Мета: доповнити знання учнів про вектор, поняття координати вектора; виробити вміння за¬стосовувати вивчені означення і властивості до роз¬в'язування задач;виховувати культуру математичного запису, охайність математичних побудов.
Тип уроку: комбінований.
Тема. Координати вектора
Мета: доповнити знання учнів про вектор, поняття координати вектора; виробити вміння застосовувати вивчені означення і властивості до розв'язування задач;виховувати культуру математичного запису, охайність математичних побудов.
Тип уроку: комбінований.
Вимоги до рівня підготовки учнів: знаходять координати вектора за координатами початку і кінця; будують вектор за його координатами; застосовують вивчені означення і властивості до розв'язування задач.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
Відмітити відсутніх в класі. Перевірити підготовку учнів до уроку (наявність робочого зошита, щоденника, олівця, лінійки).
Полічіть, скільки трикутників у фігурі, яка зображена на малюнку:
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Впр 461
Відповіді: а) АВ (8;-6) АВ =10
б) АВ (-12;-5) АВ =13
Впр 473
Відповідь: m=8
Фронтальна бесіда
Закінчи речення
Вправа «Знайди помилку»
1) Дано точки А(2;-5) і В(8;3). Знайдіть координати вектора .
Розв’язання : = (8-2; 3-5) = (6; -2)
2) Дано точки А(-3;5) і В(1;4). Знайдіть координати вектора .
Розв’язання : = (1-3; 4-5) = (-2; -1)
3) Дано вектор (4;3). Знайдіть довжину вектора.
Розв'язання :
4) Дано вектор (6;8). Знайдіть довжину вектора.
Розв'язання :
Виконати впр 460 (б;в)
Виконати впр 470
Робота в групах
Одна голова добре, а дві ще краще.
Наступний етап нашої роботи – це робота в групах. У кожного з вас є бейджики різних кольорів. Давайте поділимось на 5 груп за відповідними кольорами : група «Синіх», «Червоних», «Зелених», «Жовтих».
Завдання для групи (Обмежено в часі 5 хв)
У кожному завданні зашифровано наука, в якій використовуються вектори. Вам потрібно розставити букви у правильному порядку і з’ясувати, що це за наука. Таблиця є ключем до розв’язування. Треба розв’язати завдання, знайти в таблиці відповідь і записати букву, що відповідає даному завданню.
Ф |
І |
З |
И |
К |
А |
(-3;2) |
(1;1) |
5 |
25 |
(0;-4) |
1 |
Б |
І |
О |
Л |
О |
Г |
І |
Я |
(-3;2) |
(1;1) |
5 |
25 |
(0;-4) |
1 |
Г |
Р |
А |
Ф |
І |
К |
А |
(-3;2) |
(1;1) |
5 |
25 |
(0;-4) |
1 |
Г |
Е |
Н |
Е |
Т |
И |
К |
А |
(-3;2) |
(1;1) |
5 |
25 |
(0;-4) |
1 |
Завдання для груп
якого А(1;2) та В(2;2).
Взаємооцінювання груп, максимальна кількість балів 3.
Виконання вправ 474
Розшифруйте анаграми
ралінекойин
луьдом
кортев
роидкоитан
жианвдо
Наскільки я бачу ми впорались з завданням. Давайте проаналізуємо нашу роботу на уроці. Отже :
Інтерактивна вправа «Не хочу хвалитися, але я »
На цьому ми завершуємо наш уроку, поставте собі оцінку в картці самоконтролю.
Домашнє завдання
Повторити параграф 14
Виконати впр 465, 467.