23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Конспект уроку із зарубіжної літератури 5клас "Аліса в Країні Див"

Про матеріал
Конспект уроку із зарубіжної літератури у 5 класі "Аліса в Країні Див" відповідає вимогам чинної програми ,складений у формі змагання дасть змогу вчителю провести урок у цікавій формі із застосуванням інноваційних методик.
Перегляд файлу

Тема: Льюїс Керролл «Аліса в країні Див». Образ Аліси, її захоплюючі пригоди.
Мета:

навчальна:  текстуально досліджувати повість-казку, звернути увагу на зміст ІІ-VІ розділів твору; розкрити особливості поведінки героїні, акцентувати увагу на характеристиці образу Аліси; вміти виражати своє ставлення до персонажів на основі прочитаного; формувати навички виразного читання та аналізу повісті-казки;

розвивальна:  розвивати навички зв’язного усного мовлення, уміння аргументувати свою точку зору, підтверджувати її цитатами з тексту ,вміння працювати в команді ,співпрацювати;

виховна: прищеплювати інтерес до творчості Льюїса Керролла; виховувати допитливість, любов до книги, формувати позитивне світосприйняття.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань, формування умінь та навичок.

Форма проведення: урок – божевільне чаювання
Обладнання: портрети Льюїса Керролла, виставка дитячих ілюстрацій, ілюстрації до казки, уривки із мультфільмів за мотивами казки.

Хід уроку

І.Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Учитель. На попередньому уроці ми з вами почали знайомство із дивовижною дівчинкою Алісою та її незвичайними пригодами в Країні Див. Також дізнались про автора казки та історію створення казки. Сьогодні я запрошую вас на урок – божевільне чаювання ,де ми маємо допомогти Алісі розібратись із дивною Країною Див та не менш дивними її мешканцями.

Сьогодні на уроці ми спробуємо, працюючи над повістю-казкою «Аліса в Країні Див», прослідкувати, як маленька героїня твору уміла насолоджуватися життям, фантазувати і радіти. Ми будемо виконувати завдання, аналізувати текст, визначати риси характеру головної героїні та подорожувати разом з нею.

Оскільки у нас незвичайний урок, то хід його проведення і правила будуть теж незвичайними. Ви можете вільно спілкуватись під час уроку, висловлювати свою думку ,сперечатись, доводити свою думку, працювати в праах , групах чи самостійно.

Зверніть увагу на портрети Аліси. Кожний із вас побачив її по-своєму.

До речі, «Алісу в країні Див» екранізували більш, ніж 40 разів, створили мультиплікаційні, художні фільми, комп’ютерні ігри, фільми в форматі 3D.

У чому ж таємниця маленької Аліси? Чому її пригоди продовжують і сьогодні нас захоплювати? Мені хочеться, щоб протягом уроку ви подумали: що вам подобається, що б ви хотіли запозичити,  а що не подобається у характері і поведінці Аліси.

Вправа «Очікування».

Вчитель. Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? Висловіть свої очікування.

ІI. Актуалізація опорних знань

Учитель. Давайте пригадаємо, як Аліса потрапила до Країни Див. А нам щоб туди потрапити, треба спуститись вниз сходами

  1. Гра «Падіння у кролячу нору» (на слайді – зображення сходинок, на кожному записане питання.)
    1 сходинка. Де народився Льюїс Керролл? (Великобританія. Графство Чешир)
    2 сходинка. Яке його справжнє ім’я? (Чарльз Лутвідж Доджсон)

3 сходинка. З яким університетом пов'язане життя Керролла? (Оксфордським університетом)

4 сходинка. Складіть психологічний портрет письменника, які його інтереси та захоплення?

(Професор математики, вимогливий викладач, прийняв сан священика, серйозний, самотній, пунктуальний; фантазер, жартівник, автор фантастичних казок, «король нісенітниці», винахідник, любитель малювати, грати в шахи, показувати фокуси, відвідувати театр, захоплювався новинкою ХІХ століття – фотографією)

5 сходинка. Що ви знаєте про родину письменника?

(Батько – священик. В сім'ї було 11 дітей, всі діти страждали від заїкання, а Чарльз ще й не чув на одне вухо. Початкову освіту здобували вдома)

      6 сходинка. Коли виникла ідея написання повісті-казки «Аліса в країні Див»? 

(Під час прогулянки на човні по Темзі з трьома доньками декана Оксфордського коледжу  у 1862році)

Учитель. Для  десятирічної Аліси Ліддел і про неї була написана казка, яку ми зараз вивчаємо. Відомо, що вона прожила 82 роки, в заміжжі мала прізвище Харгрівс, в неї народилося двоє хлопчиків, які загинули під час війни.

Коли Чарльза Доджсона вже не було на світі, а сама Аліса стала старенькою бабцею, вона написала про нього книжку спогадів, ніби озирнулася й помахала йому рукою, перш ніж переступити за останню лінію свого життя.

7 сходинка. Як з’явився псевдонім Чарльза Доджсона?

(Переклав своє ім’я латиною, потім англійською мовами та переставив місцями прізвище та ім’я)
      8 сходинка. За який час була створена історія про пригоди Аліси?

(Вигадана за один день,під час подорожі, написана через три роки)

      9 сходинка. Як називалася перша рукописна книжка, подарована Алісі Ліддел автором?

(«Пригоди Аліси під землею»)

  1. Чарівний капелюх.

Вчитель. Ми подолали ці сходинки і опинились під землею. Аліса потрапила в Країну Див завдяки незвичним речам.  Щоб продовжити нашу незвичайну подорож і потрапити на божевільне чаювання, визначте, в яких епізодах зявляються ці речі і кому вони належать.

 

 

Визнач, кому належать ці речі і підпиши

Картинки по запросу шляпа болванщикаКартинки по запросу фламінго рисунокПохожее изображениеКартинки по запросу кальян рисункиКартинки по запросу масло вершкове 

 

   

 

Картинки по запросу чашка чаю малюнокКартинки по запросу ключик малюнокКартинки по запросу карманные часыКартинки по запросу кисточка для рисования  

 

 

 

 

 ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу

  1. Дослідницька робота

Вчитель. Отже, ми опинились перед дверима, які можна відкрити лише за допомогою наших знань.

 Перерахуйте, з якими фантастичними подіями, казковими персонажами та чарівними предметами ви зустрілися.

  • Переслідування Білого Кролика, політ Аліси колодязем кролячої нори, загадковий коридор, озеро сліз.
  • Білий Кролик, Миша, Чеширський Кіт, Гусениця, які вміють розмовляти.
  • Їжа, напої, віяло, гриб, за допомогою яких Аліса то зменшується, то збільшується.
  • Золотий ключик від дверцят до чарівного саду.

 Чи хотіли б ви опинитися на місці Аліси? Чому?

  1. «Впізнай героя».

Вчитель. Отже нам вдалось потрапити через крихітні дверці і ми вже в Країні Див. Але кого ж ми тут зустріли, придивіться уважно (на дошці зображення героїв)

  • «..Довго йти не довелося: садиба ,яку вона невдовзі побачила ,належала, безперечно ,йому , бо два димарі на даху виглядали ,як заячі вуха, а дах був вкритий хутром. Сама садиба виявилась такою великою, що Аліса не квапилась підходити ближче, поки не відкусила чималий кусник гриба в лівій руці й довела свій зріст до двох футів. (Шалений заєць)
  • «На вигляд наче добродушний ,- подумала Аліса, але які в нього пазурі та зуби..!Варто з ним триматися шанобливо» (Чеширський Кіт)
  • «Він тихо дріботів назад, тривожно роззираючись на всі боки, мовби чогось шукав».(Білий кролик)
  • «З Часом треба поводитись правильно! Бач якби ти з ним дружила, він робив би з годинником усе ,що захочеш.» (Капелюшник)
  • «Між ними спав як убитий ….., правлячи їм за подушку. Заєць із Капелюшником спиралися на нього ліктями і перемовлялись через його голову» (Сонько – Гризун)

Заповнюють картки, кому належать ці слова а бо про кого ці слова.

Вчитель. Ось погляньте на цих героїв і вони запрошують вас на своє божевільне чаювання і кожен з героїв підготував вам завдання для цього ми поділимось в групи (вибирають чашки певного кольору).

  1. Групова робота.

І група  - завдання від Шаленого Зайця. Характеристика образу Аліси.Проаналізуйте ситуації та епізоди з тексту та визначте риси харатктеру героїні.

Риси характеру

Епізод тексту

 

Переслідування Білого Кролика

 

Гонитва за Білим Кроликом.

Політ через кролячу нору. Бажання потрапити в чарівний сад

 

Політ через кролячу нору.

Не боїться випробувань.

Не лякається Герцогині та Королеви

 

Роздвоюється, фантазує, любить вдавати двох осіб одночасно

 

Помічає в інших як хороше, так і погане

 

Спілкування з Мишею, Чеширським Котом, Гусінню

 

Навіть в чарівному світі не втрачає здорового глузду

 

Турбується про дитинча Герцогині. Переживає за підданих королеви, яким та наказала відрубати голови

 

Не принижується перед Королевою, вважає її смішною. Не дозволяє собою керувати, маніпулювати

 

Експерименти з їжею та питвом, що регулюють зріст

 

Говорить у вічі іншим, що про них думає

 

«Що сталося б з днем і ніччю, якби земля оберталася навколо швидше, ніж один раз на добу?»

 

Постійно говорить дурниці, але знає декілька мов, орієнтується в історії, плутає, але намагається вивчити таблицю множення

 

ІІ група – завдання від Капелюшника. Доповніть схему та доведіть твердження, використовуючи цитатний матеріал та зміст тексту твору.

ІІІ група – завдання від Сонька – Гризуна. Словесне малювання: якою зобразив Алісу автор ,якою побачили її мешканці Країни Див. А якою її уявляєте ви?

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

1.«Павутинка дискусії»

Вчитель. Під час нашого чаювання ми обговорювали образ дівчинки Аліси та її пригоди. Давайте поміркуємо, то чи варто було Алісі стрибати в кролячу нору.

Чи варто було Алісі стрибати в кролячу нору?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.Рефлексія

Фідбек «Піца»

Вчитель. На завершення висловіть свої враження, емоції  від уроку, вибравши відповідний шматочок піци. ( На дощці зображення піци із підписами

На уроці мені вдалося …

Під час уроку в мене виникли відчуття …

У мене виникли труднощі з ….

Після цього уроку я зможу застосовувати в житті такі навички…

Найбільше мене вразило ….

Найбільше мене засмутило ….

3. Оцінювання.

 

VІ. Домашнє завдання.

1. Скласти сенкан «Аліса»

2. Підготуватися до характеристики персонажів, що оточують Алісу.

3. Порівняти текст твору та мультиплікаційні версії.

 

 

docx
Додано
17 березня
Переглядів
1011
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку