Зарубіжна література (5 клас)
Тема: Особливості художньої мови твору
(за творчістю Льюїса Керролла «Аліса в країні Див»)
Мета: перевірити глибину знання тексту за повістю Льюїса Керролла (розділи з підручника), заохотити дітей грати разом з Алісою, більше зрозуміти її уявний світ фантазії, розвивати навички роботи з підручником, з текстом твору, креативність та логічність мислення, виховувати цікавість та любов до літератури.
Обладнання: інструктивні картки, ілюстрації з твору.
Тип уроку: урок закріплення ЗУН.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Мотивація учнів.
-
Сьогодні, йдучи на роботу, я отримала у поштову скриньку дивний пакунок з надписом «У 5 – А клас». Хто це знає, що у нас з вами сьогодні урок і так вчасно підкинув нам цей лист. Давайте розкриємо і прочитаємо його! (У конверті учитель знаходить інструктивні картки і заохочувальні подарунки майбутнім переможцям). Дивлячись на цей вид роботи, стає зрозуміло, що працювати треба буде з підручником, швидко і точно. Тож прошу – знайомтесь із завданнями, виконуйте, а троє найперших – отримають подаруночки з цього пакета. Розпочали!!!
ІІІ. Самостійна робота учнів з інструктивними картками.
ІV. Підсумок роботи.
Нагородження кращих учнів
V. Домашнє завдання.
Інструктивна картка за пригодами Аліси (Льюїс Керролл)
Відгадайте запропоновані завдання і визначте ключове слово!
Перші десять щасливчиків отримають за правильну відповідь позитивний бал!
-
У море сліз, які Аліса сама собі наплакала, набилось чимало птахів. Це … (с. 213, останній абзац розділу) Яка із цих літер у цих назвах не зустрілась ні разу: Д, П, В, О, К, А?
-
Як назвати одним словом густо посаджені дерева або кущі, що утворюють загорожу? (с. 204) Випишіть з цього слова другу букву по порядку.
-
Суміш у пляшці з написом «Випий мене» нагадувала за смаком … (передостанній абзац с. 207). Що з цього було м’ясним? Випишіть зі слова-відгадки третю букву по порядку.
-
Випишіть порівняння з речення у 8-му абзаці с.207. Випишіть зі слова-відгадки другу букву по порядку.
-
Випишіть іменник-власну назву з 5 абзацу на с. 206. Випишіть зі слова-відгадки третю букву по порядку.
-
У всіх наведених словах «неї», «іншої», «їй», «своїми» використана 13-та літера алфавіту. Яка саме?
-
Розгадайте ребус. Хто цей персонаж? Випишіть зі слова-відгадки другу букву по порядку.
, шник
-
Відновіть порядок слів у приказці та випишіть останнє слово: графства, на, шир, сміються, Коти, весь, з, Чешир. Випишіть зі слова-відгадки останню букву. (с.215)
-
Із віршика про крокодилонька випишіть ту пару слів, що пишеться через дефіс і має у собі суфікс (с. 210). Останню літеру в суфіксі випишіть.
-
Після поїдання тістечка з написом «З’їж мене!» зріст Аліси став приблизно 275см. Якщо 1 фут=30,48 см, то скільки футів став зріст Аліси після збільшення? Випишіть зі слова-відгадки третю букву по порядку.
-
Випишіть слово, яке виражає сумнів, непевність висловлюваного і є у 5 абзаці на с.207. Випишіть зі слова-відгадки другу букву по порядку.
-
Зріст Аліси після випитого зілля з написом «Випий мене!» став дорівнювати 25,4см. Якщо 1 дюйм=2,54 см, то скільки дюймів був зріст Аліси? Випишіть зі слова-відгадки третю букву по порядку.
-
Аліса думала, у яку країну вона потрапила? Випишіть зі слова-відгадки одинадцяту букву по порядку.
С=Н ,,,, ГЛ=Д
-
Кому належать слова «Ой лишенько, лишенько, як я забарився!» (с. 204) Випишіть зі слова-відгадки четверту букву по порядку.
-
Що було написано на одній із баночок, які були на полицях в стінах колодязя, яким летіла Аліса? (с. 205) Випишіть зі слова-відгадки четверту букву по порядку.
ПРИМІТКА!
З УСІХ ВИПИСАНИХ ЛІТЕР МАЄ УТВОРИТИСЬ КЛЮЧОВЕ СЛОВО!
БАЖАЮ УСПІХІВ!
ВІДПОВІДЬ ДО ІНСТРУКТИВНОЇ КАРТКИ
-
В
-
И (жИвопліт)
-
Д (інДичка)
-
І (пІдзорна труба)
-
Н (ДіНа)
-
Ї
-
А (кАпелюшник)
-
Р (шиР)
-
К (-оньк-)
-
В (дев’ять)
-
А (мАбуть)
-
С (деСять)
-
І (Нова ЗеландІя)
-
Л (кроЛик)
-
А (помАранчеве варення)
Якщо виписані букви прочитати знизу вгору, то отримаємо
«АЛІСА В КРАЇНІ ДИВ»