте наслідки Першої світової війни для Німеччини трьома словами.

2. Італія та Німеччина у 1920-х роках

Робота в парах.

Користуючись матеріалом підручника, заповніть таблицю.

 

Робітничий рух в Італії

Селянський рух

 в Італії

Листопадова революція у Німеччині

Рушійні сили

 

 

 

 

Хронологічні межі

 

 

 

 

Вимоги

 

 

 

 

Територія

 

 

 

 

Результати

 

 

 

 

  1. Становлення тоталітарних режимів.

Перегляд відеороликів.

Перегляньте відеоролик «Диктатори. Беніно Муссоліні»:

https://www.youtube.com/watch?v=4sS4rrJ9Ty0

  •       Випишіть риси характеру Беніто Муссоліні.
  •       Які з них, на вашу думку, допомогли йому у політичній діяльності?
  •       Чого найбільше прагнув Муссоліні?
  •       Які основні заходи здійснював уряд Муссоліні?
  •       Як до диктатора ставився італійський народ?
  •       З якою метою Муссоліні об’єднався з нацистами?
  •       Чому ставлення італійців до Муссоліні кардинально змінилося?

Перегляньте відеоролик «Диктатори. Адольф Гітлер»:

https://www.youtube.com/watch?v=Fv_rwmMwMsA

  •       З якою метою Гітлер захопив заручників у пивній в Мюнхені?
  •       До чого призвів «Пивний путч»? Чому?
  •       Що передбачав указ «Про охорону народу і держави»?
  •       Коли відбулася «ніч довгих ножів»?
  •       З якою метою її було здійснено?
  •       Яке гасло поширилося з приходом до влади А. Гітлера?
  •       З якою метою було створено гестапо?
  •       Як нацисти називали свою державу?

Робота над формуванням понять і термінів.

Слово «фашизм» походить від італійського слова «фашио» (іноді «фаши»), що означає «зв’язування», «пучок». Слово «фашио» (іноді його розуміють як «пучок лозин») було в Італії (та й в інших народів) символом єдності. Таємні союзи, які виникали в минулому в Італії, іноді називали себе фашистськими. Коли після закінчення Першої світової війни Б. Муссоліні почав створювати в Італії свої збройні банди, вони також стали називатися фашиями, а їхні члени — фашистами.

Антисемітизм — форма національних і релігійних забобонів і нетерпимості, вороже ставлення до євреїв.

VІ. Закріплення нових знань і вмінь учнів

Робота з історичною картою.

  •       Проаналізуйте історичну карту.
  •       Порівняйте кордони Німеччини на початку Першої світової війни, після Першої світової війни та кордони Третього рейху.
  •       Покажіть на карті атласу об’єкти територіальної експансії Італії та Німеччини.

E:\Работа\Підготовка до уроків\10 клас\Всесвітня історія\Європа у 1933_1939 рр..jpg

VIІ. Підсумки уроку

Вправа «Вірю – не вірю».

Перевірте, чи правильно ви позначили твердження на початку уроку.

  •        Адольф Гітлер був ув’язнений через пиво. +
  •        Адольф Гітлер став автором своєрідної «біблії» нацистів. +
  •        У 1922 р. у Німеччині нулі на банкнотах домальовували банки. +
  •        Свою державу А. Гітлер називав Третій світ. –
  •        «Кришталева ніч» - це масові пограбування нацистами євреїв. +

Вправа «Фразеологізм або прислів'я».

Підберіть вираз, відповідний вашому сприйняттю уроку.

VIІІ. Домашнє завдання

  •        Опрацювати параграф підручника.
  •        Порівняйте італійський фашизм з німецьким нацизмом.
  •        Випереджувальне завдання: «Заповніть ФБ сторінки Леніна та Сталіна»

 

 

 

docx
Додано
28 січня 2021
Переглядів
9655
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку