Урок "Об'єм призми"

Про матеріал
Даний урок спрямований на застосування знань до розв'язування прикладних задач з теми " Об'єм призми".
Перегляд файлу

                                                              Урок геометрії у 11 класі

Тема: Об'єм призми.

Мета: Формувати вміння учнів розв’язувати прикладні задачі на обчислення об’єму призми. Показати зв’язок досліджуваного матеріалу з реальною дійсністю. Формувати вміння аналізувати й узагальнювати інформацію, виділяти головне в досліджуваному матеріалі. Розвивати просторову уяву та мислення учнів. Виховувати відповідальність за результати своєї роботи, цілеспрямованість, дисциплінованість, інтерес до вивчення предмета.

Тип уроку: застосування знань, формування вмінь і навичок.

Обладнання: моделі призм, креслярські інструменти, презентація.

Епіграф уроку: «Рано чи пізно кожна правильна математична ідея знайде своє застосування в тій чи іншій справі.» О.М. Крилов

                                          Хід уроку

І.  Організаційний момент уроку.

  Доброго ранку, діти! В мене в руках парасолька. Як ви думаєте навіщо вона мені? А парасолька для того, аби ніяка мряка, похмура погода не обтяжила і не зіпсувала сонячного настрою, який я сподіваюся буде царювати у нас сьогодні на уроці.

  Девіз уроку.    Зібратися разом – це початок,

Триматися разом – це прогрес,

                                       Працювати разом – це успіх.

 

ІІ. Перевірка д/з. Актуалізація опорних знань.

       Самостійна робота  з подальшою самоперевіркою.

1 варіант

1. Знайдіть об'єм правильної чотирикутної призми, сторона основи якої дорівнює 3 см, а висота – 7 см. (63)

2. Сторони основи прямого паралелепіпеда дорівнюють 4√3 і 5 см і становлять кут 600. Знайдіть його об'єм, якщо бічне ребро дорівнює 10 см. (30)

3. Знайдіть об’єм куба, якщо площа повної поверхні дорівнює 150см2

(125)

 

 

2 варіант

1. Знайдіть об'єм прямокутного паралелепіпеда, лінійні розміри якого дорівнюють 3 см, 4 см, і 5 см. (60)

2. Основою прямої призми являється трикутник зі стороною 5см і висотою 6 см, проведеною до цієї сторони. Знайдіть висоту призми, якщо її об'єм

,дорівнює 120 см3. (8)

 

3.Обєм куба дорівнює 8 см3. Знайдіть площу повної поверхні. (24)

                              

 

                    Робота з моделями призми.

( кожна пара отримала свою модель)

Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»

  • Як називаються многогранники у  вас на партах?
  • Який многокутник лежить в основі?
  • Як знайти площу даного многокутника?
  • Як знайти об’єм даного многогранника?
  • Чому дорівнює об’єм куба?
  • Чому дорівнює об’єм прямокутного паралелепіпеда?
  • Одиниці вимірювання об’єму.

Практична робота. Робота в парах.

Виконати необхідні вимірювання і знайти об’єм моделі призми.

 

 

ІІІ. Мотивація навчання. Формулювання теми і мети уроку.

         Призма унікальний многогранник, який оточує нас всюди.

( випереджувальне завдання) Презентація учнів « Призма в житті людини».

 

ІV. Розв'язування  прикладних задач.

  1. Задача №1.   Класні приміщення повинні бути розраховані так, щоб на кожного учня припало не менше 6 м3 повітря. Чи можна у класі , що має форму прямокутного паралелепіпеда з вимірами . 8,3 x 6,25 x 3,6 м  розмістити 30 учнів не порушуючи санітарних норм?

 

Технологія мікрофон

  • Що вимірюється в м3?
  • Що таке виміри п.п?
  • Як знайти об’єм п.п?

V=8,3*6.25*3.6=186,75(м3) об’єм класу 

186.75:30=6.225(м3), отже норми не порушені.

 

 

2. Задача №2. (Виконують самостійно по варіантах)


(Ів) У їдальню завезли ящик масла розмірами 50×35×20 см і розрізали його на кубики з ребром - 2,5 см. На яку кількість дітей вистачить масла, якщо на сніданок подають на 1 дитину - 1 кубик?

35000:15,625=2240 дітей

(ІІв)У кондитерський цех надійшли ящики для цукерок Гулівер. Чи помістяться в ящик розміром 38×29×11 см  200шт. цукерок, якщо розміри одного Гулівера 8×3,5×2 см?

12122:56=216 штук, отже 200пом.


 

Задача №3 ( Колективне розв’язування задач)

 

Дівчата спекли торт у вигляді будиночка. Знайдіть його об'єм, якщо довжина торта 35 см, ширина 20 см, висота стін 10 см, а скати даху становлять кут 90о.

                 

http://academia.in.ua/sites/default/files/field/image/matematyka/image010.jpgVп.п=35*20*10=7000

DС=20, ND=10корінь з 2

Vпр.=100*35=3500

Vторта=7000+3500=10500

 

   

Задача №4

    Скільки потрібно працівників для перенесення дубової балки розміром 6,5м х 30см х 45см? Кожен працівник може підняти в середньому  80кг. Густина дуба  дорівнює 800кг/м3

Vб= 6,5*0,3*0.45=0,8775

m=0,8775*800=702(кг)

702/80=8,775, отже 9 робітників

 

 

 

Задача  №5.

Скільки будівельної цегли і розчину потрібно для побудови стіни площею 6м2, висотою 3м, якщо 1м3 цегляної площадки містить 400 шт цеглин, а потреба в розчині складає 0,2 об’єму кладки

V= 18    18*400=7200 шт.      7200*0.2=1440

Задача №6  (усно)

Дно силосної ями глибиною 6 м має форму трапеції з основами 8 м і 20 м і висотою 100м. Скільки тонн силосу вміщується в цю яму, якщо  об’ємна маса силосу 0,35 т/м3 ?

    8400*0,35=2940 (т)

Задача №7

По скільки рейсів повинні здійснити два самоскиди МАЗ – 5449 вантажопідйомністю 8 т кожний для перевезення на тваринницьку ферму сінажу з траншеї, яка має форму прямокутного паралелепіпеда розмірами 15м на 4м на 3м, якщо маса 1 м куб. сінажу складає 0,6 т?

V=645   645*0,6=387 т        387/8=48,375рейсів   48,375/2=24,  

 

ІV. Підсумок уроку.

  • Над чим ми працювали сьогодні на уроці?
  • Де практично використовуються знання про об’єм призми?

 

Отже, ми побачили застосування математики  в багатьох сферах життєдіяльності. І дізналися, що математика скрізь, вона – на кожному кроці.

Ми працювали разом. А чи досягли успіху.?

Оцінювання.

V. Домашнє завдання.

Повт. параграф 29, №1127, №1121.

Скласти задачу практичного змісту на тему «Об’єм призми».

docx
Пов’язані теми
Геометрія, Розробки уроків
Додано
12 березня 2020
Переглядів
1774
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку