Конспект уроку "Казка мудрістю багата"

Про матеріал
Матеріали покликані поглибити знання учнів про казку як вид усної народної творчості; вчити визначати головну думку казки; давати характеристику героям народних казок; формувати навички правильного, свідомого, виразного, швидкого читання; розвивати логічне та творче мислення, мовленнєво–комунікативні навички, увагу виховувати інтерес до народної творчості; шанобливе ставлення до книги.
Перегляд файлу

                                                     Дубова  Оксана  Валеріївна,

                                                      вчитель       початкових  класів  

                                                    БНВО  «Перша  Білоцерківська  гімназія-школа  І  ступеня» 

Білоцерківської  міської  ради

Київської  області

 

Предмет.  Читання

Клас:  2 клас.

Розділ.  Усна  народна  творчість.

Тема.  Казка  мудрістю  багата.

Мета:  поглибити  знання  учнів  про  казку  як  вид  усної  народної    

            творчості;

            вчити  визначати  головну  думку  казки;  давати  характеристику

            героям  народних  казок; 

            формувати  навички  правильного, свідомого, виразного, 

            швидкого  читання;

            розвивати  логічне  та  творче  мислення, мовленнєво–комунікативні

            навички,  увагу;

            виховувати  інтерес  до народної   творчості;  шанобливе  ставлення

            до  книги.

Обладнання:  малюнки  казкових  героїв,  малюнок  мішка, маска  лисиці  та

                        зайчика,  роздатковий  матеріал,  зашифровки.

Тип  уроку:  комбінований  урок.

                                         Хід  уроку.

І. Організаційний  момент.

                         Ми  вам  раді,  гості  любі,

                         І  вітаєм  щиро  Вас,

                         І  запрошуєм  ласкаво

                         На  урок  читання  в  наш  клас.

ІІ.  Повідомлення  теми  і  мети  уроку.

1. Відгадування  загадки

- Сьогодні  на  уроці  позакласного  читання  ми  потрапимо  у  чарівний  світ.  А  що  це  за  світ,  спробуйте  відгадати  загадку.

За  лісами,  за  морями  відчиняє  двері  брами,

А  за  брамами  отими  чарівними,  золотими

Диво – дивне  походжає,  нас  гостинно  припрошає

До  веселої  господи,  де  від  Заходу  до  Сходу

Щастям  повняться  простори  і  зникають  біль  і  горе,

Де  чарівнії  жар – птиці  з  квітів  п’ють  нектар – водицю,

Де  Телесика  гусятко  мчить  додому  на  крилятках,

Де  хитресенька  лисичка  всім  дарує  небилички.

Там  маленька  мишка  сіра  ріпку  витягти  зуміла.

Диво,  диво,  дивина – ця  чарівна  сторона.

                                                                                (Казка)

 

- Як  ви  гадаєте,  що  це  за  чарівна  сторона?

- Відкриємо  браму,  і  дізнаємось,  чи  правильною  була  ваша  здогадка.

 (Вчитель  відкриває  стилізовані  ворота)

7c09ef6d95e0

- Діти,  а  що  таке  казка?

- Які  бувають  казки?

- Які  казки  ми  називаємо  літературними?  Народними?

2) Складання  «асоціативного»  куща.

- А  що  для  вас  «казка»?  Складемо  асоціативний  кущ.

- Покажіть  руками,  а  скільки  казок  ви  вже  прочитали? (Діти  розводять  відповідно  руки  у  сторону.)

- Сьогодні  на  уроці  ми  поглибимо  знання  про  українську  народну  казку,  познайомимось  ще  з  новою.

ІІІ.  Актуалізація  читацького  досвіду  школярів.

1) Гра  «Чарівний  мішок»

- Ой,  поки  ми  тут  з  вами  розмовляли,  хтось  підкинув  нам  мішок.  А  мішок  не  простий,  а  з  казковими  речами.

(Учні  по  черзі  дістають  картку  з  назвою  предмета,  що  зустрічається  у  казках,  називають  назву  казки,  в  якій  зустрічається цей  предмет)

73e1df5b-6250-4714-94bd-e3a9b52a6b35

 

(Вчитель  вивішує  ілюстрації  до  казок)

2) Складання  «розсипаночки».

В  народі  кажуть… Складіть  «розсипаночку».

         казок)      

 

 

 

 

(Казка  вчить,  як  на  світі  жить)

- А  який  ще  вид  усної  народної  творчості  теж  має  глибокий  повчальний  зміст? (Прислів’я)

3) Робота  в  парах.

- Попрацюймо  в  парах.  Складіть  прислів’я,  і  подумайте,  до  якої  казки  воно  підходить?

1  пара. Без  трудів  не  їстимеш  пирогів. («Колосок»)

2 пара. Слова – як  мед,  справи – як  полин. («Колобок»)

3 пара. Яке   частування – таке  і  дякування.  («Лисичка  і  Журавель»)

4 пара. Берись  дружно – не  буде  сутужно.  («Ріпка»)

5  пара.  За  добро – добром  платять. («Солом’яний  бичок»)

6 пара.  В  тісноті,  але  не  в  обіді.  («Рукавичка»)

 

- То  казки  вчать  нас  бути  якими?

-  А  на  прикладах  кого  ми  вчимося  бути  такими? (Казкових  героїв)

4) Робота  в  групах.  Гра  « Вилучи  зайве».

У  кожної  групи  на  столі  лежить  конверт  з  казковими  героями.  Ваше  завдання – вилучити  «зайвого»  казкового  героя.  Але  якої  казки,  спробуйте  здогадатися  самі.

1  група.  Розгадайте  ребус.

37                     ИЧКА   («Рукавичка»)

 

Малюнки: (  в  конверті)  дід,  собачка,  мишка,  жабка,  півник, кабан,  зайчик,

                    лисичка,   вовк,  ведмідь.

 

2 група.  В  кожному  рядку  знайдіть  «зайву»  букву. Складіть  назву  казки.

В В В Р В В В В В

Ї  Ї  Ї  Ї  Ї  Ї  І  Ї  Ї 

Н Н Н П Н Н Н Н

Ж Ж Ж Ж Ж Ж К

А Я Я Я Я Я Я Я                 (Ріпка)

 

Малюнки: дід,  баба,  мишка, лисичка,  онучка,  собачка,  кішка.

 

3 група. Розплутайте  «плутанину».

                  О

   К                          Л

 

О                                   С

                 О                                        («Колосок»)

 

Малюнки: миша,  миша,  півник,  вовк.

 

4  група.  Відгадайте  загадку.

В  лісі  звірів  зустрічав,

Всім  їм  пісеньку  співав.          («Колобок»)

Малюнки:  колобок,  баба,  дід,  зайчик,  вовк,  ведмідь,  лисиця,  котик.

 

5 група. Прочитайте  назву  казки,  не  читаючи  букви  Ю, Ш.

КЮУРШОЧЮШКАЮРЯШЮБША («Курочка  Ряба»)

 

Малюнки: курочка,  дід,  баба,  ведмідь,  мишка.

 

6 група. Прочитайте  слова  навпаки  і  дізнайтеся  назву  казки.

  ЯЦИСИЛ   І   ЬЛЕВАРУЖ

 

Малюнки:  зайчик, лисиця,  журавель

5)  Перевірка  роботи  груп.

(Вчитель вивішує  малюнки  «зайвих»  казкових  героїв  на  дошку)

6)  Складання  характеристики  казковим  героям.

- Які  ці  герої?  Дайте  їм  характеристику,  використовуючи  слова.

ЗЛИЙ

ВАЙЛУВАТИЙ

ХИТРА

БОЯЗКИЙ

СМІЛИВИЙ

СПРИТНА

СЛАБКИЙ

НЕЗГРАБНИЙ

СИЛЬНИЙ

                                            Фізкульхвилинка

                                (Вчитель  одягає  на  руку  ляльку  зайчика)

- З  одним  із  героїв  зробимо  фізкультхвилинку.

Вийшли  діти  у  лісок,

Заглянули  за  дубок.

Побачили  зайчика,

Поманили  пальчиком:

«Зайчик,  зайчик,  пострибай,

Свої  лапки  виставляй!»

Почав  заєць  танцювати,

Малих  діток  забавляти.

Разом  з  зайчиком  скоріше

Потанцюєм  веселіше.

 

ІV. Розширення  читацького  кругозору.

- Ой,  діти,  від  кого  це  зайчик  утікає?

Лисиця (дитина  в  масці) :         Я – Лисичка,  я – сестричка.

                                                        Хитрувати  маю  звичку.

                                                        Загубила  свою  казку,

                                                        Підкажіть  мені,  будь  ласка.

- Діти,  в  яких  українських  народних  казках,  що  ви  читали  вдома,  зустрічається  лисиця? 

- Та  є  ще  одна  українська  народна  казка,  де  головним  героєм  є  лисичка.

1)  Робота  над  «зашифровкою».

      ИЛСЧАКУСДЯ

 

ООООООО - ООООО

- Хто  такий  суддя?  Заглянемо  до  тлумачного  словничка.

- Яким  має  бути  суддя?

- Чи  буде  наша  лисичка  такою,  вам  цікаво  дізнатися?

2)  Слухання  казки.

- Яких  ще  героїв  зустріли?

- Що  знайшли  двоє  котиків?

- Що  вирішили  зробити?

- Чи  зуміли  вони  поділити  сир  порівну?

- Хто  їм  допоміг  ділити  сир?

Що  залишила  лисичка  котикам?

-За  що  лисичка  з’їла  так  багато  сиру?

3) Складання  характеристики  героїв.

- Якими  ж  виявилися  двоє  котиків,  а  лисичка?

- Допишемо  правильне  закінчення.

73383497_kak_interesno   Хитр..                  0_a5012_ed67ae7f_XL

 44     Довірлив..

                Нерозумн…

                Вперт..

                Несправедлив..

4)  Вправа  «Займи  позицію»

(На  столі  у  кожного  учня  кружечки  зеленого  і  червоного  кольору)

- Діти,  підніміть  червоний  кружечок,  хто  з  вас  вважає,  що лисичка  вчинила   несправедливо,  а  зелений  ті,  хто  вважає,  що  справедливо.

5)  Визначення  головної  думки  казки.

- Хто  з  вас  був  ближче  до головної  думки  казки,  підкаже  правильно  прочитане  прислів’я.

- Завдання: прочитайте  прислів’я,  не читаючи  слово  «сир»

ПОКИСИРДУРНІСИРСВАРИЛИСЯСИР,РОЗУМНІСИРПОЖИВИЛИСЯ.

5) Гра  «Я  молодець,  у   казки  інший  кінець»  

V. Підсумок  уроку.

- В  який  чарівний  світ  ми  сьогодні  здійснювали  подорож?

- Яка  українська  народна  казка  є  вашою  улюбленою?

1)  Гра  «Мікрофон» 

(Учні  по  черзі  беруть  у  руки  мікрофон,  і  розповідають,  яка  казка  є  улюбленою,  заповнюючи  виставку  книг)      

2)  Аналіз  виставки  книг.

- Діти,  яка  книга  із  запропонованих  на  виставці,  вас  зацікавила?  Яку  б  хотіли  прочитати?

Урок наш  пора  завершувати.

Що  залишається  сказати?

Мабуть,  усім  вам  зрозуміло,

Що  читати  треба  вміло.

Бо  казки – найкраще  діло –

В  них  багато  є  добра.

То  ж  читайте  дітвора.

 

 

 

 

 

docx
Додано
16 жовтня 2020
Переглядів
1703
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку