Урок "Джек Лондон (1876-1916). «Жага до життя». Проблеми життя і смерті, дружби й зрадництва у творі"

Про матеріал
Під час уроку учні познайомляться із короткими відомостями про життєвий і творчий шлях письменника; в ході аналізу змісту твору розкриють особливості проблеми твору, суть заголовку; розвиватимуть навички виразного читання, переказу уривків твору, бесіди за змістом прочитаного; удосконалюватимуть вміння виділяти ключові епізоди твору
Перегляд файлу

УРОК. 5 клас

МОСІЙЧУК  ІРИНА  АНТОНІВНА,

учитель - методист  зарубіжної літератури

та російської мови

ВИСОЦЬКОЇ   ЗОШ  І – ІІІ СТ.

Висоцької сільської ради

Дубровицького району

Рівненської області

ТЕМА: Джек Лондон (1876-1916). «Жага до життя». Проблеми життя і смерті, дружби й зрадництва у творі

МЕТА: дати  учням короткі відомості про  життєвий і творчий шлях  письменника; в ході  аналізу змісту твору розкрити  особливості   проблеми  твору, суть заголовку; розвивати навички виразного читання, переказу  уривків твору, бесіди за змістом прочитаного; удосконалювати вміння виділяти ключові епізоди твору;  виховувати ціннісне ставлення до людей

ОБЛАДНАННЯ: портрет  Джека Лондона, фізична  карта Північної Америки, поширена карта  Клондайку, тлумачний  словник,  висловлювання                            В. Іванової, Вергілія, Даніеля Дефо, корейське прислів’я, запис голосів природи.

ТИП УРОКУ: урок засвоєння нових знань і формування на їхній основі умінь і навичок.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

ІІ.  МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ІІІ. РОБОТА НАД ТЕМОЮ

ВЧИТЕЛЬ.  Листаючи  сторінки   розділу, який називається  «Людські стосунки», сьогодні ми з вами, діти,  зробимо подорож  до  19 ст., яке  запам'яталося людству грандіозними науковими відкриттями й винаходами, глибокими соціальними потрясіннями, кривавими світовими війнами, екологічними проблемами, створеними самою людиною. Людство втратило моральні орієнтири. Нехтування духовними та моральними принципами, культурними традиціями призвело до криз у природі, культурі, суспільстві. Світ втратив гармонію, без якої неможливе нормальне життя.

 Під час подорожі  ми з вами  зустрінемося із героями твору  відомого американського письменника  Джека Лондона «Жага до життя».

 Кожен раз, ведучи мову про творчість Джека Лондона,  пригадується  мені ось яка історія: «Був такий час, коли  Боги існували, а людей і тварин ще не було. Перед тим, як живим істотам належало з’явитися на світ,  став Епіметей розподіляти між ними властивості:  одним дав  силу, іншим -  швидкість, третім –  здатність  літати… Тільки одна людина  залишилась голою, без ложа, без зброї. І щоб допомогти людині вижити, Прометей, його брат, вкрав у  Бога – коваля  Гефеста працьовитість, а у Богині  мудрості  Афіни – розум і віддав усе  це людям.

 Здавалося, все було добре. Проте жилося людям погано, багато хто з них загинув. І все  через те, що люди не володіли мистецтвом спілкування.

 Зрозумів Зевс, що загине все  людство. Тоді вирішив  він  подарувати людям сором’язливість  і правду, віру  та любов, радість і надію, щоб служили вони  окрасою усього  сущого…»

 Саме такими рисами наділений  сам Джек  Лондон. Саме такі риси притаманні  й для героя його  твору «Жага до життя».

Сьогодні ми з вами, діти,   разом із Джеком Лондоном  пройдемо небезпечний шлях страшною  пусткою від Аляски повз Велике Ведмеже озеро до Гудзонської затоки. (Розповідь супроводжується показом на фізичній карті Північної Америки).

 А зараз давайте уявимо, що ми   опинилися в далекому  1897 році. У цей час на півночі Америки, в Клондайку, знайшли золото. (Демонстрація карти  Клондайку 1897 року)

 Слово «Клондайк» стало чарівним. Воно, наче магніт,  притягувало до себе  усіх тих, хто хотів розбагатіти. У числі цих людей був і  Джек Лондон, на той час письменник – початківець. (Демонстрація портрета письменника). Золота там він не здобув, проте збагатився людською дружбою і вірністю, враженнями від суворої, але прекрасної природи, від мужніх людей, яким сила волі, стійкість допомагали вижити. Спостерігав  за світом тварин. Усе це покладено в основу його книжок.

                Серед золотошукачів він вирізнявся загартованістю, умінням долати труднощі, знаходити вихід зі складних ситуацій. Переносив через перевали більше поклажі, ніж звиклі до цього індіанці. Лондон зустрічає на Півночі цікавих людей, відкриває  нові для себе явища. Його сміливість, витривалість, щира вдача приваблюють оточуючих.

          Повернувшись додому таким же бідним, як був, Джек Лондон узявся знову до пера з надією заробити на  прожиття собі й  членам родини. Його враження від «золотої лихоманки» стали основою збірки «Північні оповідання»,  до якої входить і твір «Любов до життя».

ТРВЗ «НЕВЛОВИМИЙ ШНУР..: В.Іванова  якось сказала: «У хорошому  портреті, написаному талановитим художником, можна побачити обличчя епохи». Доведіть  або спростуйте це твердження, розглянувши портрет Джека Лондона. При цьому  кожен наступний учень має продовжити думку свого товариша,  який тримає  в руках шнурівку.


 

РОБОТА НАД  АНКЕТОЮ ПИСЬМЕННИКА. (РОБОТА З ПІДРУЧНИКОМ)

Опираючись на матеріал статті підручника про Джека Лондона, заповніть анкету письменника (зразок  отримує кожен учень).

Прізвище, імя

 

Роки життя

 

Країна, яку представляє

 

Назва збірки, до якої входить  твір «Жага до життя»

 

Жанр твору «Жага  до життя»

 

 

Розминка «ТРЕНУЙ ЕМОЦІЇ». Уявіть собі, діти, що ви  гуляєте коридорами нашої школи. Випадково  стали свідками  розмови про твір Джека Лондона «Жага  до життя». Змоделюйте  можливий діалог  учнів. При цьому слідкуйте, щоб кожна репліка розпочиналася словами «А я чув (чула), що …»

ВЧИТЕЛЬ. Таким  чином, сьогодні ми з вами  поведемо мову про твір з такою незвичайною назвою «Жага  до  життя».

ПСИХОГІМНАСТИКА «Я -  самостійний»:

І група – які асоціації виникають у вас, коли ви чуєте слово  «смерть»?

ІІ – асоціації, пов’язані із словом  «життя»;  

ІІІ -   робота із словником: життя – це …; смерть – це…

ІV  -  учні отримують  незавершений малюнок, який мають домалювати і  довести, що це – любов;

V-  учні отримують незавершений малюнок, який мають домалювати і  довести, що це  - смерть.

 

ЛІТЕРАТУРНИЙ ЕКСПЕРИМЕНТ – ПЕРЕВТІЛЕННЯ. Природа, діти, є невід’ємною частиною  життя кожної людини. Усі звуки, які нас оточують, щось нагадують, допомагають в будь – який момент життя.  Прослухайте, будь ласка, «голос природи» і знайдіть у тексті  рядки, які навіяв на вас  цей «голос природи». Чому?  

 Релаксація «ТВОЯ ЗОЛОТА РИБКА»: опираючись на зміст твору, довести істинність або хибність слів  Вергілія. Під час підготовки  допомогти своєму сусіду по парті:

Виростеш ти і почнеш  дізнаватись

Про славу  героїв…

«ТЕЛЕФОННА РОЗМОВА»: Корейське прислів’я говорить: «Кожна епоха породжує свого героя».  Образ якого героя постає перед нами зі сторінок твору Джека Лондона? Чи може бути цей герой  зрадником? Свою  думку  доведіть  словами із тексту.

РОБОТА НАД СЕНКАНОМ

Нагадуємо правила складання сенкану:

 

1. Іменник.

 

2. Два влучних прикметника до цього іменника.

 

3. Три дієслова, які найкраще характеризують цей іменник.

 

4. Вислів (бажано із чотирьох слів) про цей іменник.

 

5. Синонім до іменника.

 

ГРУПОВЕ ДОСЛІДЖЕННЯ. Сформулювати правила  виживання людини в екстремальній ситуації. Записати  у зошит. Дати відповідь на запитання: «Як пов’язані ці правила із проблемою твору?»

        Можливий варіант:

  1. Постав перед собою певну  мету, яку ти хочеш досягти.
  2. Розвивай силу волі.
  3. Будь працьовитим, наполегливим.
  4. Думай про позитивне.
  5. Не зупиняйся на досягнутому.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА «УЯВЛЯНДІЯ»: учень – ведучий   описує  місце, де опинився він зі своїми  однокласниками, а ті відповідними рухами показують.

«МІКРОФОН». Чи любив  життя герой  твору Джека  Лондона? Довести свою думку, опираючись на зміст твору.

«Я ТОВАРИШУЮ  З ОЛІВЦЕМ»: проблемне запитання: «Як ви думаєте,  чи можна створити пам’ятник, який символізує  любов до життя? Яким ви його уявляєте?  (Намалювати, описавши  розмір пам’ятника, кого можна зобразити,  де  можна  поставити цей пам’ятник).

Під час відповіді  необхідно дотримуватись формули щодо  висловлювання думки (зразок отримує кожен учень):

  • я вважаю, … (вислови свою думку);
  • тому що … (поясни свою пропозицію);
  • наприклад … (наведи факти);
  • таким чином … (зроби висновок).

 «ТЕАТР ПАНТОМІМИ» (зустріч із героями твору).

 «СИНТЕЗ  ДУМОК». 1. Поясніть, будь ласка, діти, назву твору.

    2.  Існує  ще й такий переклад  назви твору Джека Лондона як «Любов до життя». На вашу  думку, котрий варіант кращий? Чому?

3. В чому полягають особливості розкриття проблеми твору?

ІV. ПІДСУМОК.  Що, на вашу думку, діти, означає вислів « ЖАГА ДО ЖИТТЯ»? Відповідь на  поставлене запитання дайте, опираючись на  знання, які  отримали сьогодні на уроці. На основі цього  заповніть «КВІТКУ ЖИТТЯ» (кожен учень на  окремій пелюстці  записує свою думку).

V. ДОМАШНЄ  ЗАВДАННЯ. 1. Підготувати ілюстрацію за змістом твору.

2.  Скласти кросворд  за змістом твору.

3. Написати лист до героя твору «Жага до життя».

Література:

  1. https://uk.wikipedia.org/wiki/ Любов до життя
  2. https://javalibre.com.ua/java-book/book/437/ Жага до життя Проза/ Джек Лондон

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Поїзд Валентина Савівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Мукан Наталя Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
30 липня 2019
Переглядів
6894
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку