Тема: Контрольна робота № 6 з теми «Прикметник»(тестування) 6 клас
Мета: перевірити рівень засвоєння набутих знань та умінь; виявити недоліки; здійснити перевірку здатності учнів сприймати текст наукового стилю; розвивати пам’ять
Очікувані результати: учні знають морфологічні ознаки прикметника, його синтаксичну роль; знаходять прикметники в реченні; правильно утворюють форми вищого та найвищого ступенів порівняння якісних прикметників.
Обладнання: тестові завдання
Тип уроку: контроль і корекція знань, умінь і навичок.
(Ознайомлення з критеріями оцінювання. Проведення інструктажу щодо виконання тестових завдань.)
Виконання тестових завдань.
1. Укажіть неправильне твердження.
А Взаємоперехід прикметників з одного розряду в інший зумовлений здатністю прикметників широко вживатися в переносному значенні.
Б Відносні прикметники вказують на ознаку за відношенням до людини або тварини, явища природи.
В Якісні прикметники означають властивості та якості предмета й виражають таку ознаку, що може виявлятися більшою або меншою мірою.
Г Рід, число, відмінок прикметника залежить від роду, числа, відмінка іменника, з яким він поєднується.
2. До твердої групи належать усі прикметники рядка
А авангардні, богатирські, ближні, вчорашні
Б безкрайн..й, осінн..й, міск..й, кришталев..й
В важк..й, бідн..й, віков..й, розумн..й
Г безодн..й, городн..й, дочірн..й, будн..й
3. Виділений прикметник виконує роль означення в реченні
А Перший сон наймиліший. (Нар. творч.)
Б Осінь — щедра, весна — прозора. (Нар. творч.)
В Осінній ліс — міцний, весняний — хиткий. (Нар. творч.)
Г Мудрої людини не звернеш зі стежини. (Нар. творч.)
4. Допущено помилки в правописі присвійних прикметників
А Маріїн, доччин, доньчин, Софіїн, Валин
Б Танин, Тетянин, Олин. Ольжин. тітчин
В Юльчин, Толин, Гальчин, Юлін. Лесин
Г Ірин, Парасчин, нянин, Галин, няньчин
5. Установіть відповідність між прикметниками та їх групами за значенням.
1 якісні 2 відносні 3 присвійні 4 відносно-якісні |
А політичний блок, нижній поверх, осінній ліс Б дерев’яні ноги, шовкова трава, шоколадний хлопець В запашна квітка, гострий ніж, добра мама Г дівочий спів, дідівська хата, вороняче гніздо Д олексіїв плеєр, дядьків інструмент, орлиний хвіст |
6. Установіть відповідність між якісними прикметниками та їх ступенем порівняння.
1 проста форма вищого ступеня порівняння 2 складена форма вищого ступеня порівняння 3 просто форма найвищого ступеня порівняння 4 складена форма найвищого ступеня порівняння |
А менш вродливий, більш швидкий, менш розумний Б найменш лагідний, найбільш настирливий, найбільш вдалий В найкращий, найкоротший, найменший Г добріший, швидкий, гучніший Д менш красивіший, самий нижчий, більш уважніший |
7. Установіть відповідність між прикметниками та способами їх творення.
1 префіксальний 2 суфіксальний 3 префіксально-суфіксальний 4 складання основ |
А водяний, одеський, срібний Б синь, блакить, білизна В престарий, незлий, правічний Г синьо-жовтий, сонцесяйний, боєздатний Д несказанний, щоденний, нечисленний |
8. Запишіть речення в такій послідовності.
А Речення з прикметником у повній стягненій формі.
Б Речення з прикметником у короткій формі.
В Речення з прикметником у повній нестягненій формі.
1. Нічка розсипала зіроньки яснії. (Нар. творч.) 2. Ой зійди, зійди, ясен місяцю. (Нар. творч.) 3. Одна гора висока, друга — низька. (Нар. творч.)
9. Підібрати до поданих іменників потрібні за змістом прикметники. З будь-яким словом скласти й записати речення.
Путь, біль, степ
10. Напишіть невелике висловлювання розповідного характеру з елементами роздуму на тему «У чому полягає гідність людини?»
Відповіді: 1Б; 2В; 3Г; 4В; 5: 1В, 2А, 3Д, 4Б; 6: 1Г, 2А, 3В, 4Б; 7: 1В, 2А, 3Д, 4Г; 8: А3, Б2, В1.
1) Повторити теоретичний матеріал
2) Виконати вправи
(Учитель відповідає на запитання, що виникли в учнів під час виконання контрольної роботи.)