Конспект уроку із зарубіжної літератури для 5 класу на тему: «Казки народів світу. Підсумковий урок».

Про матеріал
Групова форма роботи на уроці сприяє формуванню дружніх стосунків, толерантного ставлення до чужої думки, виховує в учня впевненість у власних силах, розкутість у спілкуванні.
Перегляд файлу

Конспект уроку із зарубіжної літератури для 5 класу на тему: «Казки народів світу. Підсумковий урок»

Мета уроку: активізувати знання учнів про народні та літературні казки, створити умови для творчого застосування цих знань, розвивати пізнавальну активність, естетичний смак дітей,  взаємодопомогу, здоровий дух суперництва; збагатити їх новими враженнями; сприяти підвищенню рівня зацікавленості; стимулювати прагнення учнів до глибшого пізнання світу людей та природи.

Завдання уроку:

  • розширити досвід участі дітей у колективній діяльності;
  • розвивати ініціативу, творчу фантазію, творчі здібності дітей;
  • створити сприятливі умови для організації дружньої роботи;
  • сприяти прояву позитивних якостей особистості.

Тип уроку: урок - узагальнення

Форма проведення: КВК (клуб винахідливих і кмітливих).

Обладнання: виставка казок народів світу, картки.

Випереджувальні завдання учням: повторити матеріал до розділу «Казки народів світу», підготувати: презентацію команди (назва, девіз), 5 запитань команді – суперниці, 5 ілюстрацій за змістом вивчених творів.

Епіграф уроку: «Землю прикрашає казка – блискуче, найкраще у світі золото, те золото, що блищить вогником у дитячих оченятах, дзвенить сміхом з дитячих вуст і вуст їх батьків».

         Г.К. Андерсен

 

Структура уроку:

1. Конкурс «Заявлялки» (презентація команд).

2. Конкурс «Розминалки» (домашнє завдання).

3. Конкурс «Показуха» (виконати завдання на картках).

4. Конкурс «Малювалки» (презентація малюнків).

5. Конкурс «Вимовлялки» (завдання капітанам).

6. Конкурс «Обганялки» (відповіді на запитання).

 Хід уроку

І. З’ясування емоційної готовності до уроку.

Вчитель. Любі діти! Перш, ніж ми почнемо конкурс  винахідливих і кмітливих, нам би не завадило «прочистити» наш мозок. Проведемо вправу «Промінчики сонця». Закрийте очі. Уявіть, що тоненький промінчик сонця «пробився» крізь вікно, увійшов до вас в одне вухо і вийшов в інше. Він натягнувся, як золота ниточка чи дротик. Візьміть двома руками його кінчики, що виглядають із ваших вух, і рухайте промінчиками вправо – вліво швидко-швидко. Зупинилися. Відпочили.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель. Ось тепер ви готові до початку нашого конкурсу, який покаже, яка з команд краще вивчила тему «Казки народів світу». Всі конкурсні завдання будуть оцінюватися 5 балами. Від конкурсу до конкурсу на табло будуть змінюватися результати. Я впевнена, що всі ви здорово підготувались до уроку. Вперед!

ІІІ. Актуалізація знань та вмінь учнів.

Вчитель. На засідання Клубу винахідливих і кмітливих прибуло 2 команди. Зараз вони розкажуть про себе. 

Перший конкурс «Заявлялки».

Команда «Читайки».

Чи - читайки, ми – всезнайки.

Носа вам утремо,

Перемогу заберемо.

Команда «Книголюби».

Книголюби – молодці,

Залюбки читаємо.

Перемогу в боротьбі

Здобути бажаємо.

Другий конкурс «Розминалки». Команди готували запитання по вивчених творах. Зараз ми дізнаємося, яка команда першою почне задавати запитання. Скажіть, хто це (питання зачитуються по черзі):

1. Прекрасна зовні (довершеність в усьому).

2. Розумна.

3. Зла, безсердечна.

4. Зухвала і горда.

5. Самовпевнена.

6. Холодна, з крижаним серцем. (Снігова королева).

Третій конкурс «Показуха»

Вчитель. У багатьох казках народів світу ми зустрічаємося із тваринами, тому сьогодні один член команди повинен за допомогою пантоміми зобразити тварин, а решта – вгадати рису характеру, притаманну для зображення цієї тварини.

Завдання командам написані на картках.

1. Я впертий, як осел.

2. Я хитра, як лисиця.

3. Я полохливий, як заєць.

4. Я мовчазна, як риба.

5. Я хижий, як вовк.

6. Я повільний, як равлик.

Четвертий конкурс «Малювалки» (презентація малюнків за вивченими творами).

П’ятий конкурс «Вимовлялки». Це конкурс капітанів. Капітани, до бар’єру!

Завдання.

1. Проказати скоромовку: «Біг додому лісом лис, шелестів під лисом ліс».

2. Назвіть, кому з героїв казок належать ці предмети:

(по 5 предметів кожному. Учні по черзі вибирають завдання і дають відповідь).

1. Кришталевий черевичок (Попелюшка).

2. Троянди (Кай, Герда).

3. Пензлик (Пензлик - Маляна).

4. Гарбуз (Попелюшка).

5. Яблуко (Чернавка, чарівна)

6. Зірка (Хлопчик Зірка)

7. Голка з ниткою (Падчерка).

8. Фарба (Фарбований Шакал).

9. Сніжинка (Снігова королева).

10. Крига (Снігова королева).

Шостий конкурс «Обганялки». Вчитель ставить по 5 запитань командам: назвати автора і назву твору.

«Читайки»

«Книголюби»

1. «Стара …, з довгою жорсткою бородою і кущистими навислими бровами».

 (Г.К. Андерсен «Снігова королева»)

1. «Її очі сіяли, як зірки, але в них не було ні тепла, ні миру». (Г.К. Андерсен «Снігова королева»)

2. «Баба спекла найбільших в Японії смачних коржів, а дід подарував йому хустину – зав’язати голову, щоб піт не стікав на чоло, шаровари й меч». (Японська казка «Момоторо або Хлопчик - Персик»)

2. «З Ягою ступа там бреде,

Вперед сама собою йде». (О.С. Пушкін Вступ до поеми «Руслан і Людмила»)

 

3. «Імператор зрадів, заволодівши чарівним пензликом, і заходився малювати сам».

(Китайська казка «Пензлик Маляна»

«Якби ти була на цьому чарівному балу, ти б там не занудилася. Туди приїздила незнайома принцеса, найвродливіша в світі».

 (Шарль Перро «Попелюшка)

4. «Я бачив сльози на очах імператора, це мій найкращий скарб. Я вже досить нагороджений».                 (Г.К. Андерсен «Соловей»)

4. «Новоспечений цар подарував левові посаду головного радника, тигра зробив керуючим палацом, пантері довірив охорону царської скарбниці, а вовка призначив палацовим сторожем».

(Індійська казка «Фарбований шакал»)

 

5.  «І по правді, молодиця,

Що й казать, була цариця.

І висока, і струнка,

І розумна, і метка,

Тільки дуже вередлива,

Гордовита і злобива».

(О.С. Пушкін «Казка про мертву царівну»)

5. «Вони обняли й поцілували його, привели в палац, прибрали в чистий одяг, одягли корону на голову, а в руки дали скіпетр, і він став володарем усього міста над річкою».

(О. Уайльд «Хлопчик - Зірка»)

 

ІV. Підсумок уроку. Добігає до кінця наш урок, але подорож наша триватиме, адже світ казок, як і світ літератури – вічний і нескінчений. Видатні казкарі належать до тих чарівників слова, які утверджують силу любові і добра, пробуджують в людях такі почуття як чуйність, вірність, вміння бачити прекрасне не тільки зовні, а й у душі. А наш конкурс наближається до кінця. Обидві команди добре підготувались до уроку. Перемогла дружба.

Вправа «Мікрофон». Вчитель ставить запитання, а учні по черзі відповідають.

1. Як я працював? Чи досяг поставлених цілей?

2. Найбільший мій успіх – це…

3. Найбільші труднощі я відчув …

4. Я не знав, а тепер знаю …

V. Оцінювання роботи команди (вчитель роздає картку оцінювання). Учні виставляють собі оцінки, їм виставляють оцінки члени команди, враховуючи роботу по підготовці до уроку і на самому уроці. Підсумкову оцінку ставить вчитель.

Картка оцінювання учня 5 класу ____________________

Етапи роботи

Самооцінка

Оцінка членів групи

Оцінка вчителя

1. Домашнє завдання

 

 

 

2. Робота на уроці

 

 

 

Оцінка за урок

 

 

Вправа «Коло подяки».

А тепер «Коло подяки». Учні стають у коло, називають ім’я учня, який стоїть поруч, стиснуть один одному руки  і дякують за роботу на уроці (це прекрасна відповідь, добре зроблений малюнок, швидка реакція, гарне знання творів…). Так роблять всі учні, які стоять у колі.

VІ. Домашнє завдання. Повторити тему «Казки народів світу», підготуватися до контрольної роботи.

docx
Додано
29 липня 2019
Переглядів
4445
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку