Урок геометрії у 11 класі
Тема: Об'єм призми.
Мета: Формувати вміння учнів розв’язувати прикладні задачі на обчислення об’єму призми. Показати зв’язок досліджуваного матеріалу з реальною дійсністю. Формувати вміння аналізувати й узагальнювати інформацію, виділяти головне в досліджуваному матеріалі. Розвивати просторову уяву та мислення учнів. Виховувати відповідальність за результати своєї роботи, цілеспрямованість, дисциплінованість, інтерес до вивчення предмета.
Тип уроку: застосування знань, формування вмінь і навичок.
Обладнання: моделі призм, креслярські інструменти, презентація.
Епіграф уроку: «Рано чи пізно кожна правильна математична ідея знайде своє застосування в тій чи іншій справі.» О.М. Крилов
Хід уроку
І. Організаційний момент уроку.
Доброго ранку, діти! В мене в руках парасолька. Як ви думаєте навіщо вона мені? А парасолька для того, аби ніяка мряка, похмура погода не обтяжила і не зіпсувала сонячного настрою, який я сподіваюся буде царювати у нас сьогодні на уроці.
Девіз уроку. Зібратися разом – це початок,
Триматися разом – це прогрес,
Працювати разом – це успіх.
ІІ. Перевірка д/з. Актуалізація опорних знань.
Самостійна робота з подальшою самоперевіркою.
1 варіант
1. Знайдіть об'єм правильної чотирикутної призми, сторона основи якої дорівнює 3 см, а висота – 7 см. (63)
2. Сторони основи прямого паралелепіпеда дорівнюють 4√3 і 5 см і становлять кут 600. Знайдіть його об'єм, якщо бічне ребро дорівнює 10 см. (30)
3. Знайдіть об’єм куба, якщо площа повної поверхні дорівнює 150см2
(125)
2 варіант
1. Знайдіть об'єм прямокутного паралелепіпеда, лінійні розміри якого дорівнюють 3 см, 4 см, і 5 см. (60)
2. Основою прямої призми являється трикутник зі стороною 5см і висотою 6 см, проведеною до цієї сторони. Знайдіть висоту призми, якщо її об'єм
,дорівнює 120 см3. (8)
3.Обєм куба дорівнює 8 см3. Знайдіть площу повної поверхні. (24)
Робота з моделями призми.
( кожна пара отримала свою модель)
Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»
Практична робота. Робота в парах.
Виконати необхідні вимірювання і знайти об’єм моделі призми.
ІІІ. Мотивація навчання. Формулювання теми і мети уроку.
Призма унікальний многогранник, який оточує нас всюди.
( випереджувальне завдання) Презентація учнів « Призма в житті людини».
ІV. Розв'язування прикладних задач.
Технологія мікрофон
V=8,3*6.25*3.6=186,75(м3) об’єм класу
186.75:30=6.225(м3), отже норми не порушені.
2. Задача №2. (Виконують самостійно по варіантах)
(Ів) У їдальню завезли ящик масла розмірами 50×35×20 см і розрізали його на кубики з ребром - 2,5 см. На яку кількість дітей вистачить масла, якщо на сніданок подають на 1 дитину - 1 кубик?
35000:15,625=2240 дітей
(ІІв)У кондитерський цех надійшли ящики для цукерок Гулівер. Чи помістяться в ящик розміром 38×29×11 см 200шт. цукерок, якщо розміри одного Гулівера 8×3,5×2 см?
12122:56=216 штук, отже 200пом.
Задача №3 ( Колективне розв’язування задач)
Дівчата спекли торт у вигляді будиночка. Знайдіть його об'єм, якщо довжина торта 35 см, ширина 20 см, висота стін 10 см, а скати даху становлять кут 90о.
Vп.п=35*20*10=7000
DС=20, ND=10корінь з 2
Vпр.=100*35=3500
Vторта=7000+3500=10500
Задача №4
Скільки потрібно працівників для перенесення дубової балки розміром 6,5м х 30см х 45см? Кожен працівник може підняти в середньому 80кг. Густина дуба дорівнює 800кг/м3
Vб= 6,5*0,3*0.45=0,8775
m=0,8775*800=702(кг)
702/80=8,775, отже 9 робітників
Задача №5.
Скільки будівельної цегли і розчину потрібно для побудови стіни площею 6м2, висотою 3м, якщо 1м3 цегляної площадки містить 400 шт цеглин, а потреба в розчині складає 0,2 об’єму кладки
V= 18 18*400=7200 шт. 7200*0.2=1440
Задача №6 (усно)
Дно силосної ями глибиною 6 м має форму трапеції з основами 8 м і 20 м і висотою 100м. Скільки тонн силосу вміщується в цю яму, якщо об’ємна маса силосу 0,35 т/м3 ?
8400*0,35=2940 (т)
Задача №7
По скільки рейсів повинні здійснити два самоскиди МАЗ – 5449 вантажопідйомністю 8 т кожний для перевезення на тваринницьку ферму сінажу з траншеї, яка має форму прямокутного паралелепіпеда розмірами 15м на 4м на 3м, якщо маса 1 м куб. сінажу складає 0,6 т?
V=645 645*0,6=387 т 387/8=48,375рейсів 48,375/2=24,
ІV. Підсумок уроку.
Отже, ми побачили застосування математики в багатьох сферах життєдіяльності. І дізналися, що математика скрізь, вона – на кожному кроці.
Ми працювали разом. А чи досягли успіху.?
Оцінювання.
V. Домашнє завдання.
Повт. параграф 29, №1127, №1121.
Скласти задачу практичного змісту на тему «Об’єм призми».