Презентація створена до уроку зарубіжної літератури за творчістю Рільке. Епіграфом до даного уроку було вибрано слова письменника: “ І життя може стати мистецтвом ,тільки якщо воно стане спочатку працею “(Р.Рільке).
Епіграф“ І життя може стати мистецтвом ,тільки якщо воно стане спочатку працею “(Р. Рільке)
Номер слайду 3
Номер слайду 4
Номер слайду 5
В поетичних обіймах поета-…( своєрідність поезії Р. М. Рільке)
Номер слайду 6
Номер слайду 7
Клоуз- тест1. Представником якої країни є Рільке ____________________ 2. Найгіршими роками у своєму житті Рільке вважав__________________ 3. Перша збірка Рільке ____________________________________________ 4. ____________________надихнула поета на подорожі до Росії та України. 5. У листі до матері Рільке писав, що Полтавські степи ___________________ 6. Великий вплив на Рільке справила поезія українського поета __________ _____________ 7. Духовний досвід, який Р. М. Рільке здобув у подорожах Росією та Україною закарбувався у збірці ____________________ 8. Міста в яких побував Рільке під час подорожі Україною ____________ _________________________ 9. Жанр «поезії-речі» широко представлений у двотомній збірці _________ __________________________ 10. Що за легендою стало причиною смерті Рільке ________________________________ 11. Батьківсько- синівські стосунки поєднували поета з __________________________________
Номер слайду 8
Клоуз- тест. Відповіді.1 Представником якої країни є Рільке . АвстріЇ 2. Найгіршими роками у своєму житті Рільке вважав . Навчання у військовій школі.3. Перша збірка Рільке . Збірка «Життя й пісні».4. Лу Андреас Саломе надихнула поета на подорожі до Росії та України. 5. У листі до матері Рільке писав, що Полтавські степи «…зразок жаданого єднання людей,природи, землі і Бога». 6. Великий вплив на Рільке справила поезія українського поета . Т. Шевченка. 7. Духовний досвід, який Р. М. Рільке здобув у подорожах Росією та Україною закарбувався у збірці «Книга годин»8. Міста в яких побував Рільке під час подорожі Україною . Київ, Кременчук,Полтава,Харків. 9. Жанр «поезії-речі» широко представлений у двотомній збірці . Збірці «Нові вірші». 10. Що за легендою стало причиною смерті Рільке . Троянда. 11. Батьківсько- синівські стосунки поєднували поета з Огюстом Роденом,Полем Сезанном.
Номер слайду 9
творча єдність
Номер слайду 10
Номер слайду 11
Ліричний герой прагне духовної єдності зі світом,Богом .життям , що пульсує в речах та істотах.
Номер слайду 12
Прагнення до духовної єдності зі світом, Богом,життям, що пульсує в речах та істотах.
Номер слайду 13
Номер слайду 14
Огюст Роден. Руки –символ єдності.
Номер слайду 15
Вже збігло літо. Господи твори: Тепер затінюй соняшний годинникІ на долини напусти вітри. Ще подаруй для літа кілька днів,Нехай останній плід іще дозрієІ виповниться соком. Заярієостаннім хмелем в ярому виніТа вже бездомний хати не зведе,Самотній-весь свій вік самотнім буде,Безсонний-слатиме листи між людиІ неспокійно сновигати десь. Алеями,де шерех листя всюди. Осінній день
Номер слайду 16
Колообіг
Номер слайду 17
Метафора
Номер слайду 18
Бачити космос в окремому предметі і через нього вдивлятися в річ ,щоб проникнути в її глибинне життя.
Номер слайду 19
Вірш-скульптурна річ.
Номер слайду 20
Поль Сезанн“Персики і груші”
Номер слайду 21
Рух речей. Пластика + колір + форма = вірш- річ“ Ваза троянд”
Номер слайду 22
Номер слайду 23
Велич , краса, гармонія природи.
Номер слайду 24
В поетичних обіймах поета- Орфея(своєрідність поезії Р. М. Рільке)
Номер слайду 25
Буття. Вічне. Життя. Небуття. Тлінне. Смерть. Орфей-створює в душах людей прекрасний храм, зачаровує всіх своім співом.
Номер слайду 26
Орфеїзм – прагнення до всесвітньої гармонії.
Номер слайду 27
Естетика поетів- “неокласиків”Антична спадщина. Модернізація традиційних античних сюжетів