Конспект уроку зарубіжної літератури для 7 класу містить завдання, які сприяють розвиткові ключових компетентностей учнів, забезпечують розкриття гуманістичного потенціалу оповідання "Пістрява стрічка". Виховна мета уроку націлена на формування духовно-емоційного світу учнів, на виховання інтересу до художньої літератури.
Предмет - зарубіжна література, клас - 7
Урок № Дата:
Тема. Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв'язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка». Сутність «дедуктивного методу» Шерлока Холмса, утвердження в його образі сили інтелекту і моральних якостей. Доктор Ватсон як оповідач. Різні точки зору на події як художній прийом створення атмосфери таємничості.
Мета. Продовжувати знайомити учнів з особливостями та ознаками жанру «детектив», поглиблювати знання учнів про характеристику героя детективного твору. Розвивати навички роботи з текстом, уміння створювати різні види характеристики персонажів, зв'язне мовлення, навички виразного читання, логічне мислення, творчі здібності. Виховувати найкращі людські якості.
Обладнання. Підручник, тексти оповідання «Пістрява стрічка», літературознавчі словнички, пристрої, за допомогою яких можна приєднатися до мережі Інтернет (телефони, планшети тощо).
Тип уроку. Формування умінь і навичок.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Що стурбувало Хелін Стоунер? (Вона почула свист)
2. Чим цей знак був небезпечний? (Його чула сестра Хелін, Джулія, перед смертю)
3. Коли загинула Джулія? (Перед власним весіллям)
4. Що востаннє сказала Ждулія? (Пістрява стрічка)
5. Коли Хелін відчула небезпеку? (Перед весіллям)
6. Що дивного побачила Хелін у кімнаті вітчима? (Дивний сейф і блюдце з молоком)
7. Кого побачили Шерлок Холмс і доктор Ватсон, коли перебували у кімнаті Хелін? (Змію)
8. Як вона опинилася в кімнаті? (Через вентиляційний отвір)
9. Як Шерлок Холмс прогнав її? (Палицею)
10. Що сталося з вітчимом? (Загинув)
11. Як це сталося? (Вкусила змія)
12. Чому вітчим убив першу дочку і збирався те ж зробити з Хелін? (Не хотів платити гроші)
2) Бесіда з учнями.
ІІІ. Оголошення теми, мети уроку.
ІV. Мотивація навчальної діяльності.
Бесіда з учнями.
Що вам відомо про Шерлока Холмса?
Назвіть характерні ознаки його «Детективного методу».
Яку роль виконує доктор Ватсон?
Слово вчителя.
Отже, Шерлок Холмс має власний «детективний метод», який дає йому можливість розкривати злочини будь-якої складності. Тож сьогодні ми більш детально познайомимося з особливостями «детективного методу» Шерлока Холмса.
V. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу.
1) Слово вчителя.
Шерлок Холмс завжди має власну точку зору, яка допомагає йому приймати правильне рішення у боротьбі зі злом. Оповідань про Шерлока Холмса багато. Вони об'єднані наскрізними героями, особливостями сюжету тощо. Запишіть до літературознавчих словничків визначення термінів.
Точка зору – погляд на події і персонажів, ставлення до них, що виявляється у формах оповіді й залежить від того, хто розповідає про події і людей, його участі (чи неучасті) в сюжеті, зацікавленості, часової дистанції тощо.
Цикл – сукупність художніх творів, які об'єднані задумом автора, наскрізними героями, ідеями, сюжетно-композиційними особливостями, мотивами, формою оповіді.
За допомогою мобільних приладів здійсніть віртуальну екскурсію по музею Шерлока Холмса в Лондоні. Висловіть своє враження від побаченого. Які експонати привернули вашу увагу?
VІ. Закріплення вивченого матеріалу.
Підготуйте розповідь про події, описані в оповіданні, від імені Хелін Стоунер.
VІІ. Підсумок уроку.
VІІІ. Домашнє завдання.
Вивчити терміни.
Підготуватися до уроку розвитку мовлення: підібрати тему для створення власної детективної історії.