Тема: І. А. Крилов – видатний російський байкар. Байка « Вовк і Ягня» для 6 класу
Мета: ФОРМУВАННЯ ПРЕДМЕТНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ:
ФОРМУВАННЯ КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ:
Комунікативні: розвивати навички спілкування у колективі; інформаційні: вміння находити потрібну інформацію та подавати її; загальнокультурні: прагнути до літературної освіти, розвивати естетичний смак, толерантність, світогляд, прищеплювати любов до художнього слова.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Основні терміни й поняття: байка, мораль, алегорія
Міжпредметні зв’язки: українська література.
Обладнання: виставка книг; байка «Вовк і Ягня» у перекладі М.Терещенка; мультимедійний проектор, роздатковий матеріал QR-код;
http://qrcodes.com.ua/ - генератор для створення QR-код;
Епіграф до уроку Сміючись, говорити правду
Античний афоризм
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
1. Першим байкарем вважають Бабрія. (-)
2. Байка – це розповідь, що виражає уявлення стародавніх людей про світ. (-)
3. Головні герої байки– люди, птахи, звірі, рослини. (+)
4. Джерелами виникнення байки є приказки, прислів'я, казки.(+)
5. Відображення одного предмета через інший називається алегорією.(+)
6. Автора байок називають оповідачем.(-)
7. Байка складається з двох частин: оповідної та повчальної.(+)
8. Байки завжди писались тільки віршованою мовою.(-)
9. Основоположником жанру байки є Езоп.(+)
ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ. Мотивація навчальної діяльності.
(Учні у зошитах записують тему уроку)
Слово вчителя
- Діти, на минулому уроці ми познайомились з відомим засновником жанру байки давньогрецьким байкарем Езопом. Сьогодні ми помандруємо до Росії, батьківщини видатного байкаря І. Крилова.
ІV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ
Слово вчителя. Сьогодні у нас присутні на уроці « Театрали», «Дослідники тексту», «Бібліографи».
І.Крилов – видатний російський байкар.
Цікаві факти з життя І.А. Крилова
Після цього пропонують скласти сенкан на тему « І. Крилов», «Байка».
Групова робота
Текст байки «Вовк та ягня» Езопа та ілюстрована аудіо книга текст байки І.А. Крилова
( Читання тексту учнями )
Інсценізація байки «Вовк та ягня».
ІV. Закріплення вивченого матеріалу
Як ви розумієте зміст античного афоризму, що є епіграфом уроку? (За допомогою сміху байкар намагається показати людям їхні вади з метою їх викорінення).
На уроці я дізнався ....
Мені було складно ...
Я зміг навчитися ...
Мені здалося незвичайним ...
Я захотів дізнатися ..
V. Домашнє завдання
- Ви всі сьогодні дуже прекрасно попрацювали на уроці, і додому вам залишається тільки вивчити напам'ять байку "Вовк і Ягня" у перекладі Терещенка.