Літературна гра «Розумники та розумниці»
8 клас
Мета: розвиток мислення та зв’язного мовлення школярів, уваги та кмітливості, інтересу до зарубіжної літератури; виховувати якості уважного читача.
Хід заходу
Ведуча: Вітаємо всіх присутніх на літературній грі «Розумники та розумниці». В грі беруть участь учні 8-го класу.
Ведучий: А зараз о правилах гри. Учасникам гри пропонуються три доріжки, які вони обирають самі. Кожен з учасників повинен відповісти не менш чим на 2 запитання. Але учасник на зеленій доріжці має право на 2 помилки, учасник на жовтій – на 1 помилку, учасник на червоній доріжці повинен дати 2 безпомилкові відповіді.
Ведуча: Якщо учасники гри не дають відповіді, або дають неповну відповідь, ведучі мають право звернутися за допомогою к «теоретикам».
Ведучий: За кожну правильну відповідь учасник отримує орден «Найрозумніший». Учасник, який «вибуває» з гри стає «теоретиком» і має право відповідати на запитання.
Ведуча: Сьогоднішню гру буде оцінювати ареопаг у складі:
(представлення журі).
Ведучий: В ході гри будуть виявлені 3 переможці гри «Розумники і розумниці» 8 класу.
Ведуча: В грі приймає участь 2 трійки ігроків. Представляємо першу трійку.
(Представлення ігроків)
Ведучий: Перед початком гри ми розіграємо доріжки. Всі учасники отримали завдання – розповісти про творчість улюбленого письменника.
(Розповідь учасників гри)
Ведуча: Ми просимо ареопаг приступити до судійства першого конкурсу.
Ми визнали переможців. Учасники обирають доріжки.
Ведучий: Розпочинаємо основну гру. Приступаємо до конкурсу.
1.Друг Роланда (Олівер)
2.Жанр твору М. Гоголя «Ніч перед Різдвом» (повість)
3.Давид – це…герой (Біблійний)
4.Автор балади «Вересовий трунок» (Р.Л. Стівенсон)
5.Скільки духів навідали Скруджа? (3)
6.Псевдонім Самюеля Клеменса (Марк Твен)
7.Артур Конан Дойл є одним із засновником …жанру (Детективного)
8.Презентація літературного жанру.
Розгадати кросворд, визначити в ньому ключове слово.
Презентувати літературний жанр.
1.Дійова особа в художньому творі (Персонаж)
2.Ім’я літературного героя, який опинився на безлюдному острові. (Робінзон)
3.Побутова художнього твору, розміщення у певній послідовності та взаємозв’язку всіх його частин. (Композиція)
4.Батьківщина великого мандрівника Жуля Верна (Франція)
5.Суперечність, зіткнення, що лежить в основі боротьби між персонажами та обставинами і зумовлює розвиток події у художньому творі (Конфлікт)
Ключове слово – РОМАН
9. «З’єднай прислів’я».
-Маєш честь – ти людина - зневажить і світ тебе.
-Краще чисте сумління, - а без честі - тварина
-Дерево пізнають по тому, - ніж багатому, та в ганьбі
що воно родить
-Краще бути бідному, та в шані -а людина по тому, що вона робить
-Зневажиш сам себе, - аніж царське володіння.
Ведуча: Просимо ареопаг підвести підсумки першого раунду. Підрахуємо кількість медалей у теоретиків.
Ведучий: Починаємо другий раунд. Запрошуємо 3-х учасників.
1.Відображення одного предмета через інший. (Алегорія)
2.Героїня байки, яка не любить виноград. (Лисиця)
3.Автор байки «Квартет» (І.А. Крилов)
4.Частина байки, яка містить повчання. (Мораль)
5.Корабель Грея називався (Секрет)
6. «Лицар сумного образу»…(Дон Кіхот)
7.Як звали даму серця Дон Кіхота (Дульсинея Тобоська)
8.Знайдіть «зайвого» героя.
-Ахіл, Менелай, Геракл, Агамемнон, Одисей
-Вигадниця Мартишка, Осел, Козел, Баран, клишоногий Мишка
-Дік Сенд, Негору, Паганель, місіс Велдон, Гарріс
-Том Сойєр, Беккі Тетчер, Меф Поттер, Гаррі Поттер, Гек Фінн.
9.Розібрати і сказати кому належать речі.
Скрипка Попелюшка
Стріла і лук Снігова королева
Троянда Шерлок Холсм
Сніжинка Робін Гуд
Кришталева туфелька Герда
Ведуча: Підводимо підсумки 2 раунду. Слово ареопагу.
(Оголошення результатів гри. Нагородження переможців)