Конспект уроку." Контрольна робота з теми "Прикметник" 6 клас"

Про матеріал
Конспект уроку. Контрольна робота з теми "Прикметник" (тестування) 6 клас Вчитель Куртяк Ірина Яківна
Перегляд файлу

Тема: Контрольна робота № 6 з теми «Прикметник»(тестування) 6 клас

Мета: перевірити рівень засвоєння набутих знань та умінь; виявити недоліки; здійснити перевірку здатності учнів сприймати текст наукового стилю; розвивати пам’ять

Очікувані результати: учні знають морфологічні ознаки прикметника, його синтаксичну роль; знаходять прикметники в реченні; правильно утворюють форми вищого та найвищого ступенів порівняння якісних прикметників.

Обладнання: тестові завдання

Тип уроку: контроль і корекція знань, умінь і навичок.

  • I. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

(Ознайомлення з критеріями оцінювання. Проведення інструктажу щодо виконання тестових завдань.)

  • II. Основний зміст роботи

Виконання тестових завдань.

1. Укажіть неправильне твердження.

А Взаємоперехід прикметників з одного розряду в інший зумовлений здатністю прикметників широко вживатися в переносному значенні.

Б Відносні прикметники вказують на ознаку за відношенням до людини або тварини, явища природи.

В Якісні прикметники означають властивості та якості предмета й виражають таку ознаку, що може виявлятися більшою або меншою мірою.

Г Рід, число, відмінок прикметника залежить від роду, числа, відмінка іменника, з яким він поєднується.

2. До твердої групи належать усі прикметники рядка

А авангардні, богатирські, ближні, вчорашні

Б безкрайн..й, осінн..й, міск..й, кришталев..й

В важк..й, бідн..й, віков..й, розумн..й

Г безодн..й, городн..й, дочірн..й, будн..й

3. Виділений прикметник виконує роль означення в реченні

А Перший сон наймиліший. (Нар. творч.)

Б Осінь — щедра, весна — прозора. (Нар. творч.)

В Осінній ліс — міцний, весняний — хиткий. (Нар. творч.)

Г Мудрої людини не звернеш зі стежини. (Нар. творч.)

4. Допущено помилки в правописі присвійних прикметників

А Маріїн, доччин, доньчин, Софіїн,  Валин

Б Танин, Тетянин, Олин. Ольжин. тітчин

В Юльчин, Толин, Гальчин, Юлін. Лесин

Г Ірин, Парасчин, нянин, Галин, няньчин

5. Установіть відповідність між прикметниками та їх групами за значенням.

1 якісні

2 відносні

3 присвійні

4 відносно-якісні

А політичний блок, нижній поверх, осінній ліс

Б дерев’яні ноги, шовкова трава, шоколадний хлопець

В запашна квітка, гострий ніж, добра мама

Г дівочий спів, дідівська хата, вороняче гніздо

Д олексіїв плеєр, дядьків інструмент, орлиний хвіст

 

6. Установіть відповідність між якісними прикметниками та їх ступенем порівняння.

1 проста форма вищого ступеня порівняння

2 складена форма вищого ступеня порівняння

3 просто форма найвищого ступеня порівняння

4 складена форма найвищого ступеня порівняння

А менш вродливий, більш швидкий, менш розумний

Б найменш лагідний, найбільш настирливий, найбільш вдалий

В найкращий, найкоротший, найменший

Г добріший, швидкий, гучніший

Д менш красивіший, самий нижчий, більш уважніший

 

7. Установіть відповідність між прикметниками та способами їх творення.

1 префіксальний

2 суфіксальний

3 префіксально-суфіксальний

4 складання основ

А водяний, одеський, срібний

Б синь, блакить, білизна

В престарий, незлий, правічний

Г синьо-жовтий, сонцесяйний, боєздатний

Д несказанний, щоденний, нечисленний

 

8. Запишіть речення в такій послідовності.

А Речення з прикметником у повній стягненій формі.

Б Речення з прикметником у короткій формі.

В Речення з прикметником у повній нестягненій формі.

1. Нічка розсипала зіроньки яснії. (Нар. творч.) 2. Ой зійди, зійди, ясен місяцю. (Нар. творч.) 3. Одна гора висока, друга — низька. (Нар. творч.)

 

9. Підібрати до поданих іменників потрібні за змістом прикметники. З будь-яким словом скласти й записати речення. 

                                  Путь, біль, степ

10. Напишіть невелике  висловлювання розповідного характеру з елементами роздуму на тему «У чому полягає гідність людини?»

Відповіді: 1Б; 2В; 3Г; 4В; 5: 1В, 2А, 3Д, 4Б; 6: 1Г, 2А, 3В, 4Б; 7: 1В, 2А, 3Д, 4Г; 8: А3, Б2, В1.

  • III. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1) Повторити теоретичний матеріал

2) Виконати вправи

  • IV. Підсумок уроку

(Учитель відповідає на запитання, що виникли в учнів під час виконання контрольної роботи.)

 

doc
Додано
9 серпня 2023
Переглядів
1357
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку