Конспект уроку із зарубіжної літератури для 6 класу "Яким буде майбутнє? (новела Р.Бредбері «Усмішка»")

Про матеріал
Мета уроку:навчальна: зацікавити учнів біографією і творчістю Р.Д.Бредбері; ознайомити з відомостями про Леонардо да Вінчі та його картину «Джоконда»; закріпити знання про особливості жанру новели; розвивальна: розвивати почуття прекрасного, навички виразного читання,вміння висловлювати свої думки, аргументувати їх; виховна: виховувати повагу до шедеврів як вищих проявів людського духу. Обладнання: текст новели «Усмішка»,поезія Ліни Костенко «Вже почалось, мабуть, майбутнє…», роздатковий матеріал «Дорожня карта», плакат «Шлях у щасливе майбутнє», інтерактивний плакат (переглянути плакат можна за посиланням http://edu.glogster.com/glog/olga-glog2/2jsmibiffhx )
Перегляд файлу

                                       Зарубіжна література

                                                    6 клас

                                       Розділ. Людина та її світ

                                                            Автор: Марціяш Ольга Іванівна,

                                                        вчитель зарубіжної літератури Тернопільської

                                                        спеціалізованої школи І-ІІІ ст.№7,

                                                        вчитель вищої кваліфікаційної категорії

 

Тема уроку.      Яким буде майбутнє?(новела Р.Бредбері «Усмішка»)

 

Мета уроку:навчальна: зацікавити учнів біографією і творчістю Р.Д.Бредбері;

ознайомити з відомостями про Леонардо да Вінчі та його картину «Джоконда»;

закріпити знання про особливості жанру новели;

розвивальна: розвивати почуття прекрасного, навички виразного читання,вміння висловлювати свої думки, аргументувати їх;

виховна: виховувати повагу до шедеврів як вищих проявів людського духу.

 

Обладнання: текст новели «Усмішка»,поезія Ліни Костенко «Вже почалось, мабуть, майбутнє…», роздатковий матеріал «Дорожня карта», плакат «Шлях у щасливе майбутнє», інтерактивний плакат (переглянути плакат можна за посиланням    http://edu.glogster.com/glog/olga-glog2/2jsmibiffhx  )

Епіграф:

                       Майбутнє створюється нами тепер.

                       Кожної хвилини, яку ми проживаємо,

                       нам надається можливість творити його.

                                                                             Рей Бредбері

 

                              

І.Організація класу.

Привітання. Емоційне налаштування класу.

ІІ. Мотивація. Оголошення теми і мети.

Готуючись до нашої зустрічі,я теж з приємністю згадала день,коли мені випала нагода відвідати музей Шопена у Варшаві. Це був не звичайний музей,а інтерактивний.

Тож давайте і ми уявімо собі,що перебуваємо у Лос -Анджелісі в інтерактивному музеї  письменника-фантаста Рея Дугласа Бредбері з нагоди святкування 65 річниці друку новели «Усмішка».

      Протягом нашої зустрічі ми проведемо аналітичне дослідження тексту новели «Усмішка», проаналізуємо образ головного героя твору,подумаємо,як нам з вами будувати майбутнє,щоб воно було світлим,радісним і щасливим.

(Запис теми )

Щоб ми не загубилися під час подорожі в просторі і часі,на ваших партах лежать «Дорожні карти».

(Див. додаток)

ІІІ. Сприйняття нового матеріалу.

І станція «Біографічна»

1.Слово вчителя.

Наша подорож розпочинається зі станції «Біографічна». Очікує на нас «біограф»,який познайомить з особистістю Р.Д.Бредбері,дасть відповідь,чому цей письменник-фантаст сьогодні один із найпопулярніших.

2.Виступ «біографа»,демонстрація ролика про життя Бредбері.

3.Гра «Фанти» .

Запитання:

1.Пояснити,чому Р.Бредбері називають письменником-фантастом?

2.Яку і де освіту здобув майбутній письменник?

3.На творчості яких письменників виховувався майбутній фантаст?

4.Які твори запамятали?

5.Який твір є автобіографічним?Яка б квітка стала символом письменника?

 

ІІ станція «Книжкова»

1.Слово вчителя.

Коли ми говоримо про майбутнє,то завжди уявляємо якісь фантастичні споруди,незнайомі машини,роботів і багато чудес. Мало хто замислюється про те,що своїми справами і думками ми вже наближаємо його. Адже майбутнє – це завтрашній день.

  До цієї теми зверталися багато письменників-фантастів,створюючи у своїх творах цей незвичайний світ. Лише деякі з них закликають нас робити зараз навколишній світ кращим,щоб узяти це зі собою у завтрашній день і не допускати зла у світ,аби наші нащадки не дорікали нам.

Питання добра і зла,екологічні проблеми , проблеми бездуховності людини піднімає у новелі «Усмішка» Р.Д.Бредбері.

  Отже ми на станції «Книжкова» . Щоб потрапити у світ новели,нам потрібно виконати завдання теоретичного характеру.

2.Завдання:

  1.Пригадайте,що таке новела?

  2.На картках підкресліть ті словосполучення,що притаманні новелі.

3.Сприйняття і засвоєння нового матеріалу.

- Які враження залишила у вас новела?

- Що здалося вам дивним,незрозумілим?Що шокувало?

- Де відбуваються події?Чому місто не має назви?

- Із тексту виберіть слова і словосполучення для опису світу,до якого потрапляє читач.

- Опишіть людей у черзі . Чому автору важливо показати саме таку картину читача ? Обгрунтуйте свою відповідь цитатами із тексту.

4.Перегляд фрагменту фільму.

- Чому плівка чорно-біла?

- Які стосунки між людьми?

5. 65 років тому Бредбері написав цей твір-попередження. Америка в цей час вже випробувала ядерну зброю,яка принесла страждання. Але чи отямилися люди?

6.Індивідуальна робота

  (Виступ учня-дослідника на тему «Міста-примари»)

Отже люди і надалі ведуть нерозумну політику щодо знищення цивілізації.

7.В наш час шанувальники живопису стають у черги на світанку,щоб ,простоявши кілька годин,отримати хвилинну можливість подивитися на рідкісний шедевр.

(Перегляд презентації «Наш час. Черги шанувальників мистецтва»)

- Що спільного і що відмінного між чергою до музею в наш час та чергою,в якій стояв Том?

- Хто така «Вона» про яку говорять у черзі?

ІІІ станція «Вернісаж»

1.Сл.вчителя.

  Говорячи про прекрасне,Рей Бредбері не випадково звертається до твору,що написаний 500 років тому,але не перестає хвилювати серця справжніх шанувальників живопису донині . Адже «Мона Ліза» - незрівнянне втілення Краси і Сили мистецтва в усьому світі,тому автор і обрав цей шедевр центральним образом-символом для відродження цивілізації.

2.Індивідуальна робота

(Виступ учениці - «мистецтвознавця»,відео про Джоконду).

IV. Перегляд фільму.

- Як поводиться натовп під час знищення картини?

- Як поводиться Том?Що побачив в Усмішці? Чи залишає надію автор на щасливе майбутнє?

 

Валеохвилинка .

(Малюнок 1) .  

 (Пропоную послухати уривок із музичного твору норвезького композитора

 Е. Гріга «Ранок»).

 

-Подумайте, з яким уривком новели він співзвучний?Чому автор закінчує твір описом ранку?

Висновок. Бредбері впевнений – якщо у людства є надія,то є й майбутнє.

IV. Узагальнення та систематизація знань.

V станція «Сенкан».

1.Завдання: скласти сенкан за темою «Усмішка».

2.Філософський сенс.

«Усмішка» - великий неспокій за майбутнє людства,глибока віра у хвилюючу красу великих шедеврів,що знаходять стежку до дитячого серця – бо хто ж інакше врятує світ?

3.Учень читає вірш Ліни Костенко «Вже почалось,мабуть,майбутнє…».

- Як ви вважаєте,що спільного у творах Костенко і Бредбері? (Порушують проблему бездуховності суспільства в якому люди,втративши почуття прекрасного,залишили тільки ненависть до всього і у такий спосіб знищують самі себе).

4.Звернення до епіграфа.

5. «Мікрофон».

- Яким ви бачите своє майбутнє?

6.Завдання:

- укладіть « Стежинку до щасливого майбутнього».

Слово вчителя.

Нехай ваша душа не буде черствою,а буде в ній панувати добро;серця будуть не байдужими,а співчутливими,щоб вони прискорено билися від зустрічі з прекрасним,щоб ви цінували,творили прекрасне,бо,як говорив великий російський письменник Ф.Достоєвський, «краса врятує світ».

   Ви творці майбутнього. І яким воно буде,залежатиме від вас.

V.Оцінювання.

VІ.Домашнє завдання.

В музеї знаходиться «Книга відгуків». Поділіться враженнями про почуте,побачене,прочитане на сьогоднішній зустрічі з книгою Р.Д.Бредбері «Усмішка».

 

                                                Література

Волощук Є.В. Світова література:підруч.для 6-го кл.загальноосвіт.навч.закл.

/Євгенія Волощук.-К.:Генеза,2014.-С.208-216

Міляновська Н. Світова література.6 клас.Посібник-хрестоматія.Т.:Астон,2015.

Чередник Л. Зарубіжна література . 6 клас: розробки уроків/Л.А.Чередник.-Х.: «Ранок»,2015.

 

                                Інтернет-ресурси:

https://www.youtube.com/watch?v=d_knEejU13s

https://www.youtube.com/watch?v=j96AJaP-p4s https://www.youtube.com/watch?v=6n41kxhkZDs

 

 

 

 

 

  

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Губар Алла Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ts Iruna
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
7 жовтня 2020
Переглядів
1951
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку