КОНСПЕКТ УРОКУ ІЗ ЗАСТОСУВАННЯМ ІНТЕРАКТИВНИХ МЕТОДІВ НА ТЕМУ: « Ж.-Б.МОЛЬЄР-ВІДОМИЙ КОМЕДІОГРАФ, АКТОР, ТЕАТРАЛЬНИЙ ДІЯЧ. КОМЕДІЯ МОЛЬЄРА «МІЩАНИН-ШЛЯХТИЧ». ІСТОРІЯ СТВОРЕННЯ» 8КЛ

Про матеріал

Жан Батіст Мольєр –французький драматург і актор 17 ст.Уже за життя він став загальноєвропейським письменником і здобув неабияку славу. Комедії драматурга розігрувались при переповнених залах,а його акторська гра викликала бурхливе захоплення. Серед найбільших прихильників його таланту був король Франції Людовік ,який не пропускав жодної прем'єри комедій Мольєра,часто був навіть учасником п'єс у балетних сценах. Він захищав талановитого драматурга від нападок заздрісників та ображених,а в пік слави Мольєра присвоїв його театру назву «Трупа короля в Пале-Роялі». Про неабияку прихильність монарха до придворного комедіографа свідчить і той факт,що Людовік XIV став хрещеним батьком первістка Мольєра.

Перегляд файлу

КОНСПЕКТ УРОКУ ІЗ ЗАСТОСУВАННЯМ ІНТЕРАКТИВНИХ МЕТОДІВ НА ТЕМУ: « Ж.-Б.МОЛЬЄР-ВІДОМИЙ КОМЕДІОГРАФ, АКТОР, ТЕАТРАЛЬНИЙ ДІЯЧ. КОМЕДІЯ МОЛЬЄРА «МІЩАНИН-ШЛЯХТИЧ». ІСТОРІЯ СТВОРЕННЯ» 8КЛАС вчителя зарубіжної літератури малинівського закладу і-ііі ступенів Ахтямової Т.С.

 

 

Тема:

Ж.-Б.Мольєр-відомий комедіограф,актор,театральний діяч.Комедія Мольєра «Міщанин-шляхтич». Історія створення.

 

Мета:

ознайомити учнів з основними етапами творчого шляху Жана Батіста  Мольєра,особистістю, геніального драматурга,неперевершеного комедіографа та комедіанта ; історією створення комедії ;розвивати у них уміння аналізувати,оцінювати та узагальнювати біографічні відомості, творчу уяву та акторські здібності;виховувати високі моральні якості:цілеспрямованість,наполеглевість,людяність,по-рядність.

 

 

Обладнення:

портрет Ж.-Б.Мольєра,виставка його творів,музичне оформлення,презентація «Франція.Доба Мольєра і сучасність».

Епіграф.

                                          Виправляти людей, розважаючи їх.

                                                                                  Ж.-Б.Мольєр

                                                                 

Хід уроку

1.Актуалізація опорних знань. 

«розумовий штурм».Клас ділиться на дві команди.Команди готують питання по темі «Література класицизму».

 

(-Хто розробив теоретичні засади класицизму? Де? Коли?

-У якому творі досконало сформульовані правила класицизму- «Поетичне мистецтво» чи  «Життя- це сон» ?

 -Розподіліть жанри на  «високі» та  «низькі»: комедія, поема,сатира,ода, трагедія,байка.

-Сформулюйте правило  «трьох єдностей» у драматургії.)

 

2.Слово вчителя.

 

Жан Батіст Мольєр –французький драматург і актор 17 ст.Уже за життя він став загальноєвропейським письменником і здобув неабияку славу. Комедії драматурга розігрувались при переповнених залах,а його акторська гра викликала бурхливе захоплення. Серед найбільших прихильників його таланту був король Франції Людовік ,який не пропускав жодної прем’єри комедій Мольєра,часто був навіть учасником п’єс у балетних сценах. Він захищав талановитого драматурга від нападок заздрісників та ображених,а в пік слави Мольєра присвоїв його театру назву  «Трупа короля в Пале-Роялі». Про неабияку прихильність монарха до придворного комедіографа свідчить і той факт,що Людовік XIV став хрещеним батьком первістка Мольєра.

ПОСТАНОВКА Мнимого больного Мольера в Версале.

  Театр у Версалі .Постановка«Уявного хворого» Мольєра.

  Проте,коли 17 лютого 1673 року тяжко хворий  Мольєр  прощався з життям,біля його ліжка не було ані лікаря,ані священника. Вони відмовилися прийти до грішного комедіанта. Церква  не дозволила ховати його за християнськими обрядами,і лише після втручання Людовіка XIV душа короля комедії знайшла своє заспокоєння на цвинтарі Священного Йосифа,де ховали самовбивць та нехрещених дітей.

3.Мотивація навчальної діяльності.  

-Що у цій коротенькій розповіді про Жана Батіста Мольєра вас найбільше вразило?

(Те,що лікарі та священники відмовилися прийти до помираючого уславленого драматурга).

 

Прийом «відстрочена увага». На початку уроку вчитель пропонує загадку(цікавий,незвичайний факт), відгадка якої відкриється на уроці під час роботи над новим матеріалом.

-Чим так прогнівив лікарів та священників Мольєр,що вони відмовилися виконувати свої обов’язки щодо помираючої людини? Відповідь на це запитання ми й шукатимемо сьогодні.

4.Оголошення теми й мети уроку.

Учитель Жан-Батіст Мольєр,автор геніальних комедій,які стали надбанням усього людства,навічно залишиться на небосхилі всесвітньої літератури  «зіркою,яка ніколи не згасне»,як сказав про нього Н.Буало.

  -А як запалала ця зірка? Яким був шлах Мольєра до слави? Якою була ця слава?

  Погодьтеся,те,що уславлений драматург пішов у вічність всіма забутий,що прах його без почестей,без церковного обряду таємно вночі був відданий неосвяченій землі, свідчить,що творче життя комедіографа не було однозначним і простим.

5.Вивчення нового матеріалу.

Метод проектів. Презентація  на тему: «Франція.Доба Мольєра і сучасність».

Робота в малих групах. 

1-ша група.Біографія  великого драматурга. 

2-га  група.Творчість Мольєра.    

3-тя група.Історія створення комедії «Міщанин-шляхтич».

 (У 1669 році король Людовік  XIV приймав у своїй резиденції у Версалі турецьких послів на чолі з Солиманом-Агою.Турків змусили   довго чекати,а потім прийняли їх у галереї Нового Палацу,що була прибрана надзвичайно розкішно. Король сидів на троні,а на вбранні короля було діамантів не менш,ніж на чотирнадцять мільйонів ліврів. Однак Солиман-Ага ніяк не виказав свого захоплення. У нього був такий вираз обличчя,начебто в Турції всі носять костюми з діамантами.Поведінка турецької делегації не сподобалась королю,і він наказав придворним композитору і драматургу написати п’єсу,що висміювала б турків. Так був створений «Міщанин-шляхтич». А ось що було 14 жовтня 1670 року,коли відбулася прем’єра вистави...Це було в Шамборі...).

 

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/80/France_Loir-et-Cher_Chambord_Chateau_03.jpg/300px-France_Loir-et-Cher_Chambord_Chateau_03.jpg

Шамбор

 

4-та група.Інсценування(за книгою М.Булгакова «Життя пана де Мольєра»).

1-й придворний.Поясніть мені ,заради Бога,панове,що означають усі ці «галаба», «балаба»,які вигукують турки?Що це таке?

2-й придворний.Це нісенітниця! Мольєр уже не може писати. Треба в нього забрати театр!

3-й придворний.Дійсно, «Міщанин-шляхтич» дуже слабка комедія ,в ній немає нічого легкого і веселого.

Учитель.16 жовтня в Пале-Роялі відбулася друга вистава комедії.І знову на ній  був присутній король.

Мольєр. (вбігає,лунають оплески).Води! Води!(Йому дають води) Ви чуєте,чуєте?

Актори.Король аплодує!

Сам король встав і аплодує!

Скоріше на сцену,там король!

Мольєр. Так ,я чую,чую! Господи,допоможи мені!Відкривайте сцену!

Король(входить). Пане Мольєр,я хотів вам дещо сказати з приводу вашої п’єси. Я нічого вам не сказав після першої прем’єри,оскільки ще не встиг скласти своє судження. Однак тепер я скажу. Ваші актори грають пречудово. Але я бачу,що ви написали гарну п’єсу,і жодний з ваших попередніх творів не справив на мене такого враження,як «Міщанин-шляхтич».

Мольєр.Ваша світлість!Ваша світлість!..(Пауза) Ваша високосте!.. Актори і я,ваш вірний слуга,вдячні вам за небачену честь,якою ви нагородили нас,відвідавши театр.(Низько вклоняється).

Король(дає гроші).Ось вам за вашу п’єсу. І пишіть далі.Сподіваюся,ви прославите у своїх творах мене і мій час.

 

Учитель.Так відбулася прем’єра вистави Мольєра «Міщанин-шляхтич». Людовік  XIV чекав,що Мольєр прославить його і його епоху,але історія розсудила інакше. Мольєр став другим королем Франції-королем комедії. 

6. Робота над епіграфом.      

Словникова робота.

Комедія(грецьк.komodia,від komos-весела процесія і ode- пісня)- драматичний твір,у якому засобами гумору та сатири розвінчуються негативні суспільні та побутові явища,розкривається смішне в навколишній дійсності чи в людині.

Прийом «своя опора».Учень під час розповіді  вчителя самостійно складає власний опорний конспект.

 

   Комедія як жанр зародилася в Стародавній Греції.Одним із найвидатніших драматургів тієї пори був Аристофан. Вершиною комедійних здобутків епохи Відродження стали твори В.Шекспіра .У 17ст. великою популярністю користувалися комедії Лопе де Вега та Кальдерона де ла Барка.Найвищого розквіту в добу класицизму комедія досягла в творчості Ж.-Б.Мольєра(Тартюф», «Дон Жуан»,  «Мізантроп»).

   Витоки української комедії-в інтермедійній частині шкільної драми та вертепу 17-18ст. У центрі уваги національних авторів опиняється родинне життя героїв,їх побутові взаємини: «Москаль-чарівник» І.Котляревського, «Сватання на Гончарівці» Г.Квітки-Основ’яненка та ін.  У 19-20ст. комедія набуває більш соціального,критичного звучання,що характерно як для західноєвропейських,так і українських літератур.

 

 

 Новаторство Мольєра .

Згадати основні правила класицизму,заповнити порівняльну таблицю.

 

Правила класицизму

Новаторство Мольєра

Мета комедії-розважати

Мета комедії-розважати і повчати

Чіткий поділ на позитивних та негативних героїв

У деяких образах поєднуються протилежні риси

Персонажі схематичні,наділені якоюсь однією рисою

Поведінка персонажів мотивується їхнім суспільним становищем

Чітка композиція твору

Порушення чіткої композиції твору

Правило трьох єдностей

У деяких п’єсах не дотримується

Дотримання жанрових рамок комедії

Поєднання комічних і трагічних конфліктів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.Поетична пауза.Виразне читання. «Стансів» Н.Буало.

8.Підбиття підсумків уроку.

Прийом-незакінчені речення.

Великий драматург писав: «Краще,що я можу робити- це...

Які у вас будуть пропозиції щодо його закінчення?

( «...викривати в смішних зображеннях пороки мого століття» (Ж.-Б.Мольєр).

 

 

9.Рефлексія.

Що ми робили?

Для чого ми це робили?

Чи досягли поставленої мети?

Що сподобалось,а що не сподобалось під час уроку?

 

10.Домашнє завдання.

Опрацювати матеріал підручника про Мольєра. Прочитати комедію «Міщанин –шляхтич».

Намалювати афішу п’єси. 

 

docx
Додано
4 січня 2019
Переглядів
2753
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку