КОНСПЕКТ УРОКУ із зарубіжної літератури «Тема вічної пам'яті в поезії Г.Аполлінера «Зарізана голубка і водограй». (11 клас)

Про матеріал

КОНСПЕКТ УРОКУ

із зарубіжної літератури

«Тема вічної пам'яті в поезії Г.Аполлінера «Зарізана голубка і водограй».

(11 клас)

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КОНСПЕКТ  УРОКУ

із зарубіжної літератури

«Тема вічної пам'яті в поезії Г.Аполлінера «Зарізана голубка і водограй».

(11 клас)

 

 

 

 

 

 

                         Розробила вчитель зарубіжної літератури

                                         спеціаліст вищої категорії

                                         Міліївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів

                                         ім.Дмитра Загула Вижницької міської ради

                                         Вижницького району Чернівецької області

                                         ПОПРУЖНА  АЛЛА МИХАЙЛІВНА

 

 

 

 

 

 

Тема вічної пам'яті в поезії Г.Аполлінера «Зарізана голубка і водограй».

 

 

Ні, не треба шукати суму в моїй поезії,

                а лише саме життя.

                                             Г.Аполлінер

 

 

Мета уроку: аналізувати вірш Г.Аполлінера «Зарізана голубка і водограй»; 

                       визначити особливості поетики,охарактеризувати образи- сим-

                       воли вірша; навчити розуміти смисл естетичних експериментів;                           

                       розвивати філософське мислення; учити висловлювати своє

                       ставлення до поставленої проблеми та аргументувати свою

                       думку; розвивати логічне мислення, навички групової роботи;

                       виховувати негативне ставлення до війни, співчуття, почуття

                       патріотизму.

 

Обладнання: портрет Г.Аполлінера, ілюстрації  Пешої світової війни,

                        каліграми, портрет Пабло Пікассо та репродукція його картини

                        «Голуб миру», фото живої картини з зображенням голуба миру

                        з 1000 полестинських дітей.

 

Тип уроку: урок-дослідження.

 

 

                                              Хід уроку

 

І.Мотивація навчальної діяльності.

ІІ.Оголошення теми та мети уроку.

ІІІ.Актуалізація опорних знань учнів.

      1.»Ланцюжок» (Біографія Г.Аполлінера).

 

      2.Характеристика поезії «Міст Мірабо».

 

ІV.Опрацювання теми уроку.

  1. Сюрреалізм Аполлінера («надреалізм») та представники цієї течії в     живописі (Сальвадор Далі, Ханс Блум), літературі (Андре Бретон, Філіпп Супо, Поль Елюар).

 

  1. Словникова робота.

                  Сюрреалізм – авангардистська течія в мистецтві, яка виникла в 10-

                 20-ті роки ХХст. Особливого поширення набув у Франції. Це засіб

                 пізнання реальності, але пізнаання не примітивного, а глибинного.

                 Представники цієї течії розвивали принципи асоціативної образо-

                 творчості, яка спиралася на практику зближення віддалених реалій

                 завдяки чому народжувався приголомшений образ.

 

 

  1. Робота з підручником.

          - Задум «Каліграм».

      Давній друг Аполлінера Рауль Дюфі створював гравюри. Потім сам

     Аполлінер вирішив об’єднати вірш і малюнок. Так виникли калігра-

     ми.

.

Каліграми – ідеограми, наочні вірші, фігурні вірші, зорова поезія.

  (Випереджальне домашнє завдання для учнів).                               

 

  4.Слово вчителя.

«Я проголошую сьогодні усьому світу, що вродилось нове мистецтво

ворожби»,-  писав у своєму вірші «Узвишшя» Аполлінер Гійом.

 

«Мистецтво ворожби», чарівна сила мистецтва – ось що було предметом естетичних пошуків Аполлінера, котрий наділяв свої каліграми магічною силою, що на його думку, мала справити великий вплив на читачів

 

         -Основні мотиви збірки «Каліграми» - вірші миру та війни.

         Це ліричний монолог, сповнений болем і відчаєм.

 

5.Виразне читання вірша «Зарізана голубка і водограй».

 

6.Аналіз змісту вірша.

Евристична бесіда.

  -За ким сумує поет?

  -Які образи-символи зображені у вірші?

  -Що символізує водограй? (символ скорботи, гіркого жалю з приводу передчасно смерті юнаків).

  -Зарізана голубка – біль, розтоптана молодість, убиті сподівання.

  -Олеандри всі в крові – образи насильства, кривавого безжального світу.

  -Сонце ранене – надія на те, що світ ще можна врятувати.

 

 

 V.Систематизація і узагальнення.

 

  1. «Мозковий штурм».

       -Де народився поет? (У Римі).

       -Картина Леонардо да Вінчі, з якою пов’язані біогафічні сторінки поета? («Джоконда»).

       -Перша поетична збірка Аполлінера? («Бестіарій»).

       -Визначте митців, з якими підтримував зв’язки поет.

            (П.Пікассо, А.Матісс, Ж.Брак).

       -Чи бере участь Г.Аполлінер у Першій світовій війні? (Так).

       -Течія, де практикується техніка «автоматичного письма», досліджуються глибинні психічні механізми людини – це ... (Сюрреалізм).

       -Розгортання в одночасній та однопросторовій площині віддалених у часі й просторі, зовні не зв’язаних між собою образів і мотивів – це ... (Симультанеїзм)

       -Модерністська течія в образотворчому мистецтві першої чверті ХХст., яка прагнула виявити геометричну структуру об’єму, розклавши предмет на плоскі грані або уподібнюючи його простим тілам – кулі, конусу, кубу – це ... (Кубофутуризм).

 

  2.Робота в групах.

             Завдання для груп:

 

          -Постать Г.Аполлінера в роки Першої  світової війни.

 

          -Експериментаторство Г.Аполлінера.

 

  3.Колективне створення таблиці «Особливості поетики у вірші «Зарізана голубка і водограй».

 

 

Принцип антитези

 

Убиті – розквітлі, нема – живі, глядитесь – вмирає десь (підкреслює протиприродність війни).                        

Асоціативна образність                         

Водогай, струмені фонтана, голубка над ними, «відгомін до небес». «олеандри всі в крові», «сонце ранене в траві».                                     

Форма звертання суто особистісного характеру                                               

«постаті убиті, любі, дорогі розквітлі губи», дівчата, солдати, мої друзі.                                                

«Особливий синтаксис» - без розділових знаків                                  

Текст сприймається як скорботна туга, плач; робить перелік ніби безкінечним.

  4.Визначення новаторських рис творчості Г.Аполлінера.

 

                                              --------------------

  • Модернізм,

                               авангардизм

 -----------------------               --------------------              ---------------------

    Відмова від                                                                Симультанеїзм

розділових знаків                \       І        /

-------------------------                                                       --------------------

                                              -------------------

                                                 Аполлінер-

                                                реформатор

-------------------------             -------------------                  --------------------

  Каліграми                          /          І         \                          Кубізм

 

-------------------------              ------------------                   --------------------

                                                   Верлібр

 

                                               ------------------                

5.Слово вчителя.

     Тема війни актуальна і в наш час. Палестинські діти, даючи зрозуміти, що вони хочуть жити в мирі, ніколи не бачити страхіття війни, створили «живу картину» за мотивами картини П.Пікассо «Голуб миру». 

    Українські діти також відправляли в посилках воїнам АТО паперових голубів як символ миру. Тож давайте зараз спробуємо виготовити орігамі «Голуб миру», щоб у нашій країні назавжди запанував мир.

VІ.Підсумок уроку.

 

1.Творча робота.

    -Ваше враження від сьогоднішньої теми                              

 

2.Заключне слово вчителя.

     Незважаючи на відлуння печалі та світової скорботи, поезії Аполлінера пройняті вірою у світле, незаймане, вічне. Хоча він і не дожив до перемоги, але всією душею вірив, що вона прийде. Про це Аполлінер писав у своєму віші «Перемога».

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Наталия Подкуйко Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
До підручника
Світова література (академічний, профільний рівень) 11 клас (Звиняцковський В.Я.)
Додано
2 березня 2018
Переглядів
11292
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку